ОСНОВНІ НАПРЯМИ ТА ЗАВДАННЯ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ ЦІЛЕЙ СТРАТЕГІЇ НА 2023-2027
1. Модернізація правового статусу, структури та організаційної діяльності Університету
підготовка проєктів нормативно-правових актів та організаційний супровід щодо їх прийняття для гармонізації правових норм стосовно статусу та умов діяльності Університету як закладу вищої освіти з особливими умовами навчання та наукової діяльності, який функціонує при НАПН Україні; ‘
створення благодійного фонду розвитку Університету;
формування Асоціації випускників Університету і забезпечення належних умов для її ефективної діяльності;
розроблення й запровадження Кодексу корпоративної культури та антикорупційної програми в Університеті, забезпечення дотримання норм Кодексу академічної доброчесності;
посилення ролі Вченої ради як колегіального органу управління Університетом шляхом розширення компетенцій та організації активної діяльності її членів;
розроблення індикаторів розвитку Університету та цільові показники рейтингу науково-педагогічних працівників;
розроблення критеріїв моніторингу й оцінювання якості результатів освітньої та наукової діяльності;
сприяння активізації участі здобувачів освіти у вдосконаленні організації освітнього, наукового, культурного, міжнародного процесів в Університеті;
здійснення систематичного моніторингу запитів здобувачів вищої освіти на основі соціологічних опитувань;
стимулювання молодіжних програм та ініціатив студентського самоврядування та молодих вчених;
сприяння зовнішньому експертному оцінюванню ефективності діяльності Університету;
створення умов для академічного підприємництва; бази портфоліо експертів серед працівників Університету для надання експертно-консультативних і науково-методичних послуг організаціям, установам та окремим особам;
підтримка культурних проєктів і заходів в Університеті як важливих чинників формування і реалізації творчого й соціального потенціалу її колективу;
відзначення та заохочення внеску співробітників, кафедр, структурних підрозділів, членів спеціалізованих вчених рад, а також здобувачів освіти, докторантів і випускників Університету в розвиток освіти, науки та практики України;
участь працівників Університету в розробленні стандартів та інших нормативно-правових документів за напрямами його діяльності;
розвиток проєктної діяльності, запровадження міжкафедральної участі в конкурсах щодо фінансування проєктів; організація з цією метою освітніх заходів для набуття компетентностей проєктної роботи; формування банку проєктів;
здійснення моніторингу європейського та світового освітньо-наукового просторів з метою виявлення та впровадження кращого досвіду, пошуку партнерських проєктів та/або грантів, які можуть реалізовуватися в Університеті.
2. Організація освітнього процесу
- удосконалення освітньо-професійних (освітньо-наукових) програм, зокрема за участю стейкголдерів, з урахуванням передового вітчизняного та міжнародного досвіду;
розроблення й запровадження сертифікатних програм, у тому числі спільно з роботодавцями;
розвиток системи оцінювання і контролю успішності навчання здобувачів освіти;
запровадження ефективної системи рейтингу кафедр і науково-педагогічних працівників та системи їх заохочення за отримання високих результатів;
розвиток внутрішньої системи забезпечення якості освіти та освітньої діяльності, моніторингових процесів, опитувань щодо поліпшення освітнього процесу в Університеті, у тому числі з використанням інформаційно-комунікаційних технологій;
запровадження ефективної системи якісного управління науковою та освітньою діяльністю Університету;
розвиток інформальної та неформальної освіти, системи позапрограмного освітнього процесу, зокрема організація дискусійних майданчиків, ділових клубів, спільних комунікативних заходів за участі всіх учасників освітнього процесу, докторантів, експертів, випускників, стейкголдерів Університету – з метою поглиблення компетентностей у певних сферах діяльності;
організація для науково-педагогічних працівників в Україні та за кордоном, у тому числі за участю міжнародних партнерів, літніх шкіл і конференцій з актуальних методичних, дидактичних та андрагогічних проблем;
активізація міжнародного співробітництва та вивчення передового світового і європейського досвіду;
запровадження дуальної форми навчання для здобувачів вищої освіти;
упровадження освітніх програм (окремих навчальних дисциплін) іноземними мовами;
розвиток дистанційного та/або змішаного навчання в Університеті;
здійснення сертифікації науково-педагогічних і педагогічних працівників щодо їх інформаційно-цифрової компетентності згідно із цифрограмами платформи «Дія. Освіта» та/або за допомогою інших інструментів і процедур оцінювання, визначених МОН України;
осучаснення змісту і методів підготовки докторів філософії із урахуванням цифрових освітніх трендів, уведення в освітні програми дисципліну «Цифрові технології в освіті»;
забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу, сприяння підтримці та відновленню їх психічного й психологічного здоров’я;
підготовка і видання в Університеті розроблених за передовими підходами підручників, посібників і навчально-методичної літератури, у тому числі електронних;
створення умов для вивчення іноземних мов здобувачами освіти і науково-педагогічними працівниками Університету, запрошення іноземних фахівців – носіїв мови для формування мовної практики та розвитку навичок ділового спілкування іноземними мовами;
стимулювання застосування педагогічних та освітніх інновацій;
розвиток неформального навчання здобувачів освіти та слухачів, у тому числі державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування;
створення електронних онлайн-курсів для системи підвищення кваліфікації та перепідготовки фахівців;
запровадження накопичувальної системи кредитів, процедур підтвердження результатів неформального навчання слухачів;
розроблення та запровадження на договірних засадах інноваційних авторських курсів із елементами проблемно-орієнтованого навчання (problem-based learning) з метою розвитку творчого, критичного мислення слухачів та набуття ними професійних навичок;
постійне інформування науково-педагогічних працівників щодо освітніх (методичних) інновацій та передових технологій; залучення їх до неформальної освіти та підвищення кваліфікації;
надання методичної підтримки для представників освітніх закладів (установ), що мають ліцензію на провадження освітньої діяльності.
3. Діяльність щодо підвищення кваліфікації
розроблення та запровадження актуальних освітніх програм підвищення кваліфікації для замовників освітніх послуг за умовами договору, у тому числі за кошти фізичних та/або юридичних осіб;
напрацювання програм підвищення кваліфікації для державних службовців, представників різних галузей економіки, освіти, бізнесу; участь у реалізації програм навчання та підтвердження кваліфікації згідно з вимогами професійних стандартів (паспортів професій);
організація підвищення кваліфікації на основі тренінг-орієнтованого навчання та стажування працівників закладів освіти усіх типів, які мають ліцензію на провадження освітньої діяльності;
розвиток виїзних освітніх заходів щодо підвищення кваліфікації замовників освітніх послуг, підприємств, установ та організацій, науково-педагогічних працівників та інших заінтересованих осіб на умовах договору;
забезпечення цілеспрямованого системного розвитку цифрової компетентності учасників освітнього процесу, передусім педагогів, викладачів закладів професійної, професійно-технічної, фахової передвищої та вищої освіти, а також наукових працівників і керівних кадрів;
забезпечення варіативності та динамічності моделей професійного розвитку замовників освітніх послуг в системі післядипломної освіти, що базується на використанні можливостей відкритої освіти, сучасних інформаційно-цифрових технологій;
дослідження та запровадження андрагогічних засад педагогічної освіти;
дослідження теорії та практики освіти дорослих, сприяння розвитку професіоналізму андрагогів (викладачів і методистів системи післядипломної педагогічної освіти);
підвищення кваліфікації наукових та науково-педагогічних працівників і співробітників на базі Університету, інших організацій та установ, у тому числі за рахунок закордонних стажувань, відряджень та академічної мобільності.
4. Організація наукової та експертно-аналітичної діяльності
формування та впровадження політики відкритої науки в Університеті для підвищення прозорості, достовірності, надійності й відтворюваності результатів досліджень, сприяння швидкому переходу від досліджень до інновацій, а також інтеграції Університету до Європейського дослідницького простору та Європейського простору вищої освіти;
упровадження принципів відповідальності та інноваційності наукової та науково-освітньої діяльності університету: розроблення та запровадження механізмів публічно-приватного партнерства в організації наукових досліджень; організація та реалізація практично значущих наукових досліджень у співпраці з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, а також громадськими організаціями та міжнародними партнерами; розвиток діяльності з надання договірних експертно-консультативних і науково-методичних послуг з питань діяльності Університету;
формування та розвиток дослідницької інфраструктури відкритої науки в Університеті (інституційного репозитарію наукових результатів Університету з відповідним оформленням авторських та суміжних прав; інституційного репозитарію даних Університету; видавничої платформи наукової періодики; видавничої платформи навчальних і наукових видань Університету; відкритої наукометричної платформи моніторингу й оцінювання наукової діяльності; відкритого програмного забезпечення для здійснення наукової діяльності; відкритих лабораторій тощо);
активізація участі та ефективності Університету в підготовці листів-запитів від НАПН України, МОН України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»; відповідних розпоряджень, наказів, постанов з внутрішніх та зовнішніх проблем освіти та науки України;
підвищення рівня фахових видань Університету, у тому числі за рахунок спеціалізованих та спільних з іншими закладами випусків; забезпечення входження одного з фахових видань Університету до визнаних міжнародних реферативних і наукометричних баз даних;
підтримка розвитку наукових шкіл на базі кафедр Університету;
організація на базі Університету щорічної літньої школи з розвитку науки та освіти відповідно до галузі знань підготовки фахівців, у тому числі за міжнародною участю;
проведення наукових комунікативних заходів (науково-практичних конференцій, семінарів, круглих столів, вебінарів тощо) у співпраці з іншими інституціями (вітчизняними та зарубіжними) для досягнення спільних цілей і розвитку партнерства;
публікування спільно із зарубіжними партнерами наукових статей, аналітичних матеріалів, результатів наукових досліджень тощо;
популяризація, заохочення оприлюднення та поширення наукових здобутків працівників, здобувачів вищої освіти Університету у фахових і міжнародних виданнях, електронних ресурсах, у тому числі через сайт Університету, соціальні мережі, видання, включені до наукометричних баз даних;
активне пропагування інтелектуальних продуктів, створених науковцями Університету, зокрема в системі освіти, менеджменту, психології, органів державного управління та місцевого самоврядування;
забезпечення належної якості дисертаційних досліджень, що виконуються, а також захищаються в Університеті;
стимулювання, здобувачів вищої освіти, слухачів, докторантів, співробітників до конструктивної та етичної взаємодії у процесі здійснення наукових досліджень, утвердження принципів відкритості, відповідальності та академічної доброчесності;
подальша активізація наукової діяльності в міжнародному науковому просторі, зокрема, шляхом участі у міжнародних наукових програмах і проєктах за грантами міжнародних фондів та організацій, забезпечення довгострокового міжнародного співробітництва в наукових дослідженнях за спільними проєктами та договорами;
підготовка науково-педагогічними працівниками Europass CV;
організація та проведення постійно діючих науково-методичних семінарів із наукової, інформаційно-аналітичної та експертної роботи для науково-педагогічних працівників, докторантів та аспірантів Університету, партнерів та стейкголдерів;
розвиток молодіжної науки (зокрема, шляхом активізації діяльності Ради молодих учених, проведення щорічних науково-практичних конференцій, «круглих столів», колоквіумів, вебінарів здобувачів вищої освіти та молодих учених);
підготовка за результатами виконання наукових досліджень наукових звітів із відповідними рекомендаціями;
інтеграція наукової та експертно-аналітичної діяльності Університету і наукових установ НАПН України, НАН України, національних галузевих академій наук, Еразмус+ шляхом проведення спільних наукових досліджень, у тому числі за рахунок державного бюджету та власних надходжень;
активізація участі Університету в міжнародних дослідницьких та фахових мережах.
5. Створення умов для залучення висококваліфікованого персоналу та підвищення продуктивності праці
запровадження системи оцінювання кандидатів та відкритого конкурсу для добору на вакантні посади в Університеті найкращих науково-педагогічних кадрів, експертів і практиків;
розроблення та запровадження сучасної системи ефективної мотивації праці науково-педагогічних та педагогічних працівників (матеріального і нематеріального) на засадах комплексної системи багатофакторного оцінювання/моніторингу їх діяльності відповідно до вимог контракту (у тому числі оцінювання якості викладання замовниками освітніх послуг), зокрема з урахуванням: результатів наукової діяльності; корисності/можливості застосування сформованих науково-педагогічними працівниками знань, навичок, умінь у практичній діяльності здобувачів освіти; ступеня застосування сучасних освітніх технологій/методів навчання; внеску у формування системи науково-методичного забезпечення під час викладання навчальних дисциплін, у тому числі написання підручників та монографій; організаційної активності; публікації наукових статей у журналах, які індексуються у наукометричних базах даних Scopus та/або Web of Science; здійснення наставництва; участь у міжнародних програмах та/або проєктах; міжнародне стажування за фахом; експериментальна діяльність тощо; розроблення та прийняття Положення про стимулювання праці в Університеті;
розроблення та апробація механізму участі науково-педагогічних працівників Університету, здобувачів вищої освіти, слухачів, докторантів у прикладній діяльності, пов’язаній із виконанням певних завдань і повноважень;
організація проходження стажувань за фахом науково-педагогічних та педагогічних працівників Університету в закладах-партнерах, установах, організаціях (вітчизняних та зарубіжних);
сприяння особистісному та професійному розвитку персоналу Університету за рахунок організації актуальних цільових навчальних програм, підтримки участі у вітчизняних та зарубіжних наукових комунікативних заходах, семінарах і тренінгах;
організація та залучення до циклу семінарів, вебінарів науково-педагогічних працівників щодо написання та публікування статей у наукометричних виданнях Scopus, Web of Science, Index Copernicus; онлайн-курсів з оволодіння передовими цифровими технологіями; заходів щодо підготовки міжнародних проєктів, у тому чисті Еразмус+ та Горизонт Європа (програми Європейського Союзу) тощо;
розроблення та реалізація заходів з підвищення іншомовної та цифрової компетентності працівників;
формування в Університеті такого конструктивного морально-психологічного, інноваційно-творчого і ділового клімату, що передбачає колегіальність, визнання досягнень, корпоративних цінностей та ініціатив, творчість, терпимість, духовність, моральність, патріотизм, відданість, професіоналізм, відповідальність.
6. Інтернаціоналізація діяльності
розроблення і запровадження освітніх програм (окремих навчальних дисциплін) англійською мовою, залучення до їх упровадження іноземних викладачів та експертів;
налагодження системної взаємовигідної взаємодії з існуючими та потенційними зарубіжними партнерами Університету, розроблення і реалізація спільних освітніх та наукових проєктів і програм співробітництва;
сприяння міжнародній академічній мобільності, використання можливостей міжнародних програм обміну учасників освітнього процесу (здобувачів вищої освіти, слухачів, педагогічних та науково-педагогічних працівників); створення можливостей для стажування слухачів, аспірантів, докторантів і науково-педагогічних працівників Університету в закладах вищої освіти інших держав, а також їх представників в Університеті;
залучення міжнародних експертів до процесів оцінювання якості вищої освіти Університету;
реалізація програми подвійних дипломів – можливість здобуття вищої освіти за спільними освітніми програмами Університету та закордонного закладу вищої освіти, що дає можливість здобувачам вищої освіти одночасно проходити навчання за інтегрованими навчальними програмами у двох навчальних закладах України та зарубіжжя та одночасно отримати два дипломи українського та європейського зразка;
забезпечення участі представників Університету в заходах професійних міжнародних організацій, асоціацій та мереж;
поширення інформації про діяльність Університету серед існуючих та потенційних міжнародних партнерів;
організація різноформатних комунікативних заходів за міжнародною участю;
залучення до роботи в Університеті іноземних лекторів і дослідників для відкритих лекцій та викладання окремих дисциплін шляхом реалізації програми «Запрошений професор»;
збільшення кількості здобувачів вищої освіти, слухачів, співробітників, які долучаються до міжнародної діяльності;
залучення науково-педагогічних працівників до участі у міжнародному стажуванні;
використання інструментів віртуальної інтернаціоналізації діяльності Університету (проведення міжнародних відеоконференцій, відеолекцій, веб-семінарів та е-практикумів; участь у професійних міжнародних веб-спільнотах та інтернет-форумах; онлайн співпраця з підготовки наукових статей; відеолекції іноземних викладачів тощо);
залучення до навчання за освітніми програмами та на підготовче відділення в Університет іноземних громадян.
7. Організація внутрішньої та зовнішньої комунікативної діяльності
розвиток єдиного електронного наукового та освітньо-методичного середовища;
упровадження системи якісного менеджменту Університету відповідно до міжнародних стандартів ISO 9001;
розроблення і упровадження ефективної системи інформування здобувачів вищої освіти, слухачів, докторантів та науково-педагогічних працівників про навчальні плани, освітні програми, графіки освітнього процесу, розклади занять, можливості стажування, участі в комунікативних заходах тощо, у тому числі через корпоративну пошту;
розвиток технологій «відкритої освіти» (освітніх заходів для усіх бажаючих); залучення до читання лекцій, проведення семінарів і тренінгів провідних науковців та практиків, у тому числі іноземною мовою та в дистанційному форматі; заохочення широких кіл громадськості до участі у відкритих заходах Університету, а також у розширенні можливості для навчання впродовж життя;
постійне результат-орієнтоване представлення Університету в соціальних мережах та в мережі Інтернет; поширення інформації про його діяльність шляхом розміщення публікацій фахівців Університету в засобах масової інформації, його участі в аналітичних теле- та радіопрограмах, надання експертних коментарів засобам масової інформації тощо;
планування і проведення системної PR-кампанії, спрямованої на формування пізнаваності, привабливого іміджу Університету та просування її продуктів на ринку освітніх, наукових та експертно-аналітичних послуг (з урахуванням щорічних особливостей його мінливого розвитку у певні терміни);
проведення комунікативних заходів у закладах освіти різних типів, підприємствах, установах, організаціях, інститутах НАПН України, комітетах Верховної Ради України, Кабінеті Міністрів України і органах центральної влади, у тому чисті спільно з партнерами;
започаткування та підтримка довгострокової взаємозацікавленої взаємодії з випускниками Університету, надання їм, за потреби, науково-практичних рекомендацій, здійснення наставництва, залучення їх до участі в освітньому процесі, науковій діяльності і спільних заходах; створення у співпраці із зацікавленими сторонами мережі для налагодження їх взаємовигідної взаємодії; визнання і відзначення внеску кожного з них у розвиток певних галузей знань та розвиток Університету;
запровадження в Університеті онлайн платформи для професійного обговорення актуальних проблем освіти, науки та пошуку відповідних рішень;
реалізація чинних та укладання нових угод про співпрацю між Університетом, організаціями, установами, органами влади, інститутами громадянського суспільства, асоціаціями випускників, спорідненими вітчизняними і зарубіжними закладами освіти, міжнародними організаціями, проведення спільних наукових досліджень, комунікативних та інших заходів;
проведення інформаційно-презентаційних та комунікативних заходів Університету, спрямованих на посилення його позицій у системі підготовки, перепідготовки, спеціалізації і підвищення кваліфікації фахівців в Україні та за кордоном, зокрема із залученням кращих вітчизняних і зарубіжних науковців, фахівців, експертів, представників бізнесу та інститутів громадянського суспільства;
видання актуальних презентаційних продуктів Університету, у тому числі спільних з міжнародними партнерами, які розкривають результати міжнародної співпраці;
розроблення та реалізація концепції «Електронний заклад освіти» в Університеті;
розвиток електронної Наукової бібліотеки Університету, системне формування і забезпечення функціонування її складових, оцифрування особливо цінних і рідкісних видань з питань освіти та науки;
розвиток академічного партнерства на основі співпраці із громадськими організаціями;
організація в рамках укладених договорів із партнерами виїзних комунікативних заходів (презентації, круглі столи, семінари-практикуми, вебінари, творчі зустрічі, дні відкритих дверей, виставки, конкурси тощо);
формування у майбутніх споживачів освітніх та наукових послуг, які надаються в Університеті, позитивного уявлення про роль його випускників у модернізації діяльності закладу освіти, життєдіяльності суспільства, а також потенційних можливостей їх кар’єрного зростання;
запровадження традиції удостоєння випускників Університету за видатний внесок у його розвиток відзнакою «Почесний випускник УМО»;
створення у соціальних мережах та на веб-сайті Університету рубрики «Випускники УМО»;
створення якісно-кількісного контент-аналізу текстів новин на сайті Університету, в мережі Інтернет, в соціальних мережах, в засобах масової комунікації (виявлення в них згадок, висловлювань, характеристик, позитивних оцінок) про діяльність Університету;
підключення Наукової бібліотеки Університету до Міжбібліотечного абонементу;
залучення на постійній основі вчених НАПН України, НАН України, закладів вищої освіти, представників органів публічної влади, зарубіжних організацій, відомих державних діячів до участі і проведення відкритих лекцій, практичних занять, семінарів, тренінгів, науково-комунікативних заходів Університету.
8. Розвиток матеріальної, технічної та технологічної бази
ремонт будівель, модернізація матеріальної та інформаційно-технологічної інфраструктури навчальних аудиторій, наукової бібліотеки, гуртожитку Університету, забезпечення їх функціональності і сучасного вигляду;
реалізація акредитаційних вимог до матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу;
створення безпечного освітнього середовища, в тому числі обладнання укриття для захисту працівників та учасників освітнього процесу;
розвиток сучасної інформаційно-комунікаційної інфраструктури Університету;
обладнання аудиторій технічними засобами навчання;
запровадження сучасних телекомунікаційних технологій інтерактивної взаємодії між здобувачами вищої освіти, слухачами, випускниками, професорсько-викладацьким складом Університету, представниками установ, організацій, підприємств, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інститутів громадянського суспільства;
передплата провідних періодичних вітчизняних та зарубіжних видань з певних галузей знань, в тому числі за рахунок спонсорської допомоги;
забезпечення отримання доступу Університету до міжнародних наукометричних баз даних, зокрема Scopus та Web of Science;
проведення поточних ремонтів навчальних аудиторій та адміністративних кабінетів за рахунок позабюджетних коштів та/або коштів інвесторів; активізація фандрайзингової діяльності для оновлення матеріально-технічної бази Університету;
контроль за споживанням енергоресурсів;
забезпечення вимог охорони праці здобувачів вищої освіти та співробітників;
створення умов для реалізації творчих здібностей здобувачів освіти та співробітників у позанавчальний час.