У статті представлено експериментальне дослідження взаємин дітей молодшого шкільного віку у різновікових групах. Встановлено чотири рівні розвитку успішності молодших школярів у різновіковій взаємодії. Показано, що адекватне сприйняття та усвідомлення дитиною позиції «старшого» чи «молодшого» є важливим чинником формування готов-ності молодших школярів до різновікових контактів.
Ключові слова: спілкування, міжособистісні взаємин, різновікова група, комунікативна компетентність, позиція «старшого» і «молодшого» у різновіковій взаємодії.
В статье представлено экспериментальное исследование взаимо-отношений младших школьников в разновозрастных групах. Определено четыре уровня развития достижений младших школьников в таких взаимо-отношениях. Показано, что весомым фактором формирования готовности младших школьников к разновозрастным контактам является адекватное восприятие и осознание ребенком позиции «старшего» или «младшего».
Ключевые слова: общение, межличностные отношения, разновоз-растная группа, коммуникативная компетентность, позиция «старшего» и «младшего» в разновозрастном взаимодействии.
Experimental research of junior school age children relations in the groups of different age is presented in the article. It is determined four levels of progress development of different age junior pupils co-operation. It is shown that adequate perception and awareness by a child of position of "older " or "younger" is the important forming factor of junior pupils readiness to the different age contacts.
Key words: intercourse, relations, group of different age pupils, communicative competence, position of older and younger in co-operation of different age group.