Лимар Л.В. Гендерні особливості готовності студентів-медиків до безконфліктної взаємодії з пацієнтами

Упродовж навчання майбутніх медичних фахівців у вищому навчальному
закладі важливо сформувати в них не лише систему фахових знань, умінь і
навичок, а й готовність до майбутньої професійної діяльності, одним із ас-
пектів якої є готовність до безконфліктної міжособистісної взаємодії з
пацієнтом. Цікаво також, що в медичних ВНЗ серед студентів переважають
жінки. Проведене авторами анкетування студентів-медиків з метою вияв-
лення рівня сформованості готовності студентів до безконфліктної взаємо-
дії дало можливість авторам провести гендерний аналіз здобутих резуль-
татів. Стаття містить теоретичну основу дослідження та отримані дані,
а також їх аналіз.
Ключові слова: безконфліктна взаємодія, конфліктогенність, компо-
ненти готовності, емоційний компонент, регулятивний компонент, комуні-
кативний компонент, когнітивний компонент, мотиваційний компонент, ген-
дерні особливості, жінки, чоловіки.

На протяжении обучения будущих медицинских специалистов в выс-
шем учебном заведении особенно важно сформировать у них не только
систему профессиональных знаний, умений и навыков, но и готовность к
будущей профессиональной деятельности, одним из компонентов которой
есть готовность к бесконфликтному взаимодействию с пациентом. Прове-
денное авторами анкетирование студентов-медиков с целью выявления
уровня сформированности готовности студентов к бесконфликтному
взаимодействию дало возможность авторам провести гендерный анализ
данных. Статья содержит теоретическую основу исследования, а также
анализ данных по гендерному фактору.
224
Ключевые слова: бесконфликтное взаимодействие, конфликтоген-
ность, компоненты готовности, эмоциональный компонент, регуляционный
компонент, коммуникативный компонент, когнитивный компонент, мотива-
ционный компонент, гендерные особенности, мужчины, женщины.

During the study of medical students it is especially important to develop in
them not only professional apprehension of the occupation, but the readiness to the
future professional activity, a component of which is the readiness to a non-conflict
interaction with the patient. The research performed by the authors made it possible
to determine the medical students’ readiness to the non-conflict interaction with
patients. The article contains theoretical basis of the research and the gender
analysis of the obtained data.
Key words: non-conflict interaction, components of readiness, emotional
component, regulating component, communicative component, cognitive component,
motivating component, gender peculiarities, males, females.