У статті на основі даних факторно-аналітичного вивчення особливостей педагогічних впливів представлено новий погляд на структуру педагогічного впливу і сутність психологічної інерції як наслідок завершення початкової стадії професійного становлення й адаптації вчителя до умов школи. На основі аналізу особливостей наявних у вчителів стратегій впливу запропоновано підходи до подолання психологічної інерції під час ситуативного обрання вчителем стратегій і ліній впливу та розглянуто окремі можливості посилення креативності взаємодії вчителів та учнів.
Ключові слова: психологічна інерційність, творча взаємодія вчителів та учнів, перелік методів впливу вчителя, факторний аналіз, спеціальна психологічна підготовка вчителів, спеціальна психологічна підготовка учнів.
В статье на основе данных факторно-аналитического изучения особен-ностей педагогических влияний представлен новый взгляд на структуру педа-гогического влияния и суть психологической инерции как следствие завершения начальной стадии профессионального становления и адаптации учителя к усло-виям школы. На основе анализа имеющихся у учителей особенностей стратегий влияния предложены подходы к преодолению психологической инерции при ситу-ативном выборе учителем стратегий и линий влияния. Рассмотрены отдельные возможности усиления креативности взаимодействия учителей и учеников.
Ключевые слова: психологическая инерция, творческое взаимодействие учителей и учеников, репертуар методов влияния учителей, факторный анализ, специальная психологическая подготовка учителей, специальная психологическая подготовка учеников.
In article, on the date basis of factoring-analytical studying features of expansion actions of pedagogical influences, it is presented a new view on structure of pedagogical influence and an essence of psychological inertia, as consequence of end of an initial stage of professional formation and adaptation of the teacher to school conditions. On the basis of the analysis of presence of features at teachers of strategy of influence approaches to overcoming of psychological inertia are offered at a situational choice the teacher of strategy and lines of influence and separate possibilities of strengthening creativity interactions of teachers and pupils are considered
Key words: psychological inertia, creative interaction of teachers and pupils, repertoire of methods of influence of teachers, the factorial analysis, special psychological preparation of the teachers, special psychological preparation of pupils.