Драч І. І. Сутнісний та структурний аналіз професійної компетентності викладача вищого навчального закладу

У статті узагальнено різні погляди на професійну компетентність, пред-ставлених у психолого-педагогічній літературі. Розглянуто специфічні особливос-ті навчального процесу у вищій школі. Виокремлено основні функції та…

Колосова Л. М. Проблеми управління професійним розвитком мето- диста науково-методичної установи в теорії та практиці

Висвітлюються проблеми управління професійним розвитком методистів науково-методичних установ у системі регіональної безперервної педагогічної осві-ти крізь призму історичного, нормативно-правового та практичного…

Кузнєцова О. О. Форми організації самостійної роботи студентів під час вивчення іноземної мови в економічному вищому навчальному закладі

У статті розглядається специфіка і проблеми організації самостійної ро-боти студентів (СРС) при вивченні іноземних мов у немовному ВНЗ з урахуванням сучасних вимог і умов. Обґрунтовується необхідність виховування…

Морозова М. Е. Способи удосконалення управління кар’єрним зростанням за допомогою професійного розвитку науково-педагогічних працівників си- стеми післядипломної педагогічної освіти

Аналіз сучасного стану управління кар’єрним зростанням науково-педаго-гічних працівників системи післядипломної педагогічної освіти показує недостатній рівень вивчення цієї проблеми. За таких умов система…

Нежинцева Л. П. Організація стану здоров’язберігаючого освітнього сере- довища сучасної школи

У статті розглядаються проблеми організації здоров’язберігаючого освіт-нього середовища. Аналізуються результати моніторингового дослідження стану організації здоров’язберігаючого освітнього середовища в ЗНЗ…

Олійник В. В., Ляхоцький В. П. Науковий потенціал післядипломної педа- гогічної освіти: актуальні проблеми, перспективи розвитку

У статті розглянуті мета та завдання модернізації вітчизняної системи ППО, викладено бачення авторів програми її реалізації, очікуваних результатів, наслідків. Звернена увага на нагальну потребу її перманентного…

Оліфіра Л. М. Організаційно-педагогічні умови розвитку професійної управ- лінської компетентності керівників вищих навчальних закладів

У статті на основі аналізу філософських поглядів і психолого-педагогічних підходів до освіти розкриваються організаційно-педагогічні умови розвитку профе-сійної управлінської компетентності керівників вищих навчальних…

Панасюк Н. Л. Науково-теоретичні положення формування економічних знань майбутніх інженерів-педагогів вищих технічних навчальних закладів

У статті подано аналіз науково-теоретичних положень щодо формування економічних знань для майбутніх інженерів-педагогів, розкривається мета профе-сійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів вищих технічних…

Прокоф’єва М. Ю. Урахування темпераменту в реалізації диференційо- ваного підходу при навчанні молодших школярів

У статті проведено аналіз психолого-педагогічної літератури, присвяченої питанням диференціації навчання, наголошено на необхідності врахування психо-фізіологічних особливостей молодших школярів у навчальному процесі,…

Сіданіч І. Л. Організаційно-педагогічні особливості духовно-мораль- ного виховання студентів вищого навчального закладу

У статті актуалізуються проблеми духовно-морального виховання високо-духовної молоді з чіткими ціннісними орієнтаціями. Процес духовно-морального ви-ховання студентів вищого навчального закладу на сучасному етапі…

Степаненко О. І. Можливі ризики під час конфліктологічної підготовки викладачів вищої школи МВС України

Аналізуються результати констатувального експерименту щодо стану го-товності викладачів вищих навчальних закладів МВС до попередження та розв’я-зання професійних конфліктів у системі методичної роботи. Ключові…

Тимошко Г. М. Формування організаційної культури у процесі фахової підготовки керівника загальноосвітнього навчального закладу

Розкрити особливості, принципи та методи формування організаційної куль-тури у процесі фахової підготовки керівника ЗНЗ. Представлені основні аспекти взаємодії організаційної культури школи та її керівника. Ключові…

Топузов О. М., Сосса Р. І. Навчально-методичний комплект для вивчення шкільного курсу географії

У статті охарактеризовано навчально-методичний комплект для вивчення шкільного курсу географії, розкрито особливості планування, розроблення й орга-нізації навчально-пізнавальної діяльності учнів під час вивчення…

Чернишова Є. Р. Окремі питання щодо формування кадрового потен- ціалу навчальних закладів системи ППО у контексті організаційно- правових основ їх діяльності

У статті досліджено деякі особливості формування кадрового потенціалу в діяльності навчальних закладів системи ППО активізації процесів глобалізації, ставлення до розуміння значення особистості в розвитку цих…

Чернишова М. О. Окремі складові розвитку комунікативної компетенції майбутніх менеджерів

Обумовлена необхідність оволодіння комунікативною компетенцією саме май-бутніх менеджерів. Проаналізоване поняття «комунікація», специфіка професійної комунікації. Ключові слова: комунікація, комунікативна…

Шевченко О. А. Професійний розвиток молодого вчителя на основі кластерного підходу

Розглядаються передумови створення освітнього кластеру професійного розвитку молодого вчителя, визначаються мета та основні завдання кластеру. Ключові слова: професійний розвиток, молодий учитель, освітній кластер,…

Шевчик О. Г. Підвищення професійної компетентності майбутніх фа- хівців з методики викладання економіки

Проаналізовано стан професійної освіти та сучасні вимоги до професійної компетентності магістрів з управління персоналом. Висвітлено роль курсу «Мето-дика викладання економіки» у підготовці магістрів.…

Шинкарева Л. В., Бокова И. Н., Бондарчук А. И. Проблемы управления инновационной деятельностью педагогического коллектива дошколь- ного образовательного учреждения

В статье раскрываются актуальные проблемы дошкольного образования, связанные с управлением инновационной деятельностью в дошкольном учрежде-нии, обосновывается необходимость их решения в современных условиях…

Штомпель Г. О. Рамкові стандарти в управлінському супроводі про- фесійного самозростання науково-педагогічних працівників

У статті висвітлено результати дослідження вітчизняних і міжнародних вимог до магістрів, докторів філософії та представників вищих форм докторату, які здійснюють педагогічну (науково-технічну) діяльність. Встановлено…

Анісімова О. О. Теоретичний аналіз наукових підходів щодо проблеми психологічної культури вчителів початкових класів

У статті висвітлено сутність психологічної культури вчителя та її складові компоненти. Визначені й розкриті функції психологічної культури та умови її фор-мування у вчителів початкових класів. Ключові слова: культура,…

Базиленко А. К. Cоціальна активність студентів як важлива складова їхнього професійного зростання

У статті розглянуто наукові погляди на суть поняття «соціальна активність» і визначено роль соціальної активності студентів у їхньому професійному зростанні. Ключові слова: соціальна активність, студенти,…

Барашева Д. Е. Психологические особенности гендерной идентифи- кации личности в меняющихся социальных условиях

В статье приведены результаты эмпирического исследования психоло-гических особенностей гендерной идентификации личности сегодня. Выявлены сферы самоидентификации, определены гендерные типы личности, дифферен-цированы…

Благодир Н. Ф. Психолого-педагогічний супровід формування саморо- зуміння у майбутніх психологів в умовах фахової підготовки

У статті розглядається проблема формування саморозуміння в процесі професійного становлення майбутнього психолога. Автор висвітлює основні пси-холого-педагогічні заходи та умови психологічного супроводу формування…

Бушуєва Т. В. Методичні аспекти викладання психології в умовах гуманізації освіти

У статті розглядається напрям щодо розроблення методики викладання психології у ВНЗ, пов’язаний з дослідженням проблем психології суб’єкта навчальної діяльності (зокрема, його очікувань). Аналізуються…

Волженцева И. В. Сравнительный аналіз индивидуально-личностных характеристик студентов 1-го курса по гуманитарным и техническим специальностям

В статье дан сравнительный анализ индивидуально-личностных особеннос-тей студентов 1-го курса по гуманитарным и техническим специальностям, вы-явлены их целостные характеристики, отмечены некоторые различия по…

Воронюк І. В. Психологічна інерція системи методів впливу як аспект проблеми забезпечення креативності взаємодії вчителів та учнів

У статті на основі даних факторно-аналітичного вивчення особливостей педагогічних впливів представлено новий погляд на структуру педагогічного впливу і сутність психологічної інерції як наслідок завершення початкової…

Єрмакова Н. О. Довіра до себе як особистісна детермінанта професій- ного зростання студентів юнацького віку

У статті розкриваються особливості довіри до себе як особистісної детер-мінанти професійного зростання студентів юнацького віку. Наголошується на сенси-тивності юнацького віку для становлення досліджуваного конструкту.…

Живанова В. А. Психологічні механізми формування інтересу до нау- ково-технічної творчості

Розглядаються психологічні умови формування інтересу студентів до науково-технічної творчості. Аналізуються показники та рівні пізнавального інтересу. Ключові слова: інтерес, пізнавальний інтерес, потреба,…

Зінчук Н. А. Особистісні детермінанти професійного зростання май- бутніх фахівців з менеджменту у вищих навчальних закладах

У статті здійснюється обґрунтування структури професійних особистісних якостей майбутнього менеджера та рекомендації щодо їх розвитку за умов ком-петентнісного підходу у вищих навчальних закладах. Ключові слова:…

Іщук О. В. Становлення особистості фахівця в межах фахової підго- товки студентів вищого навчального закладу

У статті висвітлюється проблема актуальності дослідження становлення особистості фахівця в межах фахової підготовки студентів вищого навчального закладу. Аналізуються процеси побудови ідеального образу…