Бродська Р.В. До проблеми трансформації досліджень теоретичної риторики в післядипломну освіту педагогічних працівників

Стаття обґрунтовує запровадження курсу риторики у програму післядипломної освіти вчителів-словесників. Запропоновано принцип і критерії добору його змісту. Аналізуються особливості застосування на уроках риторичних прийомів як інтонаційно-синтаксичних засобів, якими досягається підсилення емоційного впливу слова вчителя на учнівську аудиторію, що підвищує навчальну ефективність лекційного матеріалу. 
Ключові слова: риторика, риторичні прийоми, інтонаційно-синтак-сичні засоби мовлення.

В статье обосновано введение курса риторики в программу после-дипломного образования учителей-словесников. Предлагается принцип и критерии отбора его содержания. Анализируются особенности применения на уроках риторики приемов как интонационно-синтакси-ческих средств, с помощью которых достигается усиление эмоциональ-ного влияния слова учителя на ученическую аудиторию, что, в свою очередь, повышает учебную эффективность лекционного материала. 
Ключевые слова: риторика, риторические приемы, интона-ционно-синтаксические средства речи.

The inclusion of the course of Rhetoric in the programme of post-graduate courses for language and literature teachers is grounded in the article. The principle and the criteria of selection of the course content are offered. The peculiarities of using such techniques as intonation-syntactic means are analysed. These techniques promote the intensification of emotional influence of teacher’s words on students audience. As the result, the efficiency of lectures is increased.
Key words: Rhetoric, rhetorical techniques, intonation-syntactic means of speech.