Вісник післядипломної освіти: Збірник наукових праць. Випуск 13
УДК 378.046.4:371(082) ББК 74р.я43 3В 53
Свідоцтво про державну реєстрацію: серія КВ № 9809 від 28 квітня 2005 р.
Затверджено вченою радою Університету менеджменту освіти АПН України (протокол № 9 від 16 грудня 2009 р.) |
Університет менеджменту освіти АПН України
Асоціація безперервної освіти дорослих
ВІСНИК
ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ
ОСВІТИ
Збірник наукових праць
Випуск 13
Частина 1 педагогіка
Частина 2 Психологія
матеріали
міжнародної науково-практичної конференції
«Психологічні проблеми становлення фахівців
в умовах соціальних трансформацій»
24 листопада 2009 р.
Внесений до переліку наукових фахових
видань у галузі педагогічних наук
рішенням президії Вищої атестаційної
комісії України
від 04.07.2006 р. № 1-05/7
Внесений до переліку наукових фахових
видань у галузі психологічних наук
рішенням президії Вищої атестаційної
комісії України
від 18.01.2006 р. № 2-05/1
Київ — 2009
Головний редактор
В.В.Олійник – доктор педагогічних наук, професор.
Заступники головного редактора:
В.А.Семиченко – доктор психологічних наук, професор;
Л.І.Даниленко – доктор педагогічних наук, професор;
Є.Р.Чернишова – кандидат педагогічних наук, доцент.
Редакційна колегія:
О.Л.Ануфрієва – кандидат педагогічних наук, доцент; Н.М.Бібік – доктор педагогічних наук, професор, академік АПН України; С.І.Болтівець – доктор психологічних наук, професор;О.І.Бондарчук – доктор психологічних наук, доцент; М.Й.Боришевський – доктор психологічних наук, професор; Н.Ю.Волянюк – доктор психологічних наук, доцент; Г.А.Дмитренко – доктор економічних наук, професор; М.Б.Євтух – доктор педагогічних наук, професор, академік АПН України; Л.М.Карамушка – доктор психологічних наук, професор; Н.І.Клокар – кандидат педагогічних наук, доцент; П.В.Лушин – доктор психологічних наук, професор; В.І.Маслов – доктор педагогічних наук, професор; В.С.Маслов – доктор педагогічних наук, професор; В.В.Москаленко – доктор філософських наук, професор; В.Ф.Паламарчук – доктор педагогічних наук, професор;О.М.Пєхота – доктор педагогічних наук, професор; Н.Г.Протасова – доктор педагогічних наук, професор; В.І.Пуцов – кандидат педагогічних наук, доцент; Л.П.Пуховська – доктор педагогічних наук, професор; М.І.Романенко – доктор філософських наук, професор; В.А.Семиченко – доктор психологічних наук, професор; О.С.Снісаренко – кандидат педагогічних наук, доцент; Т.М.Сорочан– доктор педагогічних наук, професор; В.О.Татенко – доктор психологічних наук, професор, член-кореспондент АПН України; А.Д.Ятченко – кандидат філософських наук, доцент.
Вісник післядипломної освіти: зб. наук. праць / Ун-т менедж. освіти АПН
В 53 України, Асоц. безперерв. освіти дорослих ; редкол. : О.Л.Ануфрієва та ін. — К.,
2005 — Вип. 13 / голов. ред. В.В.Олійник. — К. : Геопринт, 2009. — Ч. 1. — 140 с. —
Ч. 2. — 344 с.
ISBN 978-966-7863-86-9.
У збірнику висвітлюються актуальні наукові проблеми педагогіки і психології професійної підготовки. Представлено спектр питань з історії педагогіки, методології освіти, теоретико-методичних аспектів навчання та виховання, формування професій-них компетентностей, психології особистісного розвитку, підвищення якості освіти.
Збірник становить інтерес не лише для науковців, а й для педагогічних працівни-ків вищої школи, керівників, науковців, методистів, педагогів системи післядипломної освіти, практичних психологів.
ЗМІСТ
Відомості про авторів |
........................................................................ |
5 |
Частина 1 Педагогіка |
|
|
Агейкіна-Старченко Т.В. технології оцінювання професійної ком-петентності вчителя мистецьких дисциплін ………………………….. |
7 |
|
Бирка М.Ф. концептуальні засади фахового зростання викла-дача інформаційних технологій професійно-технічного навчаль-ного закладу ……………………………………………………………… |
13 |
|
Бондарчук А.И., Росада А.Ю. подготовка будущих педагогов к использованию в профессинальной деятельности представле-ний детей дошкольного возраста о дружбе …………………………. |
19 |
|
Бондарчук А.И., Толоцкая Н.Ю. готовность будущих педагогов к преодолению барьеров общения в профессиональной деятель-ности ………………………………………………………………………. |
27 |
|
Вишневська Н.В. розвиток комунікативних умінь як умова про-фесійного зростання вчителя іноземної мови …………………….... |
34 |
|
Замаскіна П.І. проблема вибору профілю навчання на етапі до-профільної підготовки …………………………………………….......... |
42 |
|
Киричук В.О. основи проектного менеджменту в системі вихов-ного процесу загальноосвітнього навчального закладу …………… |
49 |
|
Косова К.О. методика підготовки вчителів початкових класів до використання комп'ютерних технологій у навчанні дітей з пору-шенням зору …………………………………………………………….. |
58 |
|
Ляхоцька Л.Л. основи методики підготовки і проведення занять з навчального модуля у вищому навчальному закладі післяди-пломної педагогічної освіти ………………………………………......... |
64 |
|
Марусинець М.М. модель професійної рефлексії вчителя по-чаткових класів ………………………………………………………...... |
72 |
|
Прокопенко О.А. Активні методи навчання в контексті формуван-ня професійної Я-концепції студентів економічного профілю ……. |
81 |
|
Саюк В.І. Підготовка наукових кадрів у світовій практиці ………..... |
89 |
Сергеєва Л.М. Сучасний погляд на підготовку педагога до ро-боти в умовах децентралізації управління професійним навчанням ………………………………………………………………... |
95 |
Ситянін В.В. Практичні аспекти формування правової компе-тентності науково-педагогічних працівників вищої школи ………… |
100 |
Чернишова Є.Р., Боднарук О.В. Міжнародна і проектна діяль-ність членів Консорціуму закладів післядипломної освіти в рам-ках Болонського процесу ………………………………………………. |
108 |
Шевчик О.Г. навчально-ігрова діяльність як засіб економічного виховання учнів ліцею бізнесу ………………………………………… |
117 |
Штомпель Г.О. управлінські детермінанти професійного зрос-тання педагога ………………………………………………………….. |
127 |
Частина 2 Психологія |
|
Авер’янова А.В. психологічні особливості професійної спря-мованості сучасних старшокласників ………………………………… |
11 |
Бевз Г.М. Психологічні взаємини прийомних батьків як коорди-нати замісної опіки дитини …………………………………………….. |
17 |
Бойчук І.І. Роль рефлексії у становленні майбутнього фахівця ….. |
25 |
Бондарчук О.І. рефлексивність керівників освітніх організацій як чинник удосконалення їхньої психологічної компетентності ……… |
32 |
борисюк А.С. Аналіз суб’єктивних уявлень студентів про про-фесійні й особистісні особливості представників соціономічних професій …………………………………………………………………. |
39 |
Бородіна І.І. взаємозв'язок емоційної спрямованості особистості майбутніх психологів і компонентів мотивації їхньої професійної підготовки ………………………………………………………………… |
45 |
Вакуліч Т.М. психологічні проблеми професійної самореалізації жінки ………………………………………………………………………. |
53 |
Вальо Л.І. теоретичні аспекти соціалізації особистості в умовах соціальних трансформацій ……………………………………………. |
62 |
Волженцева І.В. проблема регуляції психічних станів студентів у стресових ситуаціях навчальної діяльності …………………………. |
69 |
Гельбак А.М. розвиток комунікативних навичок підлітків засо-бами педагогічної фасилітації …………………………………………. |
76 |
Глушко Л.О. Структура впевненості у собі ………………………….. |
83 |
Гордієнко Н.В. особливості мотивації працівників рмк до вдос-коналення психологічної компетентності ……………………………. |
90 |
Грись А.М. груповий розвиток як інтегральний показник соці-ально-психологічної адаптації особистості ………………………….. |
97 |
Данілова М.О. образ материнства у вагітних жінок ……………….. |
106 |
Двіжона О. Консультування підлітків із дистантних сімей з пози-цій позітум-психотерапії ………………………………………………... |
114 |
Димань В.Ю. проблема розвитку емоційного інтелекту май-бутнього менеджера освіти у процесі професійної підготовки …… |
120 |
Зінченко О.О. проблема емоційної саморегуляції у діяльності музиканта-виконавця ………………………………………………….. |
124 |
Калязіна Т.В. підготовка практичних психологів у системі освіти до попередження проявів віктимності в обдарованих підлітків …... |
132 |
Канівець Т.М. професійний відбір як одна із складових профе-сійного вибору особистості …………………………………………….. |
138 |
Карамушка Л.М. система професійних компетенцій організацій-них психологів і психологів праці та їхня роль в забезпеченні організаційного розвитку сучасних організацій ……………………... |
143 |
Кідалова М.М. психологічний зміст емоційних бар'єрів у ситуації розвитку підлітка ………………………………………………………… |
151 |
Кірейчева Є.В. проблема ефективності соціально-психологічного тренінгу як методу розвитку «Я-концепції» майбутніх учителів ….. |
158 |
Киричук В.В. психологічна підготовка класних керівників до розвитку духовно-катарсичної активності підлітків …………………. |
164 |
Колесніченко А.В. проблема становлення етнічної ідентичності особистості в умовах полікультурного середовища ……………….. |
169 |
Кот Г.М. проблема психологічної підготовки як багатомірного розвитку особистості студентів ……………………………………….. |
175 |
Кучеренко Є.В. особистісно зорієнтоване навчання як чинник професійного самовизначення студентів-психологів ……………… |
183 |
Лимар Л.В. Аналіз підходів до визначення сутності та видів конфліктів у системі «лікар – пацієнт» ……………………………….. |
188 |
Лук’янчук Н.В. психологічні особливості мотивації професійного вдосконалення особистості професіонала в умовах трансфор-маційного періоду ……………………………………………………….. |
194 |
Молдованова А.О. теоретичні та експериментальні основи дослідження агресивності як професійної деструкції особистості вчителя …………………………………………………………………… |
200 |
Москальова А.С. Бар’єри професійного становлення керівників загальноосвітніх навчальних закладів ……………………………….. |
205 |
Нежинська О.О. когнітивний ресурс керівників щодо особли-востей запровадження ґендерного підходу в управління загаль-ноосвітніх навчальних закладів ……………………………………….. |
212 |
Овдієнко І.М. розвиток вмінь і навичок керівників загально-освітніх навчальних закладів до взаємодії зі шкільною психо-логічною службою ………………………………………………………. |
219 |
Павлюк М.М. Взаємозв’язок рівня професійної ідентичності вчи-теля зі стажем педагогічної діяльності ……………………………….. |
226 |
Паламарчук О.М. особливості формування особистості підпри-ємця в умовах екологічної кризи …………………………………….. |
234 |
Папакиця О.К. зв’язок психологічних властивостей особистості та рівня креативності майбутніх інженерів …………………………….. |
242 |
Перегончук Н.В. До проблеми вивчення «професійних дефор-мацій» вчителя …………………………………………………………... |
247 |
Печерська Г.О. проблема діагностики і корекції професійних цін-нісних орієнтацій учителів у закладах післядипломної освіти ……. |
255 |
Пилипчук О.Ю. професійне самосприйняття студентів-менед-жерів ………………………………………………………………………. |
265 |
Пінчук Н.І. проблеми мотивації керівників освітніх організацій до вдосконалення психологічної компетентності ………………………. |
270 |
Поснова Т.П. Професійна самосвідомість як основа професіо-налізму практичних психологів ………………………………………... |
276 |
Саврасова-В’юн Т.О. громадянська активність як необхідний фактор формування особистості ……………………………………. |
282 |
Семиченко В.А. особливості становлення професійної іден-тичності майбутніх фахівців у контексті загального особистісного розвитку ………………………………………………………………….. |
289 |
Сингаївська І.В. особливості використання інтерактивних ме-тодів у процесі вдосконалення психологічної компетентності керівників освітніх організацій ………………………………………… |
304 |
Соловієнко В.О. Психологічні проблеми стратегії підготовки фа-хівця-професіонала …………………………………………………….. |
309 |
Філь О.А., Галаган Л.В. психологічні характеристики конкуренто-здатності безробітних — майбутніх підприємців …………………… |
313 |
Хижняк О.А. акмеологічні засади готовності військовослужбоців до захисту вітчизни ……………………………………………………... |
321 |
Чернописький О.М. проблеми розвитку професійної відпові-дальності керівників загальноосвітніх навчальних закладів ……… |
328 |
Чугунова Є.М. психологічні особливості встановлення довір-ливих стосунків у студентської молоді ……………………………… |
332 |
Шикер Л.В. психологічні проблеми професійного становлення вчителів в умовах соціальних трансформацій ……………………… |
338 |