БІНПО ВЗЯВ УЧАСТЬ У ГОСТЬОВІ ЛЕКЦІЇ БАРБАРИ ПРАЙТЛЕР «ЯК ДІТИ ПЕРЕЖИВАЮТЬ ГОРЕ І ЯК МИ МОЖЕМО ЇМ ДОПОМОГТИ» (OEAD)

БІНПО ВЗЯВ УЧАСТЬ У ГОСТЬОВІ ЛЕКЦІЇ БАРБАРИ ПРАЙТЛЕР «ЯК ДІТИ ПЕРЕЖИВАЮТЬ ГОРЕ І ЯК МИ МОЖЕМО ЇМ ДОПОМОГТИ» (OEAD)

23 жовтня 2024 року науково-педагогічні працівники кафедри педагогіки, психології та менеджменту Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, а також здобувачі вищої освіти ОП «Психологія», ОП «Педагогіка вищої школи» взяли участь у вебінарі Барбари Прайтлер «Історії, які можуть допомогти дітям: розповідаємо, працюємо з ними, вигадуємо нові».

Вебінар став можливим завдяки Проєктному бюро Австрійської служби міжнародної співпраці в галузі освіти та досліджень (OeAD). Спікером вебінару виступила відома психотерапевтка докторка Барбара Прайтлер, авторка книжки «Ті, що зникли без сліду... Психотерапевтична робота з родичами осіб, які зникли без вісті».

У вебінарі взяли участь: Юлія Герасименко, завідувачка кафедри, докторка економічних наук, професорка; Лідія Мамчур, професорка кафедри, докторка педагогічних наук, професорка; Наталія Торба, доцентка кафедри, кандидатка психологічних наук, доцентка; Олег Фурс, доцент кафедри, кандидат психологічних наук, доцент; Юлія Грибовська, доцентка кафедри, кандидатка економічних наук, доцентка; Ілля Пахомов, старший викладач кафедри.

Притчатерпія та казкотерапія є ефективними інструментами  психологічної допомоги дітям, особливо в умовах воєнного стану. Для практичних психологів важливо зрозуміти технологію надання їх застосування з метою нормалізації психічного стану дитини. Тому практичний досвід роботи з дітьми, які пережили горе, який має докторка Барбара Прайтлер, надзвичайно цікавий та корисний для практикуючих та майбутніх психологів.

На початку гостьової лекції Барбара Прайтлер нагадала присутнім, що занурення в історію схоже на відпочинок від повсякдення, насамперед завдяки гарно розказаним історіям, малюнкам, відеоматеріалам, онлайн-іграм. Історії допомагають краще опрацювати та інтегрувати пережите, відкривають можливість прояву власних емоцій та почуттів, сприяють психологічному зціленню та зростанню. Вони є площиною для проєкцій, тобто їх персонажі можуть репрезентувати внутрішні конфлікти дітей, які можуть прожити та розв’язати ці конфлікти у казці.

Спікерка наголосила, що після травматичних подій відбувається протистояння між спогадами і униканням: дітям хочеться розповісти, що сталося, але водночас вони цього бояться. Історії можуть допомогти їм розповісти про себе, зберігаючи при цьому анонімність. При цьому внутрішніми помічниками дитини можуть бути: тварини, казкові створіння, фантастичні істоти, янголи, кумири, талісмани, речі тощо.

Також пані Барбара вказала на важливість мрій про майбутнє як ресурсу для психологічного відновлення. Дитині може відповісти на кілька запитань, наприклад: «Що я хочу робити через кілька років?», «Де я хочу тоді бути?», «Які можливості я хочу там мати?».

Наприкінці Барбара Прайтлер нагадала присутнім біблійну історію про Йосипа, який змушений був залишити Батьківщину і шукати прихистку в іншій державі, де до нього спочатку ставилися зневажливо, він навіть опинився у в’язниці. Але віра та життєрадісність дозволили йому вирішити проблеми і зайняти високе місце у суспільстві. Також вона розповіла повчальну історію про пальму, яка зазнала багато горя, але змогла віднайти у собі сили та розквітнути.

В основу гостьової лекції були покладені матеріали з психоедукації, перекладені українською мовою (режим доступу: www.trauma-surviving.com). На наш погляд, вони допоможуть практичним психологам, які працюють з дітьми.

Гостьова лекція надала багато корисної та цікавої інформації для викладачів кафедри та здобувачів вищої освіти, дозволила глибше зрозуміти сутність психологічної допомоги дітям, які пережили горе.

Після завершення гостьової лекції учасники подякували організаторам та докторці Барбарі Прайтлер за теплу та дружню атмосферу, а також за надзвичайно корисну й актуальну інформацію, а вони, в свою чергу, відмітили їх активність та вмотивованість.