УЧАСТЬ ПРЕДСТАВНИКІВ УМО У СЕМІНАРІ-ТРЕНІНГУ ЗА УКРАЇНО-АВСТРІЙСЬКИМ ПРОЄКТОМ «ЛІДЕРСТВО І МЕНЕДЖМЕНТ В УМОВАХ ВІЙНИ»

УЧАСТЬ ПРЕДСТАВНИКІВ УМО У СЕМІНАРІ-ТРЕНІНГУ ЗА УКРАЇНО-АВСТРІЙСЬКИМ ПРОЄКТОМ «ЛІДЕРСТВО І МЕНЕДЖМЕНТ В УМОВАХ ВІЙНИ»

11-12 вересня 2023 року проректор з науково-педагогічної, освітньої роботи та міжнародних зв’язків ДЗВО «Університет менеджменту освіти» Наталія Муранова, заступник директора Центрального інституту післядипломної освіти Лариса Оліфіра, завідувачі кафедр Центрального інституту післядипломної освіти Лариса Сергеєва та Ольга Просіна спільно з представниками Одеської академії неперервної освіти, Вінницької академії безперервної освіти, Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти взяли участь у семінарі-тренінгу за україно-австрійським проєктом «Лідерство і менеджмент в умовах війни» у м. Ужгород.

Семінар-тренінг організований за підтримки Аташе з питань освіти Посольства Австрійської Республіки в Україні, Уповноваженого з питань освіти Міністерства освіти, науки та досліджень Австрії Домініка Айзенманна та OeAD (Австрійської служби міжнародної співпраці в галузі освіти і досліджень) на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти (м. Ужгород).

Змістовий концепт семінару-тренінгу був присвячений «урокам кризи для майбутнього» закладів освіти.

Тренерами зазначеного семінару виступили експерти з Австрії – Евелін Дехант-Тухеслау, фахівець з коучингу, організаційного консультування та супроводу розвитку шкіл та Біргітт Штольба, викладач із менеджменту освіти, лідерства, розвитку шкіл Віденського педагогічного університету.

У ході семінару-тренінгу учасники ознайомилися з теоретичними та методичними основами рефлексії, діалогу й дискусії як важливого інструментарію стратегічного планування розвитку освітньої організації в умовах кризи/війни.

Надзвичайно цінним досвідом, набутим учасниками під час семінару-тренінгу, стали:

  • практичне застосування технологій рефлексії та діалогу через призму розв’язання завдань розвитку власних закладів освіти з урахуванням суспільних викликів, зокрема моделі «ERTO», методів «Акваріум» і «Коло діалогу»;

  • створення довірливої та відкритої атмосфери для забезпечення ефективних результатів у процесі рефлексії й діалогу;

  • досвід Австрії щодо форматів роботи зі школами, директорами та управлінськими командами шкіл; відмінностей між підвищенням кваліфікації, фахового консультування та консультування з питань розвитку школи.

Також важливим для учасників став приклад практичної синергії дуету тренерів Евелін Дехант-Тухеслау та Біргітт Штольби в застосуванні гібридної форми організації семінару-тренінгу (очно та дистанційно, онлайн).

Учасники семінару-тренінгу єдині в прагненнях інтегрувати опановані знання та досвід у практику професійної діяльності в кризових, воєнних умовах задля майбутнього закладів освіти.

Щиро вдячні австрійським організаторам і тренерам за змістовний, корисний і мотивуючий семінар, українським учасникам – за плідне, відкрите спілкування та співдію!