УЧАСТЬ ПРЕДСТАВНИКІВ УМО В ХІІ МІЖНАРОДНІЙ-НАУКОВО ПРАКТИЧНІЙ КОНФЕРЕНЦІЇЇ «ЄВРОПЕЙСЬКА ІНТЕГРАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ: ЦИФРОВІЗАЦІЯ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ»
14 грудня 2023 року відбулася ХІІ Міжнародна наукова-практична конференція «Європейська інтеграція вищої освіти України в контексті болонського процесу: цифровізація та забезпечення якості вищої освіти», яку було організованоза підтримки Міністерства вищої освіти України, Національної агенції із забезпечення якості вищої освіти, Інституту вищої освіти Національної академії педагогічних наук України та Київського національного університету імені Тараса Шевченка.
До участі в конференції долучилися представники ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України проректор з науково-педагогічної, освітньої роботи та міжнародних зв’язків Наталія Муранова, директор Центру міжнародного співробітництва та освіти Світлана Грицай, методист вищої категорії Центру міжнародного співробітництва та освіти Лариса Бородінова, завідувач відділу моніторингу якості освіти, ліцензування та акредитації Безнос Олена та інші науково-педагогічні працівники, співробітники Університету.
З вітальними виступами до учасників конференції, кількість яких перевищувала 165 осіб із багатьох закладів вищої освіти України звернулися: Володимир Бугров, ректор Київського національний університет імені Тараса Шевченка; Михайло Винницький, заступник Міністра освіти і науки України, HERE; Свейн Хулштайн, менеджер з політики департаменту політики у сфері вищої освіти, Генерального директорату з освіти, молоді, спорту та культури, Європейська Комісія (DG EAC); Девід Акрамі Флорес, керівник відділу Erasmus+ Key Action 3: Policy Support, DAAD; Володимир Луговий, Перший віце-президент НАПН України; Андрій Бутенко, Голова Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти та Світлана Шитікова, координатор Національного Еразмус+ офіс в Україні.
На конференції працювало три секції, де піднімалися питання впровадження системи якості в університетську освіту, стратегічних рішень для забезпечення сталого розвитку та успішної конкурентоспроможності в сучасному світі освіти.
Про впровадження системи якості, яка сприяє підвищенню рейтингу та підвищенню репутації університету як в національному, так і в міжнародному масштабі доповідав у своїй презентації «Удосконалення якості вищої освіти на основі синергії рейтингування та акредитації» Володимир Луговий. Він зазначив: «Створення Національного рейтингу закладів вищої освіти необхідне для оцінювання топової якості вітчизняної вищої освіти. Це дасть підстави для формування Стратегії 2 (конкурентоспроможність і привабливість) розвитку в Україні вищої освіти найвищої досконалості, зокрема створення університетів світового класу з числа провідних закладів за прикладом інших країн-членів Європейського простору вищої освіти. Такий підхід є важливим для залучення підготовлених здобувачів вищої освіти та науковців, а також для розвитку наукових досліджень».
З цікавими доповідями про Болонський процес та цифрові трансформації у вищій освіті виступали Андрій Бутенко «Гармонізація законодавства України у сфері забезпечення якості вищої освіти: приведення нормативно-правових документів у відповідність до ЕSG 2015», Андрій Гожик, проректор Київського національного університету імені Тараса Шевченка «Внутрішнє забезпечення якості освітніх програм у цифровому/змішаному форматі: особливості, можливості та перешкоди», Олег Шаров, Генеральний директор Директорату фахової передвищої, вищої освіти, МОН України «Імплементація Болонського процесу та цифрові трансформації у вищу освіту України в умовах воєнного стану та широкомасштабної війни».
Завдяки цифровізації Болонського процесу, здобувачі вищої освіти та науково-педагогічні працівники мають можливість взаємодіяти в глобальному масштабі. Онлайн-заходи, віртуальні проєкти та спільні дослідження створюють нові можливості для міжнародної співпраці.
Про досвід роботи в проєкті Еразмус+ «BolognaHubPeerSupportII» поділилися представники з українських університетів: Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця, Ірина Золотарьова, яка є ще й членом Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти; Національного університету «Одеська політехніка», Хмельницького Національного університету, Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», Донецького державного університету внутрішніх справ (Кропивницький).
Ціль проєкту «Bologna Hub Peer Support II» - сприяти виконанню ключових зобов’язань Болонського процесу та застосуванню болонських інструментів у закладах вищої освіти в усьому Європейському просторі вищої освіти (ЄПВО). Головні завдання проєкту є: трициклова система та ступені першого і другого циклу, визначені за шкалою ECTS; визначення кваліфікації відповідно до Лісабонської конвенції про визнання; забезпечення якості освіти відповідно до Стандартів і рекомендацій щодо забезпечення якості в ЄПВО.
Кетрін Геррес, старший спеціаліст відділу Erasmus+ Key Action 3: Policy Support, Національного агентства вищої освіти, DAAD – Німецька служба академічних обмінів запросила науково-педагогічних працівників та здобувачів вищої освіти активно брати участь в конкурсах на стипендії DAAD і запропонувала підтримку бажаючим долучитися до проєкту Еразмус+ «Bologna Hub Peer Support II.
Система якості в Болонському Процесі - це динамічний та постійно еволюційний механізм, який реагує на зміни в освітньому середовищі та вимоги ринку праці.