В ННІМП ВІДБУВСЯ КРУГЛИЙ СТІЛ: «ПРОФЕСІЙНІ ДОМІНАНТИ РОЗВИТКУ ОСВІТНЬОГО МЕНЕДЖМЕНТУ У ПОСТВОЄННИЙ ПЕРІОД В УКРАЇНІ»
27 травня 2022 року в Навчально-науковому інституту менеджменту та психології ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України успішно відбувся актуальний круглий стіл «Професійні домінанти розвитку освітнього менеджменту у поствоєнний період в Україні» в рамках відкритого освітнього марафону «Навчання і розвиток в умовах війни. Разом до перемоги!».
Спікерами заходу виступили: доктор педагогічних наук, професор кафедрипедагогіки, адміністрування і спеціальної освіти ННІМП ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України Ганна Тимошко та директор ННІМП, професор кафедрипедагогіки, адміністрування і спеціальної освіти ННІМП ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України Тетяна Рожнова.
Девізом заходу стали слова М. Вітке: «Сутність управлінської діяльності полягає в організації та спрямуванні людської енергії до визначеної мети».
Цільовою аудиторією були: науково-педагогічні, педагогічні працівники, керівники закладів освіти, державних установ України, здобувачі вищої освіти другого (магістерського) рівня ОПП «Управління навчальним закладом» ННІМП. Географія учасників круглого столу складалася з представників м. Києва та Київської області, м. Чернігова та Чернігівської області, м. Житомира, м. Кременчука Полтавської області, Запорізької, Донецької, Тернопільської, Львівської, Рівненської, Дніпропетровської та Харківської областей.
Професор Ганна Тимошко здійснила ретроспективний аналіз наукових дефініцій позиціонованої теми всеукраїнського форуму, визначила основні домінанти розвитку менеджменту освіти в умовах війни, виокремила складники дорожньої карти менеджера освіти в поствоєнний період. Не можна було не погодитись із науковцем, що основа управлінської праці ‑ це любов до своєї справи і повага до тих ким ти керуєш. Ганна Миколаївна зазначила, що в сучасну сувору історичну добу продовжується літопис історії менеджменту освіти, доповнюється новими домінантами розвитку та позиціонується життєвим і професійним сподвижництвом освітян у воєнний період.
Тетяна Рожнова акцентувала у своєму виступі увагу на значенні підвищення рівня управлінської компетентності в умовах магістратури у воєнний та поствоєнний період. Виокремила основні професійні та особистісно- патріотичні начала сучасного менеджера освіти у воєнний та в поствоєнний період. Свій виступ вона завершила словами Марка Тулія Цицерона «Управляти ‑ означає передбачати, а передбачати означає багато знати».
Науковим та ґрунтовним був виступ Тетяни Волотовської, кандидата педагогічних наук, заступника начальника Вижгородської військової адміністрації, в якому схарактеризовано основні теоретико- методичні засади розвитку менеджменту освіти.
Цікаво і професійно представила вектори розвитку антикризового менеджменту в поствоєнний період Ірина Усік, заступник начальника управління, начальник відділу інституційного аудиту Державної служби якості освіти в Чернігівській області.
Змістовним і актуальним був виступ кандидата педагогічних наук, викладача Кременчуцького педагогічного коледжу імені А. Макаренко Віри Усатенко, де йшлося про утвердження основних постулатів організаційної культури в закладах освіти. Натомість, роль організаційної культури менеджера освіти у поствоєнний період досконало спрогнозувала Тетяна Бачурська, заступник директора КЗ Дніпроруднівської гімназії «Софія».
Позитивні емоції та професійний інтерес викликав виступ кандидата педагогічних наук, доцента, начальника навчального відділу Житомирського державного університету імені Івана Франка Ігоря Вербовського, який поділився досвідом щодо інформатизації освітнього процесу в умовах війни. Акцентував увагу на електронному документообігу системи «деканат» та власному програмному забезпеченні.
Своїм досвідом щодо організації освітнього процесу зі здобувачами третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти у воєнний період поділилася кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач відділу аспірантури та докторантури Інеса Новіцька.
Компетентним видався виступ нашого стейхолдера Оксани Пономарьової, директора Бориспільського академічного ліцею імені Федорчука.
Актуальним наразі постає питання здоров’язбережувальних технологій в освітньому процесі в умовах війни, яке є проблемою дослідження кандидата педагогічних наук, соціального педагога Бердичівського навчально-виховного комплексу Оксани Ковалюк, яка поділилася своїм науковим дослідженням.
Виступ кандидата педагогічних наук, директора спеціалізованої школи № 24 імені О. Білаша з поглибленим вивченням іноземних мов Шевченківського району м. Києва Світлани Кудляк в умовах війни є повчальним і корисним для всіх керівників закладів освіти.
На завершення випускниця 2022 року другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП «Управління навчальним закладом», заступниця директора з виховної роботи ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 132 м. Київ Оксана Кузів зачитала звернення до майбутніх керівників закладів освіти.
Круглий стіл пройшов на високому професійному рівні. Хто не мав можливості доєднатись до круглого столу, може здійснити перегляд за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=cAFFfbWrR7c
Наближаємо перемогу! Все буде Україна!