Воронова О.В. Зміст і організаційно-педагогічні умови перепідго-товки безробітних у вищих навчальних закладах

У статті висунута гіпотеза, відповідно до якої одним із шляхів під-вищення ефективності професійного навчання безробітних у ВНЗ є відпо-відність організаційно-педагогічних умов цілям навчання й особливостям безробітних як суб’єктів навчання. Такий підхід зумовив необхідність тео-ретично обґрунтувати й розробити окремі моделі організації перепідго-товки безробітних у вищих навчальних закладах. У статті міститься спроба розроблення однієї з таких моделей перепідготовки безробітних і подаються деякі рекомендації щодо використання її у здійсненні навчаль-ного процесу. Ключові слова: вищий навчальний заклад, професійне навчання, служба зайнятості, навчальні інформації, вимоги, професійно-квалі-фікаційний рівень, той, хто навчає, той, кого навчають, навчальний процес, освітянські послуги, ринок праці. В статье выдвигается гипотеза, согласно которой одним из путей повышения эффективности профессионального обучения безра-ботных в вузах является соответствие организационно-педагогических условий целям обучения и особенностям безработных как субъектов обу-чения. Такой подход обусловил необходимость теоретически обосно-вать и разработать отдельные модели организации переподготовки безработных в высших учебных заведениях. В статье предлагается разработка одной из таких моделей процесса переподготовки безра-ботных и даются некоторые рекомендации по использованию ее в осуществлении учебного процесса. Ключевые слова: высшее учебное заведение, профессиональное обучение, служба занятости, учебные информации, требования, профес-сионально-квалификационный уровень, обучающий, обучаемый, учебный процесс, образовательные услуги, рынок труда. In article the hypothesis according to which one of ways of increase of efficiency of vocational training of the unemployed in HIGH SCHOOLS is conformity of organizational-pedagogical conditions to the purposes of training and to features jobless as subjects of training is put forward. Such approach has caused necessity theoretically to prove and develop separate models of the organisation of retraining of the unemployed in higher educational institutions. In article attempt of working out of one of such models of process of retraining of the unemployed is spent and some recommendations about its use in realisation of educational process are given. Key words: a higher educational institution, vocational training, employment service, educational information, requirements, the vocational level training, the trainee, educational process, educational services, a labour market.