Агейкіна-Старченко Т.В. Розвиток професійної компетентності вчи-телів мистецьких дисциплін

У статті розкрито поняття «професійна компетентність», визна-чено зміст, класифікацію та рівні професійної компетентності вчителів мистецьких дисциплін. Ключові слова: професійна компетентність, рівні…

Артюшина М.В. Інноваційність суб’єктів навчання та їхнє ставлення до змін в умовах модернізації вищої освіти України

У статті розглядається проблема підтримки суб’єктами нав-чання актуальних змін, що відбуваються у вищій професійній освіті України. Наводяться результати опитування викладачів і студентів кількох київських вищих…

Бондарчук А.И., Махонина Ж.В. Исследование проблем формирова-ния межличностных отношений в процессе становления студенчес-кой группы педагогического колледжа

В статье раскрываются проблемы формирования межличност-ных отношений в процессе становления студенческой группы педаго-гического колледжа. Анализируются сущность, общие и специфические черты студенческих групп как малой…

Бондарчук А.И., Апанасенко Е.Ю. Развитие конфликтологической компетентности будущих воспитателей дошкольного образователь-ного учреждения

В статье раскрыты сущность и компоненты конфликтоло-гической компетентности будущих воспитателей дошкольного образо-вательного учреждения как составляющей их коммуникативной компе-тентности, проанализированы условия…

Бирка М.Ф. Теоретичні та організаційні проблеми запровадження компетентнісного підходу у професійно-технічну освіту

У статті проаналізовано стан розвитку сучасної професійно-тех-нічної освіти та виявлено пріоритетні напрями вирішення проблеми запро-вадження компетентнісного підходу у професійно-технічну освіту України. Ключові…

Вишневська Н.В. Науково-педагогічний супровід професійного зрос-тання вчителя іноземної мови в системі післядипломної освіти

У статті розглядається специфіка науково-педагогічного супроводу професійного зростання вчителя іноземної мови в системі післядипломної освіти. Ключові слова: науково-педагогічний супровід, професійність, андрагогіка,…

Воронова О.В. Зміст і організаційно-педагогічні умови перепідго-товки безробітних у вищих навчальних закладах

У статті висунута гіпотеза, відповідно до якої одним із шляхів під-вищення ефективності професійного навчання безробітних у ВНЗ є відпо-відність організаційно-педагогічних умов цілям навчання й особливостям безробітних…

Губа А.В. Структурування навчального матеріалу як засіб підвищен-ня якості навчально-пізнавальної діяльності учнів

У статті проаналізовано процес структурування навчального мате-ріалу, визначено його принципи, розкрито алгоритм цієї складової діяль-ності вчителя. Ключові слова: організація навчального процесу, навчальний мате-ріал,…

Драч І.І. Проблеми та перспективи реформування діяльності вищої освіти

У статті автор окреслює основні напрями реформування вищої освіти, зупиняється на проблемах відбору змісту освіти у вищій школі, формування рефлексивного мислення у суб’єктів вищої професійної освіти, реалізації…

Жукович-Дородних Н.М. Професійна підготовка студентів економіч-них спеціальностей ВНЗ І–ІІ рівнів акредитації як психолого-педа-гогічна проблема

У статті проаналізовано стан дослідженності проблеми професій-ної підготовки студентів економічних спеціальностей у ВНЗ І–ІІ рівнів акредитації. Обґрунтовано наукове та практичне значення особистісно орієнтованого…

Кирилащук С.А. вивчення математики як чинник розвитку інже-нерного мислення майбутніх технічних фахівців

У статті розкривається питання вважливості й актуальності професійного мислення та розвитку інженерного мислення студентів вищих технічних навчальних закладів. Ключові слова: творче мислення, професійне мислення,…

Колодій І.А. Аспекти формування інтегральної професійної компе-тентності у майбутніх перекладачів авіаційної галузі

Стаття присвячена проблемі формування професійної компетент-ності у майбутніх перекладачів авіаційної галузі. Запропоновано інтегра-цію програм загальноосвітньої та професійно орієнтованих дисциплін. Ключові слова:…

Лавриненко І.В. Організація навчальних дій, що спрямовані на формування комунікативних умінь

У статті розглядаються основні види комунікативних умінь (слу-хання, аудіювання, читання, говоріння) та умови їх формування, навчання школярів слуханню й читанню, формування у учнів уміння будувати моно-логічне…

Лісіна Л.О. Організаційно-педагогічні умови підготовки вчителя у післядипломній освіті до конструювання навчальних технологій

У статті теоретично обґрунтовуються організаційно-педагогічні умови ефективної підготовки вчителя в післядипломній освіті до констру-ювання навчальних технологій, що визначає рівень проектної культури…

Марусинець М.М. Професійна рефлексія як чинник професійного самовизначення майбутнього педагога початкових класів

У статті розкрито філософський, психологічний і педагогічній під-ходи дослідження проблеми рефлексії загалом і професійної рефлексії, зокрема. Обґрунтовано роль професійної рефлексії як чинника професій-ного…

Масленнікова Н.А. Фольклор як дидактичний засіб естетичного вихо-вання учнів

У статті розглянуто роль фольклору, яка полягає у формуванні гармонічно розвиненої особистості учня у процесі естетичного виховання. Ключові слова: фольклор, потенціал особистості, естетичне вихо-вання. В статье…

Мітрясова О.П. Стан і перспективи удосконалення змісту нав-чання хімії студентів аграрного університету

У статті розглянуто сучасний стан базової хімічної підготовки студентів. Визначено основні чинники, що негативно впливають на якість хімічної освіти в системі вищої аграрної освіти. Запропоновано напрями модернізації…

Романова Г.М. Структура готовності викладачів вищих економіч-них навчальних закладів до проектування навчальних технологій

У статті обгрунтовується структура готовності викладачів вищих економічних навчальних закладів до проектування навчальних технологій. Ця структура розглядається як інтегративне ядро творчої професійної самореалізації…

Сироткіна Ж.Є. Методи формування професійних умінь майбут- ніх учителів початкових класів засобами взаємодії різних видів  мистецтва

У статті розглядається проблема формування професійних умінь майбутніх учителів початкових класів засобами взаємодії різних видів мис-тецтва. Пропонується система активних форм і методів, що спрямовані на удосконалення…

Хаустова О.В. Педагогічний супровід розвитку духовного потен-ціалу вчителя у системі післядипломної педагогічної освіти

У статті на основі аналізу дефініцій «потенціал», «особистісно-професійний потенціал», «духовний потенціал» визначено поняття «духов-ний потенціал вчителя»,…

Юшин С.О. Гармонія психологічної та економічної культури  керівника як основа професійності переборення кризової ситуації: трансперсональний контекст

У статті досліджується роль культури у професійному рівні керів-ника як основи переборення кризових явищ, а також значення гармоній-ності його психологічної та економічної культури у трансперсональному…

Ягоднікова В.В. Застосування технології розвитку критичного мис-лення у процесі професійної підготовки майбутніх фахівців

У статті розглядаються особливості технології розвитку кри-тичного мислення у студентів, розкриваються організаційні основи їх застосування у процесі підготовки майбутніх фахівців у вищій школі. Ключові слова: критичне…

Яндрова Ю.В. Роль патріотичного виховання в розвитку етнічної ідентичності підлітків

У статті розглянуто категорію «етнічна ідентичність» в загаль-ній структурі особистості підлітка. Проаналізовано процес розвитку етнічної ідентичності. Аргументовано значення патріотичного вихо-вання та його…

Бевз Г.М. Робочі стресори професійної діяльності соціальних пра-цівників сфери замісної опіки над дітьми

Дослідження присвячене вивченню чинників зовнішнього середовища, які можуть стати джерелом стресу для соціальних працівників сфери замісної опіки над дітьми. Доведено, що підвищенню ефективності ро-боти, орієнтованої на…

Бердник Г.Б. Дослідження стресостійкості особистості майбутнього практичного психолога в процесі професійної підготовки у ВНЗ

Все більшу увагу фахівців різного профілю привертає проблематика, пов’язана із стресостійкими механізмами людини як суб’єкта діяльності, спілкування, пізнання. Дуже актуальне це питання у контексті тих…

Боднарук О.В. Формування базових фахових понять у студентів як психолого-педагогічна проблема вищої школи

У статті йдеться про основні методи формування та засвоєння по-нять учнями у процесі навчання, розглядаються різні точки зору вчених на формування понять у студентів. Ключові слова: формування понять, засвоєння понять,…

Бондарчук О.І. Модель сприяння особистісному розвитку керів-ників освітніх організацій у системі післядипломної педагогічної освіти

У статті висвітлено особливості сприяння особистісному розвитку керівників освітніх організацій у системі післядипломної педагогічної освіти. Показано модель сприяння такому розвитку, на основі якої розроблено…

Брюховецька О.В. Психологічні особливості професійної адаптації молодих психологів в освітніх закладах

У статті визначено проблеми професійної адаптації молодих пси-хологів у закладах освіти. Професійна адаптація як один із найважливіших чинників професійної діяльності має свою специфіку і питання її всебічного вивчення…