У статті розкрито поняття «професійна компетентність», визна-чено зміст, класифікацію та рівні професійної компетентності вчителів мистецьких дисциплін. Ключові слова: професійна компетентність, рівні…
Випуск 11
У статті розглядається проблема підтримки суб’єктами нав-чання актуальних змін, що відбуваються у вищій професійній освіті України. Наводяться результати опитування викладачів і студентів кількох київських вищих…
В статье раскрываются проблемы формирования межличност-ных отношений в процессе становления студенческой группы педаго-гического колледжа. Анализируются сущность, общие и специфические черты студенческих групп как малой…
В статье раскрыты сущность и компоненты конфликтоло-гической компетентности будущих воспитателей дошкольного образо-вательного учреждения как составляющей их коммуникативной компе-тентности, проанализированы условия…
У статті проаналізовано стан розвитку сучасної професійно-тех-нічної освіти та виявлено пріоритетні напрями вирішення проблеми запро-вадження компетентнісного підходу у професійно-технічну освіту України. Ключові…
У статті розглядається специфіка науково-педагогічного супроводу професійного зростання вчителя іноземної мови в системі післядипломної освіти. Ключові слова: науково-педагогічний супровід, професійність, андрагогіка,…
У статті висунута гіпотеза, відповідно до якої одним із шляхів під-вищення ефективності професійного навчання безробітних у ВНЗ є відпо-відність організаційно-педагогічних умов цілям навчання й особливостям безробітних…
У статті проаналізовано процес структурування навчального мате-ріалу, визначено його принципи, розкрито алгоритм цієї складової діяль-ності вчителя. Ключові слова: організація навчального процесу, навчальний мате-ріал,…
У статті автор окреслює основні напрями реформування вищої освіти, зупиняється на проблемах відбору змісту освіти у вищій школі, формування рефлексивного мислення у суб’єктів вищої професійної освіти, реалізації…
У статті проаналізовано стан дослідженності проблеми професій-ної підготовки студентів економічних спеціальностей у ВНЗ І–ІІ рівнів акредитації. Обґрунтовано наукове та практичне значення особистісно орієнтованого…
У статті розкривається питання вважливості й актуальності професійного мислення та розвитку інженерного мислення студентів вищих технічних навчальних закладів. Ключові слова: творче мислення, професійне мислення,…
У статті розглядаються проблеми лідерства в системі управління навчальним закладом. Подано характеристику понять «менеджер» і «лідер». На думку автора, лідерство — це робити правильні речі,…
Стаття присвячена проблемі формування професійної компетент-ності у майбутніх перекладачів авіаційної галузі. Запропоновано інтегра-цію програм загальноосвітньої та професійно орієнтованих дисциплін. Ключові слова:…
У статті розглядаються основні види комунікативних умінь (слу-хання, аудіювання, читання, говоріння) та умови їх формування, навчання школярів слуханню й читанню, формування у учнів уміння будувати моно-логічне…
У статті теоретично обґрунтовуються організаційно-педагогічні умови ефективної підготовки вчителя в післядипломній освіті до констру-ювання навчальних технологій, що визначає рівень проектної культури…
У статті розкрито філософський, психологічний і педагогічній під-ходи дослідження проблеми рефлексії загалом і професійної рефлексії, зокрема. Обґрунтовано роль професійної рефлексії як чинника професій-ного…
У статті розглянуто роль фольклору, яка полягає у формуванні гармонічно розвиненої особистості учня у процесі естетичного виховання. Ключові слова: фольклор, потенціал особистості, естетичне вихо-вання. В статье…
У статті розглянуто сучасний стан базової хімічної підготовки студентів. Визначено основні чинники, що негативно впливають на якість хімічної освіти в системі вищої аграрної освіти. Запропоновано напрями модернізації…
У статті обгрунтовується структура готовності викладачів вищих економічних навчальних закладів до проектування навчальних технологій. Ця структура розглядається як інтегративне ядро творчої професійної самореалізації…
У статті розглядається проблема формування професійних умінь майбутніх учителів початкових класів засобами взаємодії різних видів мис-тецтва. Пропонується система активних форм і методів, що спрямовані на удосконалення…
У статті на основі аналізу дефініцій «потенціал», «особистісно-професійний потенціал», «духовний потенціал» визначено поняття «духов-ний потенціал вчителя»,…
У статті досліджується роль культури у професійному рівні керів-ника як основи переборення кризових явищ, а також значення гармоній-ності його психологічної та економічної культури у трансперсональному…
У статті розглядаються особливості технології розвитку кри-тичного мислення у студентів, розкриваються організаційні основи їх застосування у процесі підготовки майбутніх фахівців у вищій школі. Ключові слова: критичне…
У статті розглянуто категорію «етнічна ідентичність» в загаль-ній структурі особистості підлітка. Проаналізовано процес розвитку етнічної ідентичності. Аргументовано значення патріотичного вихо-вання та його…
Дослідження присвячене вивченню чинників зовнішнього середовища, які можуть стати джерелом стресу для соціальних працівників сфери замісної опіки над дітьми. Доведено, що підвищенню ефективності ро-боти, орієнтованої на…
Все більшу увагу фахівців різного профілю привертає проблематика, пов’язана із стресостійкими механізмами людини як суб’єкта діяльності, спілкування, пізнання. Дуже актуальне це питання у контексті тих…
У статті йдеться про основні методи формування та засвоєння по-нять учнями у процесі навчання, розглядаються різні точки зору вчених на формування понять у студентів. Ключові слова: формування понять, засвоєння понять,…
У статті розглядаються підходи до визначення поняття «персоніфі-кація знань». У роботі здійснюється аналіз вітчизняних і закордонних нау-кових досліджень стосовно феноменології поняття і контекстів його…
У статті висвітлено особливості сприяння особистісному розвитку керівників освітніх організацій у системі післядипломної педагогічної освіти. Показано модель сприяння такому розвитку, на основі якої розроблено…
У статті визначено проблеми професійної адаптації молодих пси-хологів у закладах освіти. Професійна адаптація як один із найважливіших чинників професійної діяльності має свою специфіку і питання її всебічного вивчення…