Волянюк Н.Ю., Ложкін Г.В., Папуша В.В. Віктимність як предмет психологічного аналізу

Стаття присвячена аналізу основних теоретичних підходів до поняття «жертва». Виявлено, що в психологічному аспекті під віктим-ністю жертви слід розуміти потенційну або актуальну здатність особи демонструвати…

Голуб О.В. Психолого-педагогічні особливості розвитку стресо-стійкості вчителя фізичної культури

Висвітлюються проблеми вчителів фізичної культури сучасних за-гальноосвітніх шкіл. Подаються дані діагностичного дослідження стресо-стійкості вчителів фізичної культури порівняно з учителями інших пред-метів. Ключові…

Гордієнко Н.В. Модель розвитку психологічної компетентності праців-ників районних методичних кабінетів у післядипломній освіті

Статтю присвячено вивченню розвитку психологічної компетент-ності працівників районних методичних кабінетів. Визначено об’єктивні фактори розвитку професійної психологічної компетентності працівників районних…

Дуткевич Т.В., Терещенко В.А. Особливості формування мотивацій-ного компонента готовності майбутніх педагогів до інтерактивної взаємодії з учнями

У статті подано характеристику та розкрито особливості фор-мування мотиваційного компонента психологічної готовності майбутніх педагогів до інтерактивної взаємодії з учнями. Ключові слова: інтерактивна взаємодія;…

Захаренко Л.М. Використання психологічних тренінгів у професійно-психологічній підготовці курсантів ВНЗ МВС України

Стаття присвячена питанню здійснення психологічного супровод-ження курсантів вищих навчальних закладів МВС України упродовж нав-чання, зокрема професійно-психологічній підготовці засобами психологіч-ного тренінгу.…

Інжиєвська Л.А. особливості становлення особистості фахівця, який навчається за другою вищою освітою

У статті розкрито теоретичний аналіз соціально-психологічної пробле-матики періоду післядипломної освіти, змісту та складових розвитку осо-бистості майбутнього психолога в системі післядипломної освіти. Ключові слова:…

Калязіна Т.В. Підготовка практичних психологів у системі освіти до запобігання проявам агресивності у підлітків

У статті визначається роль практичних психологів системи освіти у запобіганні та подоланні проявів агресивності у підлітків. Наводяться результати емпіричного дослідження психологічних чинників підліткової агресивності…

Карамушка Л.М. Оцінювання мотивів запровадження змін у освітніх організаціях їх персоналом

У статі проаналізовано основні мотиви запровадження змін у освітніх організаціях. Виявлено певну диспропорцію щодо мотивів запро-вадження змін в організації (орієнтація на зовнішні ефекти діяльності…

Кікінежді О.М. Шляхи розвитку гендерної культури сучасного вчителя

У статті представлено результати експериментального вивчення змісту і поширеності гендерних стереотипів у педагогів загальноосвітньої школи. Визначено умови запровадження гендерно-інформаційних технологій у заклади…

Кобильнік Л.М. Обмеження та перешкоди самоактуалізації особис-тості студентів

У статті представлені результати теоретичного аналізу проблеми самоактуалізації особистості та перешкод на шляху її досягнення. Наведені результати експериментального дослідження захисних механізмів, що використовуються…

Киричук В.В. Змістова характеристика компонентів духовно-катар-сичної активності особистості як детермінант самопроектування її фахового зростання

У статті розглядається проблема дослідження складових духовно-катарсичної активності особистості. Розкрито основний зміст таких понять, як емоційна експансивність, навчально-пізнавальна активність, ціннісні пріоритети,…

Коханова О.П. Вплив партнерських стосунків на розвиток особис-тості студента як майбутнього професіонала

У статті розкрито актуальну тему розвитку партнерських сто-сунків у студентів — майбутніх учителів в умовах їхньої професійної підготовки у вищому навчальному закладі; визначено переваги групової роботи та умови…

Кучерявенко В.И. Взаимосвязь компьютерной деятельности и интел-лектуального развития личности подростка: основные научные подходы

В статье анализируются основные теоретические подходы, посвя-щённые исследованию влияния компьютерных игр на интеллектуальную сферу подростков, а также психологических особенностей подростков, увлеченных компьютерными…

Лавриненко С.Л. Психологічний супровід розвитку професіоналізму вчителя гімназії

У статті конкретизовано зміст поняття «психологічний супровід». Наведено приклади особистісно орієнтованих технологій професійного розвитку. Визначено структурні компоненти, мету, функції, напрями…

Лушин П.В. Парадоксальная природа управления (экофасилитации) самостоятельной учебно-профессиональной деятельностью слуша-телей в системе последипломного педагогического образования

В статье раскрывается современное представление о самостоятель-ной учебной деятельности. Приведены научные данные в пользу изучения парадоксальной природы процесса управления самостоятельной учебной деятельностью…

Молдованова А.О. Специфіка педагогічної діяльності як умова формування агресивності вчителя

У статті розглядаються особливості педагогічної діяльності, що створюють умови виникнення агресивності вчителя. Особливої уваги нада-ється такому виду діяльності як педагогічне спілкування, що є основою взаємодії…

Москальов М.В. Структура та зміст психологічної підготовки май-бутніх менеджерів до управління змінами в організації

У статті розкривається й обгрунтовується структура та зміст психологічної підготовки майбутніх менеджерів до управління змінами в організації. Автор доводить, що розвиток психологічної готовності май-бутніх менеджерів…

Москальова А.С. Психологічні особливості виникнення особистісно-професійних криз керівників загальноосвітніх навчальних закладів у період соціально-економічних змін

У статті висвітлено проблеми виникнення деструктивних психічних станів — кризових станів особистості. Особлива увага приділяється виникненню деструктивних змін у професійній діяльності керівників загальноосвітніх…

Нежинська О.О. Психологічні особливості проявів гендерних сте-реотипів у керівників загальноосвітніх навчальних закладів

Статтю присвячено психологічним особливостям проявів ґендерних стереотипів у керівників загальноосвітніх навчальних закладів. Наведено результати емпіричного дослідження щодо даної проблеми. Ключові слова: ґендерні…

Овдієнко І.М. Підготовка керівників загальноосвітніх навчальних закладів до взаємодії зі шкільною психологічною службою в кон-тексті особистісного розвитку

У статті представлені основні підходи до розуміння феномена про-фесійної саморегуляції особистості, які сформувались у психологічній науці упродовж останніх трьох десятиліть. Ключові слова: саморегуляція, єдність…

Сич В.М. соціально-психологічні чинники мотивації професійного вдосконалення спеціалістів відділів освіти

У статі висвітлено соціально-психологічні особливості та проблеми професійної діяльності спеціалістів відділів освіти і відображено сутність, особливості їхнього професійного вдосконалення. Виявлено…

Слободянюк І.А., Слободянюк Л.У. Психологічний супровід профе-сійного становлення практичних психологів на різних етапах професіоналізації

У статті наведені теоретико-експериментальні дані про те, що професійна діяльність практичного психолога може призводити до форму-вання негативних особистісних змін у фахівця на різних етапах професіо-налізації. Автори…

Снігур Л.А., Снігур О.М. Вплив молодіжних організацій на особис-тісний розвиток студентів

Стаття присвячена впливу молодіжних організацій на особистіний роз-виток людини у старшому юнацькому віці. Досліджуються мотиви участі особистості в діяльності організацій. Звертається увага на психологічний ас-пект…

Стасюк У.Л. Психосемантичний зміст мотивів вибору професії у професійній свідомості майбутніх психологів

У статті розгядається питання формування професійної свідомості майбутніх психологів, описуються основні напрями досліджень. Особлива увага приділяється питанням актуальності проведення досліджень у даному напрямі у…

Столяренко О.Б. Психологічний аналіз педагогічного досвіду формування позитивних взаємин у різновіковому дитячому колек-тиві

Автор досліджує психологічні особливості взаємин учителів з дітьми, об’єднаними у різновікові групи, розглядає протилежні точки зору педагогів і психологів на різновікові взаємни і розкриває своє бачення принципу…

Столярчук О.А. самооцінка як складова професійної самосвідо-мості фахівця: теоретичний аналіз

У статті здійснено аналіз проблеми змісту професійної самооцінки, її місця у професійній самосвідомості фахівця, схарактеризовано структурні та часові аспекти професійного самооцінювання, розкрито детермінацію…

Трухін І.О. Деякі актуальні питання викладання майбутнім прак-тичним психологам дисципліни «Психологія сім’ї»

У статті аналізуються основні проблеми та труднощі у подружніх стосунках, які стають причинами конфліктів, розлучень у сучасній сім’ї. Суперечності виникають навколо подружньої сумісності, адаптації, роз-поділу…

Фадєєва М.В. Психологічні проблеми підготовки керівників загально-освітніх навчальних закладів до формування позитивного іміджу освітньої організації в контексті сучасних соціально-економічних умов

У статті розглядаються психологічні проблеми підготовки керів-ників загальноосвітніх навчальних закладів до формування позитивного іміджу освітньої організації в контексті сучасних соціально-економічних умов. Ключові…