Статья посвящена проблеме развития эмоциональной устойчивости учителя в системе
последипломного педагогического образования. На основе теоретического анализа научной литера-
туры определена структура эмоциональной устойчивости учителя: компоненты, блоки и показа-
тели данного феномена, описаны уровни развития.
Ключевые слова: факторы эмоциональной напряженности, профессионально-личностные
деформации учителя, эмоциональная устойчивость, эмоциональная гибкость, положительная эмо-
циональная экспрессивность, структура и уровни эмоциональной устойчивости учителя.
Стаття присвячена проблемі розвитку емоційної стійкості вчителя в системі післядипломної
педагогічної освіти. На основі теоретичного аналізу наукової літератури визначено структуру емо-
ційної стійкості вчителя: компоненти, блоки й показники цього феномена, описано рівні розвитку.
Ключові слова: чинники емоційного напруження, професійно-особистісні деформації вчителя,
емоційна стійкість, емоційна гнучкість, позитивна емоційна експресивність, структура й рівні емо-
ційної стійкості вчителя.
The article covers the problem of the development of the emotional stability of the teacher in the system
of the postgraduate pedagogical development. On the basis of theoretical analysis of the scientific literature it is
defined the structure of the emotional stability of the teacher: components, blocks and characteristics of the
current phenomenon.
Key words: the factors of the emotional tension, professional-personality deformation of the teacher,
emotional stability, emotional flexibility, positive emotional expressivity, the structure and levels of emotional
stability of the teacher.