В статье отображены ход и результаты психосемантического исследования отношения студентов-филологов к собранным В.И.Далем паремиям (пословицам), гипотетически отражающих концепты «бог», «вера», «религия» людей середины XIX века. Доказано, что у современных носителей русского языка вызывают сопротивление определённые дидактико-установочные характеристики ряда пословиц.
Ключевые слова: этнопсихолингвистика, паремия, концепт, ценности, ментальность, психосемантика, проективный метод.
У статті відображені хід і результати психосемантичного дослідження відношення студентів-філологів до паремій (прислівій), які були зібрані В. І Далем і гіпотетично відображають концепти «бог», «віра», «релігія» людей середини XIX століття. Доведено, що у сучасних носіїв російської мови викликають опір певні дидактико-установочні характеристики ряду прислів'їв.
Ключові слова: этнопсихолінгвістика, паремія, концепт, цінності, ментальність, психосемантика, проективний метод.
The article presents motion and results of psychosemantic research about relation of students-philologists are represented to collected by V.I.Dal to the paremiaes (to the proverbs), hypothetically reflecting concepts «God», «faith», «religion» of people of middle of the XIX century. It is well-proven that at the modern Russian native speakers some didactic and setting descriptions of row of proverbs cause resistance.
Key words: ethnopsycholinguistics, paremiae, concept, values, mentality, psychosemantics, project method.