Данная статья посвящена анализу «буферного» или переходного характера гуманистически-ориентированных школьных дисциплин на при-мере американской программы «Философия для детей». Обосновывается необходимость в экопсихологической интерпретации образования с перспективой ее внедрения в условиях евроинтеграционных и глобализа-ционных тенденций.
Ключевые слова: гуманистическое и авторитарное образование, фасилитация, экофасилитация, «Философия для детей», теория систем, «буферная зона развития», «буферная дисциплина», глобализация.
Дана стаття присвячена аналізу «буферного» або перехідного характеру гуманістично орієнтованих шкільних дисциплін на прикладі американської програми «Філософія для дітей». Обґрунтовується необхідність в екопсихологічній інтерпретації освіти з перспективою її впровадження в умовах євроінтеграційних та глобалізаційних тенденцій.
Ключові слова: гуманістична, авторитарна освіта, фасилітація, екофасилітація, «Філософія для дітей», теорія систем, «буферна зона розвитку», «буферна дисципліна», глобалізація.
The paper deals with the analysis of the buffer or transitional nature of humanistic-oriented school subjects like «Philosophy for children» first introduced in the USA by Dr. M. Lipman and Dr. Ann Sharp. A new ecopsychological and ecofacilitative vision is suggested. The ecofacilitative approach is assumed to be better fit a) into the framework of the ongoing educational ecocrisis and b) as a resolution of the emergent eurointegration and globalization issues.
Key words: humanistic, authoritative education, facilitation, ecofacilitation, «Philosophy for children», systems-theory, «buffer zone of development», «buffer discipline», globalization.