Гончарова Н.О. Розвивально-діалогічний потенціал лекції при викладанні історії у ВНЗ

Стаття присвячена актуальній проблемі сучасної освіти — пошуку факторів підвищення ефективності вузівської лекційної форми навчання. Увага акцентується на необхідності відходу від традиційного моноло-гічного…

Гуменникова Т.Р. Розвиток нового педагогічного мислення майбутнього педагога у підготовці до особистісно орієнтованого виховання молодших школярів

У статті презентовані форми та методи формування нового педаго-гічного мислення майбутніх учителів у процесі їхньої підготовки до особис-тісно орієнтованого виховання молодших школярів в умовах багато-ступеневої…

Драч І.І. Формування професійної компетентності студентів у вищому навчальному закладі

У статті розглядається проблема формування професійної компе-тентності випускника вищого навчального закладу. Висвітлюються поняття компетентності та ключових компетентностей. Пропонується структура професійної…

Звєкова В.К. Особистісно орієнтоване виховання як методологічний орієнтир оптимізації здоров’язберігаючого дозвілля школярів

У статті досліджено проблему оптимізації здоров’язберігаючого дозвілля дітей. Розглянуто основні методологічні орієнтири розв’язання цієї проблеми. Виявлено цінності, які формуються в…

Колісниченко А.М. Усвідомлення майбутніми вчителями фізичної культури особливостей адаптації до нових умов навчання і професійної діяльності

У статті розкриваються різні підходи визначення типів адаптації відомими вченими. Експериментальне дослідження було спрямоване на виявлення рівня обізнаності студентів, майбутніх учителів фізичної культури про поняття…

Кондрицька О.І. Змістова характеристика артпедагогіки як інноваційного засобу особистісно орієнтованого виховання

У статті розглянуто основні засади артпедагогіки — інноваційного напряму в педагогіці, що базується на інтеграції знань з психології, педагогіки, мистецтва, психотерапії, і пропонується як засіб організації…

Литвин Л.І. Інноваційна діяльність методичного центру районного відділу освіти

У статті проаналізований досвід методичних центрів інноваційної діяльності відділів освіти України, щодо організації роботи з молодими вчителями. Завдяки використанню сучасних технологій у процесі підготовки молодих…

Поясик О.І. Педагогічна діяльність товариства «Рідна школа» у справі музичного виховання молодого покоління Галичини

У статті розглянуто діяльність товариства «Рідна школа» у розвитку музичної просвіти учнів і молоді галицького краю міжвоєнного періоду. Проаналізовано низку архівних документів, котрі вирішували питання…

Пулина А.А. Организационно-методическое обеспечение педагогического проектирования в общеобразовательном учебном заведении

В статье обосновывается необходимость создания в общеобразо-вательных учебных заведениях системы оргнизационно-методического обеспечения педагогического проектирования, как важнейшего элемента инновационной…

Саюк В.І. Самовдосконалення вчителів як чинник їхнього професійного розвитку

У статті розглянуто питання самовдосконалення вчителів як важливого чинника професійного розвитку, визначено головні ознаки професійно-педагогічного самовдосконалення та його напрями і форми. Ключові слова:…

Смакула А.И., Баштовенко О.А., Чиповенко С.А. Современное понятие здорового образа жизни, пути воздействия на формирование здоровой нации Украины

Статья раскрывает современное понятие здорового образа жизни, его аспекты. Авторы кратко аналиируют основные составляющие здорового образа жизни и направления, касающиеся улучшения здоровья населения, указывают пути…

Улятовська Є.А. Самостійна робота як засіб активізації творчої пізна-вальної діяльності в системі особистісно орієнтованого навчання

У статті розглянуто роль особистісно орієнтованої освіти в сучасному суспільстві, яка полягає у формуванні гармонічно розвиненої особистості, професіонала нового типу, що має певні соціальні і моральні потреби,…

Урум Н.С. Підготовка майбутнього вчителя до забезпечення здорового способу життя молодших школярів

У сучасних умовах до особистості вчителя висуваються підвищені вимоги щодо його професійних і особистісних якостей. Він має бути не лише висококваліфікованим спеціалістом-професіоналом у межах викла-дання свого…

Антоненко Т.Л. Методологічні підходи до проблеми розвитку ціннісно-смислової сфери особистості

У статті розкриваються методологічні підходи до проблеми розвитку ціннісно-смислової сфери особистості. Всебічно аналізується категорія цінностей у зарубіжній аксіології і психології; категорії смислів,…

Бушуєва Т.В., Бойко Ю.Ю. Психологічна готовність до професійної діяльності юриста: змістові та структурні характеристики

У статті представлені результати дослідження особливостей психологічної готовності до професійної діяльності майбутніх юристів. Аналізується корелограма психологічної готовності до професійної діяльності юриста та…

Вакуліч Т.М. Психологічні механізми віктимізації особистості жінки в дитинстві

У статті здійснено теоретичний аналіз наукової проблеми щодо вивчення психологічних механізмів віктимізації особистості жінки в дитинстві. Висвітлено особливості батьківсько-дитячих стосунків та їх ролі у формуванні…

Войтович М.В., Панасенко Н.М. Мотиваційні та конфліктологічні чинники професійного становлення студентів-психологів

Стаття присвячена проблемі розвитку професійної мотивації та конфліктної компетентності як чинників професійного становлення майбутніх психологів. У статті розкрито зміст понять «професійна мотивація» та…

Голуб О.В. Експертне дослідження стрес-факторів педагогічної діяльності у вчителів фізичної культури

У статті висвітлюються стрес-фактори педагогічної діяльності вчителів фізичної культури загальноосвітніх шкіл в сучасних умовах розбудови України як європейської держави. Подаються дані експертного дослідження…

Гордієнко Н.В. Зміст і структура розвитку психологічної компетентності фахівців районних методичних кабінетів

У статті розкрито актуальність та сучасний стан вивчення питання розвитку психологічної компетентності методистів РМК у системі післядипломної педагогічної освіти. Визначено зміст та структуру психологічної…

Доріченко В.А. Психологічний аналіз авторської дії як механізму само-реалізації особистості

У статті окреслено підходи до розуміння авторської дії, розкрито її значення для самореалізації особистості як можливості подолання невизначеності. Ключові слова: автентичність, авторська дія, самореалізація,…

Інжиєвська Л.А. Інтуїтивна модель професіоналізму майбутнього психолога

У статті розкриваються зміст та складові інтуїтивної моделі професіоналізму майбутнього психолога в системі післядипломної освіти. Визначено особливості особистісних факторів і соціально-економічних чинників…

Сингаївська І.В., Катюк Я.Л. Психологічна підготовка керівників ПТНЗ до розвитку їхньої професійної самосвідомості

У статті висвітлено психологічні проблеми розвитку професійної самосвідомості керівників ПТНЗ у процесі підвищення їхньої кваліфікації; програму розвитку даного процесу у вигляді спецкурсу з елементами тренінгу; аналіз…

Кучеренко Н.Л. Психологічні особливості розвитку правосвідомості майбутніх юристів

У статті розглядаються психологічні особливості розвитку право-свідомості майбутніх фахівців-юристів, розкриваються поняття «свідо-мість» та «правосвідомість», висвітлюються особливості та…

Лушин П.В. Гуманистическая, авторитарная и экопсихологическая перспективы образования в условиях глобализации

Данная статья посвящена анализу «буферного» или переходного характера гуманистически-ориентированных школьных дисциплин на при-мере американской программы «Философия для детей». Обосновывается…

Макарчук Н.О. Самосвідомість та її роль у динаміці становлення  «Я-концепції» майбутнього психолога

У статті здійснено теоретичний аналіз проблеми самосвідомості та експериментальне визначення її ролі у становленні «Я-концепції» майбутнього психолога у процесі реалізації завдань навчально-професійної…

Москальов М.В. Особливості використання інтерактивних технік навчання у процесі підготовки майбутніх менеджерів до управління змінами в організації

У статті висвітлюється маловивчена тема професійної підготовки майбутніх менеджерів до управління змінами в органі-заціях. Автор аналізує різні концепцій і підходи до управління змінами в організаціях, вважає, що при…

Москальова А.С. Стан розвитку психологічної культури керівних і методичних кадрів освіти: порівняльний аналіз

У статті досліджується проблема розвитку психологічної культури керівних і методичних кадрів курсів підвищення кваліфікації в системі післядипломної педагогічної освіти. Розглянуто стан сформованості рівнів…

Нежинська О.О. Психологічний зміст гендерної компетентності керів-ників загальноосвітніх навчальних закладів

Стаття висвітлює сутність гендерної компетентності керівників загальноосвітніх навчальних закладів, її структуру та чинники, які впли-вають на недостатню сформованість гендерної компетентності. Ключові слова:…

Овдієнко І.М. Психологічна підготовка шкільних психологів до взаємодії з керівником загальноосвітньої організації

У статті розкрито психологічні особливості процесу взаємодії між шкільним психологом та керівником загальноосвітнього навчального закладу. Розроблено та охарактеризовано модель психологічної підготовки психолога до…