У сучасних умовах до особистості вчителя висуваються підвищені вимоги щодо його професійних і особистісних якостей. Він має бути не лише висококваліфікованим спеціалістом-професіоналом у межах викла-дання свого предмета, а й людиною високої валеологічної культури у своїй професії. Статус і роль учителя як професіонала і творчої особистості визначаються його валеологічною підготовленістю до формування здорового способу життя в учнів на основі цілісно-інтеграційного й осо-бистісно орієнтованого підходів.
Ключові слова: здоров’я, життєдіяльність, валеологічна компе-тентність, теоретичні, емпіричні та статистичні методи дослідження.
В современных условиях к личности учителя предъявляются повышенные требования относительно его профессиональных и личностных качеств. Он должен быть высококвалифицированным специалистом в области преподавания своего предмета и человеком высокой валеологической культуры в своей профессии. Статус и роль учителя как профессионала и творческой личности определяются его валеологической подготовлен-ностью к формированию здорового способа жизни учеников на основе целостно-интеграционного и личностно ориентированного подходов.
Ключевые слова: здоровье, жизнедеятельность, валеологическая компетентность, теоретические, эмпирические и статистические методы исследования.
In the modern conditions the hirer requirements are pulled out to his professional and personalities qualities to personality of teacher. He must be not only a highly skilled specialist-professional within the limits of teaching of the object but also man of high valeological culture of his profession. Status and role of teacher as a professional and creative personality is determined him by valeologichnoy preparedness to forming of healthy way of life for students on the basis of integrally and personality oriented approaches.
Key words: health, vital functions, valeological competence, theoretical, empiric and statistical methods of research.