УЧАСТЬ У ВЕБІНАРІ ВІД  THE OPEN UNIVERSITY ЩОДО ЕФЕКТИВНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ ЗАКЛАДАМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ

УЧАСТЬ У ВЕБІНАРІ ВІД THE OPEN UNIVERSITY ЩОДО ЕФЕКТИВНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ ЗАКЛАДАМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ

26 жовтня 2022 рокуМіністерство освіти і науки України разом із закладом вищої освіти Великобританії The Open University (Відкритий Університет) провели спеціалізований вебінар для України «Організація онлайн-навчання закладами вищої освіти».

У заході взяло участь понад 60 учасників закладів вищої освіти з різних куточків України. До вебінару долучилися також представники ДЗВО «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України проректор з навчально-наукової, освітньої роботи та міжнародних зв’язків Наталія Муранова, директор Центру міжнародного співробітництва та освіти Світлана Грицай, завідувач відділу підготовчого відділення іноземних громадян Лариса Бородінова та інші науково-педагогічні працівників Університету.

Спікер Андрю Лоу (Andrew Law) зробив огляд історії заснування та розбудови Відкритого Університету. Мета його створення ‑ надати можливість отримати освіту людям, охочим вчитися в зручному для них місці і в зручний час. Відкритий Університет ‑ це світовий лідер дистанційної освіти з 50-річним досвідом. Це найбільший університет Великобританії, в якому навчається близько 200 тисяч студентів та з моменту його заснування більше трьох мільйонів студентів пройшли навчання за програмами Відкритого Університету.

Про організацію навчального процесу в цьому закладі розповіла спікерка Наташа Хакле (Natasha Huckle). Навчальний процес базується на принципах відкритого, самостійного навчання студента, відповідності освітнім стандартам, діалоговому обміну з викладачем, при цьому якість результату не залежить від розташування студента в просторі та часі. Середовище навчання характеризується тим, що студенти в основному віддалені від викладача, але мають можливість в будь-який момент підтримувати діалог за допомогою засобів телекомунікації, обмінюватися навчальною інформацією в режимі студент-тютор-студент та студент-студент і проводити це в реальному режимі.

Спікер Мартін Увеллер (Martin Weller) продемонстрував учасникам вебінару широке застосування комп’ютерних мереж. Завдяки їм студентам надаються додаткові навчальні можливості:

  • використовувати навчальні програми «on-line»;
  • реалізовувати навчальні можливості мережі Інтернет;
  • отримувати безкоштовний доступ до необхідних масивів інформації (комп’ютерних програм, каталогів світових бібліотек, електронних бібліотек);
  • застосовувати навчальні комп’ютерні тренажери;
  • брати участь у телеконференціях, включатися до діалогу з іншими студентами та викладачами мережі університетів;
  • проводити заняття у віртуальних класах;
  • застосовувати графічний формат.

Інтеграція звуку, руху, образу й тексту створює нове, надзвичайно багате за своїми можливостями навчальне середовище, з розвитком якого збільшується і ступінь залучення студентів до процесу навчання.

Комп’ютерні навчальні комплекси надають унікальну можливість Відкритому університету забезпечувати навчальну діяльність студентів на всіх етапах навчання, починаючи з теоретичного курсу й до засвоєння повного об’єму навчальної програми, завдяки різним видам навчально-методичного забезпечення, зауважив спікер Саймон Крос (Simon Cross). Для студентів створені електронні тести в системі он-лайн, за допомогою яких забезпечується оцінювання рівня знань із навчальних дисциплін, що передбачені курсом. Тести містять систематизований матеріал із певної науково-практичної галузі знань, наочність, графіку, відео та анімацію, методичні рекомендації, комп’ютерний тренінг.

На завершення учасники вебінару подякували організаторам та зарубіжним доповідачам за цікавий досвід щодо використання комп’ютерних та мультимедійних технологій, а також комп’ютерних мереж в освітньому процесі. Таким чином реалізується процес дистанційного навчання для досягнення та підтвердження студентами певного освітнього рівня, що стає основою їх подальшої творчої та трудової діяльності.