ІІ МІЖНАРОДНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ОБДАРОВАНІ ДІТИ – СКАРБ НАЦІЇ»

ІІ МІЖНАРОДНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ОБДАРОВАНІ ДІТИ – СКАРБ НАЦІЇ»

18-20 серпня 2021 року відбулася ІІ Міжнародна конференція «Обдаровані діти – скарб нації», яка була приурочена до 30-річчя Незалежності України. Організаторами конференції виступили: Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогічних наук України, Інститут обдарованої дитини НАПН України, Кафедра UNESCO з наукової освіти Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова.

Висловили вітання учасникам конференції: президент НАПН України Василь Кремень, президент НЦ Мала академія наук України Станіслав Довгий, академік-секретар відділення загальної середньої освіти НАПН України Олександр Ляшенко, радник генерального директора ЮНЕСКО Жан-Поль Нґоме Абьяґа, керівник секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Борис Чижевський та інші поважні гості.

Під час пленарного засідання у доповідях було озвучено актуальні питання сьогодення такі як: використання цифрового мистецтва впідготовці фахівців з дизайну продукції і послуг, розвиток наукової компетентністі учнів МАН України, реалізації інноваційних методів навчання в роботі з обдарованою молоддю, особливості організації роботи з математично обдарованими студентами тощо.

Від ДЗВО «Університет менеджменту освіти» з доповідями на пленарному засіданні виступили: кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри психології управління, провідний науковий співробітник Інституту обдарованої дитини НАПН України Валерій Киричук (тема доповіді - «Особистісний розвиток обдарованих учнів в системі проєктування освітнього процесу»); кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри публічного управління та проєктного менеджменту, старший науковий співробітник відділу проєктування розвитку обдарованості Інституту обдарованої дитини НАПН України Оксана Дубініна (Тема доповіді - «Реалізації інноваційних методів навчання у роботі з обдарованою молоддю»).

Оксаною Дубініною було представлено результати дослідження з упровадження інноваційних методів навчання в освітньому процесі, здійснено аналіз існуючих моделей змішаного (гібридного) навчання та визначено їх основні переваги й недоліки, зроблено висновок про те, що «…одним з основних показників педагога у роботі з обдарованою молоддю є знання новаторських методик роботи та створення власних. Реалізація новаторських методик педагогом у роботі з обдарованою молоддю дозволяє інтегрувати знання з багатьох навчальних предметів і застосувати їх на практиці». Також, доповідачка зазначила, що на вимогу розвитку сучасного світу та української нації, сьогодні розпочинається нова ера навчання молодого покоління – це Ergo навчання і виховання, яке «…починатися з навчання психології як історії розвитку людської свідомості і розвитку суспільної свідомості. Фізика, хімія, математика - обов'язкові, але далеко не достатні дисципліни для формування свідомості сучасної людини, розвитку інформаційної культури, цифрової компетентності, що в умовах сьогодення вкрай необхідне для існування соціального устрою держави».

19 серпня учасники конференції мали можливість взяти участь у різноманітних майстер класах та тренінгах, які проводили провідні науковці Національної академії педагогічних наук України, зокрема: доктор філософських наук, директор Інституту обдарованої дитини НАПН України Максим Гальченко; кандидат психологічних наук, завідувач відділу проєктування розвитку обдарованості Інституту обдарованої дитини НАПН України Оксана Ковальова; доктор педагогічних наук, доцент, завідувач відділу інноваційних технологій в освіті обдарованих Інституту обдарованої дитини НАПН України Іван Волощук; кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу проектування розвитку обдарованості Інституту обдарованої дитини НАПН України, завідувач лабораторії ГІС та ДЗЗ Національного центру «Мала академія наук України» Світлана Бабійчук та інші.

20 серпня для учасників конференції було організованосемінар-тренінг на тему «Моніторинг та проєктування особистісного розвитку обдарованої дитини», який провів кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри психології управління ДЗВО «Університет менеджменту» НАПН України, провідний науковий співробітник Інституту обдарованої дитини НАПН України Валерій Киричук.

Висловлюємо щиру подяку організаторам конференції за професіоналіз, актуальність піднятої проблеми та вагомий внесок у розвиток обдарованої молодді.