РЕКТОР МИКОЛА КИРИЧЕНКО ВИСТУПИВ НА ЗАСІДАННІ ПРЕЗИДІЇ НАПН УКРАЇНИ

РЕКТОР МИКОЛА КИРИЧЕНКО ВИСТУПИВ НА ЗАСІДАННІ ПРЕЗИДІЇ НАПН УКРАЇНИ

21 жовтня 2021 року відбулося планове засідання Президії НАПН України, на порядку денному якого слухалося питання «Про підготовку та підвищення кваліфікації фахівців у ДЗВО «Університет менеджменту освіти» в умовах змішаного навчання». Головуючий на засіданні був доктор філософських наук, професор, академік Національної академії наук України, дійсний член (академік) Національної академії педагогічних наук України Василь Кремень.

Ректор Університету, член-кореспондент Національної академії наук вищої освіти України, доктор філософії Микола Кириченко представив презентаційну доповідь з вищевказаного питання, в якій окреслив глобальні тенденції розвитку закладу вищої освіти в умовах змішаного навчання. Доповідь було присвячено основним складовим запровадження змішаного навчання в контексті реалізації Стратегії розвитку ДЗВО «Університет менеджменту освіти» до 2024 року.

Ректор Микола Кириченко зазначив, що «… колектив університету пріоритетним завданням вбачає формування інноваційного середовища підготовки, професійного й особистісного розвитку фахівців у системі формальної, неформальної та інформальної освіти завдяки модернізації форм і змісту їх навчально-методичного і наукового супроводу, активного використання можливостей відкритої освіти, системи мотивації особистісного і професійного розвитку».

У доповіді ректора Миколи Кириченка членам президії було презентовано матеріально-технічну базу; окремі внутрішні нормативні документи; організацію цифрових робочих місць для працівників; опанування викладачами та здобувачами вищої освіти цифровими технологіями; оволодіння науково-педагогічними працівниками необхідними компетентностями; організацію підвищення кваліфікації викладачів; наукову діяльність; цифровізацію освітнього процесу; тематичні проєкти з міжнародними партнерами; підвищення кваліфікації фахівців у системі формальної, неформальної та інформальної освіти; створення студентоцентрованого освітнього середовища; запроваджену модель «перевернутого навчання»; використання сервісів, цифрових інструментів та платформ для ефективного запровадження змішаного навчання; навчально-методичне забезпечення у системі формальної, неформальної та інформальної освіти; результати моніторингу якості вищої освіти та освітньої діяльності тощо.

У контексті реалізації Стратегії розвитку Університету колективом і керівництвом визначено конкретні напрями та заходи, що спрямовані на досягнення її цілей. Питання про якість підготовки і підвищення кваліфікації фахівців систематично розглядається на засіданнях ректорату, кафедр, вчених рад інститутів та Університету, Ради із забезпечення якості освіти та освітньої діяльності.

Як зазначалося в доповіді ректора «… колектив університету, і в подальшому, буде спрямовувати роботу на удосконалення організації освітнього процесу підготовки та підвищення кваліфікації фахівців; сприяти розвитку єдиного цифрового середовища; формувати мобільно орієнтоване середовище діяльності користувачів та їх доступу до електронних даних; вивчати кращі світові освітні практики, по розробленню й запровадженню цифрових навчальних курсів за новими технологіями; здійснювати наукові дослідження проблем вдосконалення науково-методичного та психолого-педагогічного супроводу професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців; розширювати співпрацю зі структурними підрозділами НАПН України, вітчизняними та зарубіжними закладами-партнерами».

Співдоповідачем на засіданні був голова комісії Президії НАПН України, ректор університету Григорія Сковороди в Переяславі, дійсний член НАПН України, доктор історичних наук, професор Віктор Коцур, який ознайомив присутніх із довідкою комісії з даного питання та наданими рекомендаціями університету для подальшого його стратегічного розвитку.

Виступаючими в обговоренні даного питання були ключові стейкхолдери університету ‑ Алла Бондар, заступник Голови Державної служби якості освіти України; Марина Гриньова, декан природничого факультету Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України; Ігор Смагін, директор Житомирського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, доктор педагогічних наук, доцент; Світлана Масліч, заступник директора з навчально-методичної роботи ДПТНЗ «Вінницьке вище професійне училище сфери послуг», кандидат педагогічних наук.

Президія Національної академії педагогічних наук України схвалила підготовку і підвищення кваліфікації фахівців у ДЗВО «Університет менеджменту освіти» в умовах змішаного навчання. Водночас було наголошено на необхідності забезпечити планування та проведення наукових досліджень проблем вдосконалення підготовки і підвищення кваліфікацій фахівців, психологічної безпеки освітнього середовища в умовах змішаного навчання з використанням можливостей проєктного фінансування Національним фондом досліджень України, насамперед, з метою підтримки молодих вчених.