У статті розглянуто особливості ціннісно-смислового ставлення вчителя до педагогічної
професії та її місця в системі його смисложиттєвих орієнтацій. Показано, що перетворення ціннісно-
смислового ставлення вчителя до своєї професії у компоненти ієрархії сенсу життя стає важливим
фактором і складником його професійно-педагогічної позиції, наповнюючи її особливим змістом і
спрямуванням. Доведено, що якість формування особистості вчителя та її успішна самореалізація у
педагогічній професії зумовлюються актуалізацією і розвитком професійно-смислового потенціалу
фахівця на всіх етапах його становлення.
Ключові слова: особистість учителя, ціннісно-смислове ставлення вчителя до педагогічної
професії, смисложиттєві орієнтації особистості вчителя, професійно-педагогічна позиція особистості.
В статье рассмотрены особенности ценностно-смыслового отношения учителя к педагоги-
ческой профессии и ее места в системе его смысложизненных ориентаций. Показано, что преобразо-
вание ценностно-смыслового отношения учителя к своей профессии в компоненте иерархии смысла
жизни становится важным фактором и составной частью его профессионально-педагогической
позиции, наполняя ее особым содержанием и направленностью. Доказано, что качество формиро-
вания личности учителя и ее успешная самореализация в педагогической профессии обусловлива-
ются актуализацией и развитием профессионально-смыслового потенциала специалиста на всех
этапах его становления.
Ключевые слова: личность учителя, ценностно-смысловое отношение учителя к педагоги-
ческой профессии, смысложизненные ориентации личности учителя, профессионально-педагогичес-
кая позиция личности.
The article deals with the peculiarities of the teacher’s value and sense attitude toward the pedagogical
profession and its place in the system of its sense and vital orientations. It is shown that the transformation of the
value and significative teacher’s attitude toward the pedagogical profession into the hierarchy components of the
sense of life becomes an important factor and constituent part of the professional and pedagogical position, filling
it with special contents and direction. It is demonstrated that the quality of the teacher’s personality formation and
the successful self-realization in the pedagogical profession is determined by the actualization and the
development of the professional and sense potential of the specialist on all stages of the establishment.
Key words: teacher’s personality, teacher’s value and sense attitude toward the pedagogical profession,
sense and vital orientations of teacher’s personality, professional and pedagogical position of a personality.