Шевцова О.М. Специфіка професійних «Я-концепцій» вчителів початкових класів, які працюють за традиційними й інноваційними умовами діяльності

Присвячено аналізу проблеми впливу характеру (інноваційний або традиційний) професійної
діяльності вчителів початкових класів на розвиток професійної «Я-концепції» та окремих її складових за
результатами емпіричного дослідження. Представлено результати порівняльного аналізу розвитку
професійних «Я-концепцій» та їх складових (когнітивної, емоційно-оцінної, поведінково-регулятивної)
вчителів початкових класів, що працюють в умовах інноваційної чи традиційної педагогічної діяльності.
Ключові слова: професійна «Я-концепція», когнітивна складова, емоційно-оцінна складова,
поведінково-регулятивна складова, інноваційна педагогічна діяльність, традиційна педагогічна
діяльність.

Посвящена анализу проблемы влияния характера (инновационный или традиционный) профес-
сиональной деятельности учителей начальных классов на развитие профессиональной «Я-кон-
цепции» и отдельных ее составляющих по результатам эмпирического исследования. Представлены
результаты сравнительного анализа развития профессиональных «Я-концепций» и их составляя-
ющих (когнитивной, эмоционально-оценочной, поведенческо-регулятивной) у учителей начальных
классов, которые работают в условиях инновационной или традиционной педагогической деятель-
ности.
Ключевые слова: профессиональная «Я-концепция», когнитивная составляющая, эмоцио-
нально-оценочная составляющая, поведенческо-регулятивная составляющая, инновационная педаго-
гическая деятельность, традиционная педагогическая деятельность.

The article is dedicated to analysis of the problem of how professional activities of elementary school
teachers (innovational or traditional activities mode) influence development of professional I-concepts of teachers. The article is based on the results of empiric research. The article represents the results of comparative analysis of the development of professional I-concepts and their compounds (cognitive, emotionalevaluation and behavior-regulation) of elementary school teachers who work in the frame of innovational or traditional pedagogical activities.
Key words: professional I-concept, cognitive compound, emotional-evaluation compound, behaviorregulation
compound, innovational pedagogical activities, traditional pedagogical activities.