Відбувся онлайн вебінар "Парадокси педагогіки мистецтва в дзеркалі вимог Нової української школи"
«Педагогіка – найвище з мистецтв, вона прагне виразити
досконалість не на полотні чи в мармурі, а вдосконалити
природу людини, її душу і тіло».
К. Ушинський
22 жовтня 2020 року на базі Центрального інституту післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України відбувся в онлайн режимі вебінар «Парадокси педагогіки мистецтва в дзеркалі вимог Нової української школи».
Спікер вебінару – Масол Людмила Михайлівна, професорка кафедри філософії і освіти доросли ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України; модератор – Просіна Ольга Володимирівна, завідувачка кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, доцент.
Мета вебінару – розвивати критичне мислення і професійну компетентність вчителя, готовність до творчої реалізації положень концепції Нової української школи. Формат – дискусійний, пошуково-творчий.
На початку роботи вебінару були зазначені такі парадокси (парадокс – це ситуація, яка здається неймовірною, судження, що суперечить сталим уявленням):
⁉️Парадокс 1. Чому всі діти захоплюються мистецтвом, але далеко не всі уроками мистецтва в школі? Може тому, що «навчання мистецтву - це МИСТЕЦТВО навчання»? А в школі про це забувають… Виявляємо суперечності в змісті та освітніх технологіях. Пропонуємо шляхи інноваційних змін щодо «ядра знань», відображеного у підручниках, і орієнтовні зразки художньо-педагогічних технологій, насамперед, інтегративних.
⁉️Парадокс 2. Чому школа, готуючи учнів до життя в сучасному суспільстві й до реалізації особистісного потенціалу в майбутній модерновій культурі, орієнтується переважно на вивчення мистецтва минулого? Адже світ сьогодні змінюється так швидко, що освіта не встигає модернізуватися в такому шаленому темпі. Шукаємо «приховані» в царині педагогіки мистецтва наскрізні вміння і формулюємо способи подолання суперечності в дилемі «традиції - новаторство»; наводимо приклади ефективного розвитку ключових компетентостей учнів початкової, основної і старшої школи, реалізовані у завданнях з підручників і робочих зошитів.
⁉️Парадокс 3. Чому будь-яку діяльність школярів у царині мистецтва називають творчою, навіть якщо вони просто перемальовують в альбом зразок з підручника або вчать (тобто неодноразово повторюють) пісню? Водночас креативність учителя мистецтва під тиском осучаснення вимог до цієї професії не витримує конкуренції із синдромом «професійного вигорання»?
Під час вебінару спікерка разом із учасниками досліджували, як креативний вчитель може впливати на емоційний інтелект учнів; формулювали низку ставлень, які педагог має виховувати у дітей, адже без цього компоненту набуті знання і вміння не перетворюються на компетентності, що стали пріоритетом НУШ.
У вебінарі «Парадокси педагогіки мистецтва в дзеркалі вимог Нової української школи» взяли участь понад 500 учасників з різних регіонів України, а саме: представники закладів вищої освіти, загальної середньої освіти, дошкільної освіти та позашкільної освіти, які склали успішно тести та отримали сертифікати. Понад 400 переглядів на YouTube.
Під час дискусії творчо-пошукового характеру учасники зазначили незвичайне захоплення мистецтвом, високий науковий рівень заходу, нестандартний модернізований підхід до вивчення мистецької галузі в дзеркалі вимог Нової української школи та висловили побажання щодо продовження серії таких вебінарів.
Переглянути вебінар «Парадокси педагогіки мистецтва в дзеркалі вимог Нової української школи» можна, перейшовши за цим посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=Ne1SmXZAudM&feature=youtu.be