Мета і завдання кафедри

Мета роботи кафедри полягає у створенні оптимальних сприятливих умов для безперервного особистісного, професійного та культурологічного розвитку педагогічних, науково-педагогічних, керівних та інших працівників закладів освіти, вдосконаленні якості змісту навчання та організації  інноваційного педагогічного процесу, сприянні впровадженню ідей педагогічної науки, результатів проектної діяльності в освітню практику, активізації творчого пошуку фахівців, зумовленого гуманістичним характером освіти, пріоритетом загальнолюдських і національних цінностей, відповідно до сучасних тенденцій глобалізації.

Завдання кафедри:

  • забезпечення освітньо-професійних потреб керівних, науково-педагогічних і педагогічних кадрів системи професійної і вищої освіти;
  • запровадження в освітній процес інноваційних технологій, методів і методик, що забезпечують ефективне навчання дорослих;
  • підвищення якості підготовки кадрів для системи професійної і вищої освіти;
  • науково-експертна та інформаційно-консультаційна діяльність в системі підвищення кваліфікації керівних, науково-педагогічних і педагогічних кадрів системи професійної і вищої освіти.

Основні напрями освітньої та науково-методичної роботи кафедри:

1. Розробка та впровадження навчальних модулів у очному та очно-дистанційному форматах за освітніми програмами підвищення кваліфікації керівних, науково-педагогічних і педагогічних кадрів за напрямами:

2. Консультування з питань:

  • оцінювання якості освіти;
  • системи внутрішнього та зовнішнього моніторингу якості освіти;
  • запровадження системи управління якістю освіти;
  • здійснення аналізу ефективності реалізації державної освітньої політики на інституційному рівні;
  • методології компетентнісного підходу в системі освіти;
  • розроблення стандартизованих тестів навчальних досягнень;
  • створення соціологічного інструментарію (анкет);
  • технології організації та проведення моніторингових досліджень якості освіти.

3. Надання послуг:

  • експертиза якості тестів до навчальних тем;
  • експертиза анкетного інструментарію;
  • експертиза дисертацій, монографій, підручників, посібників, методичних рекомендацій тощо з проблем управління закладами освіти, професійної підготовки фахівців і кваліфікованих робітників.

Основні наукові напрями діяльності кафедри:

  • теоретичні та практичні проблеми підвищення кваліфікації керівних, науково-педагогічних і педагогічних кадрів;
  • методологія навчання дорослих, керівних і науково-педагогічних кадрів;
  • механізми та технології управління якістю освіти на різних рівнях функціонування освітніх систем;
  • методологія педагогічного оцінювання результатів розвитку освітніх систем та керівних науково-педагогічних і педагогічних кадрів;
  • світові тенденції та особливості підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації керівних науково-педагогічних і педагогічних  кадрів університетів та вищих навчальних закладів;
  • основні напрями й механізми реформування системи підвищення кваліфікації керівних і педагогічних  кадрів закладів професійної та вищої освіти в контексті євроінтеграції.

Тема науково-дослідної роботи кафедри: «Наукові засади управління якістю вищої освіти в контексті чинного законодавства України»

Напрями дослідження:

  • Проблема дослідження: Управління розвитком освіти.
  • Сутність, показники, критерії якості освіти як педагогічної категорії.
  • Методичні засади контролю й оцінювання результатів освітньої діяльності студентів на компетентнісний основі.
  • Організаційні основи та науково-методичне забезпечення моніторингу якості освіти на різних її рівнях.
  • Засоби інформаційно-комп’ютерних технологій в управлінні освітніми системами.
  • Управління розвитком навчальних закладів.
  • Управлінські комунікаційні технології в діяльності керівників навчальних закладів.
  • Міжнародний досвід децентралізації управління освітою.
  • Наукові засади управління розвитком професійної компетентності фахівців.
  • Система оцінювання якості управління освітою.
  • Управління якістю освіти на основі нових інформаційних технологій та освітнього моніторингу.
  • Формування моделей і методів прогнозування розвитку освіти в довгостроковій перспективі