Мета і завдання кафедри
Мета роботи кафедри полягає у створенні оптимальних сприятливих умов для безперервного особистісного, професійного та культурологічного розвитку педагогічних, науково-педагогічних, керівних та інших працівників закладів освіти, вдосконаленні якості змісту навчання та організації інноваційного педагогічного процесу, сприянні впровадженню ідей педагогічної науки, результатів проектної діяльності в освітню практику, активізації творчого пошуку фахівців, зумовленого гуманістичним характером освіти, пріоритетом загальнолюдських і національних цінностей, відповідно до сучасних тенденцій глобалізації.
Завдання кафедри:
- забезпечення освітньо-професійних потреб керівних, науково-педагогічних і педагогічних кадрів системи професійної і вищої освіти;
- запровадження в освітній процес інноваційних технологій, методів і методик, що забезпечують ефективне навчання дорослих;
- підвищення якості підготовки кадрів для системи професійної і вищої освіти;
- науково-експертна та інформаційно-консультаційна діяльність в системі підвищення кваліфікації керівних, науково-педагогічних і педагогічних кадрів системи професійної і вищої освіти.
Основні напрями освітньої та науково-методичної роботи кафедри:
1. Розробка та впровадження навчальних модулів у очному та очно-дистанційному форматах за освітніми програмами підвищення кваліфікації керівних, науково-педагогічних і педагогічних кадрів за напрямами:
2. Консультування з питань:
- оцінювання якості освіти;
- системи внутрішнього та зовнішнього моніторингу якості освіти;
- запровадження системи управління якістю освіти;
- здійснення аналізу ефективності реалізації державної освітньої політики на інституційному рівні;
- методології компетентнісного підходу в системі освіти;
- розроблення стандартизованих тестів навчальних досягнень;
- створення соціологічного інструментарію (анкет);
- технології організації та проведення моніторингових досліджень якості освіти.
3. Надання послуг:
- експертиза якості тестів до навчальних тем;
- експертиза анкетного інструментарію;
- експертиза дисертацій, монографій, підручників, посібників, методичних рекомендацій тощо з проблем управління закладами освіти, професійної підготовки фахівців і кваліфікованих робітників.
Основні наукові напрями діяльності кафедри:
- теоретичні та практичні проблеми підвищення кваліфікації керівних, науково-педагогічних і педагогічних кадрів;
- методологія навчання дорослих, керівних і науково-педагогічних кадрів;
- механізми та технології управління якістю освіти на різних рівнях функціонування освітніх систем;
- методологія педагогічного оцінювання результатів розвитку освітніх систем та керівних науково-педагогічних і педагогічних кадрів;
- світові тенденції та особливості підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації керівних науково-педагогічних і педагогічних кадрів університетів та вищих навчальних закладів;
- основні напрями й механізми реформування системи підвищення кваліфікації керівних і педагогічних кадрів закладів професійної та вищої освіти в контексті євроінтеграції.
Тема науково-дослідної роботи кафедри: «Наукові засади управління якістю вищої освіти в контексті чинного законодавства України»
Напрями дослідження:
- Проблема дослідження: Управління розвитком освіти.
- Сутність, показники, критерії якості освіти як педагогічної категорії.
- Методичні засади контролю й оцінювання результатів освітньої діяльності студентів на компетентнісний основі.
- Організаційні основи та науково-методичне забезпечення моніторингу якості освіти на різних її рівнях.
- Засоби інформаційно-комп’ютерних технологій в управлінні освітніми системами.
- Управління розвитком навчальних закладів.
- Управлінські комунікаційні технології в діяльності керівників навчальних закладів.
- Міжнародний досвід децентралізації управління освітою.
- Наукові засади управління розвитком професійної компетентності фахівців.
- Система оцінювання якості управління освітою.
- Управління якістю освіти на основі нових інформаційних технологій та освітнього моніторингу.
- Формування моделей і методів прогнозування розвитку освіти в довгостроковій перспективі