Мета і завдання кафедри
Мета роботи кафедри полягає у створенні оптимальних сприятливих умов для безперервного особистісного, професійного та культурологічного розвитку педагогічних, науково-педагогічних, керівних та інших працівників закладів освіти, вдосконаленні якості змісту навчання та організації інноваційного педагогічного процесу, сприянні впровадженню ідей педагогічної науки, безперервного розвитку людини, результатів проектної діяльності в освітню практику, активізації творчого пошуку фахівців, зумовленого гуманістичним характером освіти, пріоритетом загальнолюдських і національних цінностей, відповідно до сучасних тенденцій глобалізації.
Завдання кафедри:
- забезпечення освітньо-професійних потреб керівних, науково-педагогічних і педагогічних кадрів системи професійної і вищої освіти;
- запровадження в освітній процес інноваційних технологій, методів і методик, що забезпечують ефективне навчання дорослих;
- підвищення якості підготовки кадрів для системи професійної і вищої освіти;
- науково-експертна та інформаційно-консультаційна діяльність в системі підвищення кваліфікації керівних, науково-педагогічних і педагогічних кадрів системи професійної і вищої освіти;
- підготовка наукових і науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації з науковими ступенями кандидата, доктора педагогічних наук;
- інтеграція та координація діяльності з іншими підрозділам інституту, кафедрами педагогіки інших закладів вищої освіти, відділами і лабораторіями науково-дослідних інститутів НАПН України, інститутів системи післядипломної освіти, громадськими організаціями;
- проведення науково-дослідної роботи з проблем теорії і методики професійної освіти і навчання, управління закладами освіти, організації післядипломної освіти управлінських, педагогічних і методичних кадрів.
Консультування з питань:
- підвищення рівня конкурентоспроможності закладів професійної освіти;
- професійної підготовки кваліфікованих робітників і фахівців для різних галузей економіки;
- професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників;
- розробки і впровадження інноваційних технологій у систему підготовки кваліфікованих робітників і фахівців у закладах професійної та вищої освіти;
- здійснення аналізу ефективності реалізації державної освітньої політики на інституційному рівні;
- фахового розвитку і самовдосконалення керівних і педагогічних кадрів закладів освіти;
- методології компетентнісного підходу в системі освіти;
- створення соціологічного інструментарію (анкет);
- організації і проведення експериментальної роботи в закладах освіти.
Основні наукові напрями діяльності кафедри:
- теоретичні та практичні проблеми підвищення кваліфікації керівних, науково-педагогічних і педагогічних кадрів;
- методологія навчання дорослих, керівних і науково-педагогічних кадрів;
- механізми та технології управління якістю освіти на різних рівнях функціонування освітніх систем;
- методологія педагогічного оцінювання результатів розвитку освітніх систем та керівних науково-педагогічних і педагогічних кадрів;
- світові тенденції та особливості підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації керівних науково-педагогічних і педагогічних кадрів університетів та вищих навчальних закладів;
- професійний розвиток педагогічних і науково-педагогічних працівників в умовах відкритої освіти;
- основні напрями й механізми реформування системи підвищення кваліфікації керівних і педагогічних кадрів закладів професійної та вищої освіти в контексті євроінтеграції.
Тема науково-дослідної роботи кафедри:
«Методична система професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників в умовах відкритого університету післядипломної освіти» (виконується в межах теми науково-дослідної роботи «Трансформація професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників в умовах відкритого університету післядипломної освіти», реєстраційний номер 0120U104637).
Напрями дослідження: Напрям 10. Освіта дорослих. Післядипломна освіта.
ПОЛОЖЕННЯ ПРО КАФЕДРУ ПРОФЕСІЙНОЇ І ВИЩОЇ ОСВІТИ ЦІПО