Відбулася I Всеукраїнська науково-практична Інтернет – конференція «Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих: історія, теорія, технології»

Інформація про проведення та результати
I Всеукраїнської  науково-практичної Інтернет–конференції «Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих: історія, теорія, технології»

27 квітня 2016 р. наукова спільнота андрагогів за ініціативи кафедри філософії і освіти дорослих (завідувач – доктор педагогічних наук, професор Тамара Михайлівна Сорочан) Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти ДВНЗ «Університету менеджменту освіти» Національної Академії педагогічних наук України взяла участь у I Всеукраїнській  науково-практичній Інтернет – конференцію «Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих: історія, теорія, технології». 

За результатами роботи конференції прийнято резолюцію.

РЕЗОЛЮЦІЯ

І-ї Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції
«ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ: ІСТОРІЯ, ТЕОРІЯ, ТЕХНОЛОГІЇ»
27 квітня 2016 року, м. Київ

За підсумками обговорення доповідей, зініційованих науково-методичних дискусій учасники І Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції

РЕКОМЕНДУЮТЬ:

НА МІЖНАРОДНОМУ РІВНІ

1. Стимулювати створення ефективної системи підготовки і підвищення кваліфікації науково-педагогічних і педагогічних працівників на основі інтеграції національних надбань світового значення та усталених європейських традицій.

2. Розширити й посилити міжнародне науково-методичне партнерство з актуальних питань розвитку неперервної педагогічної освіти, що дозволить досягти розширення проблемного поля та вирішення актуальних завдань професійного розвитку фахівців відповідно до соціально-економічних трансформацій у контексті економіки знань.

Залучити в простір освіти дорослих потенційних партнерів наукової, методичної, практичної сфери, що передбачає обмін досвідом, файндрайзинг освітніх педагогічних ініціатив та інновацій, реалізацію спільних освітніх і наукових проектів, отримання стипендій міжнародних фондів, участь у проектних грантах, взаємозалучення наукових експертів, консультантів і коучів із відповідної проблематики, активізацію наукових дискусій і рефлексії, взаємозбагачення й поширення кращих практик тощо.

3. Узгодити методологічні підходи, принципи, закономірності організації освітнього процесу, науково-дослідної діяльності вишів і закладів післядипломної педагогічної освіти різних країн у контексті забезпечення професійної підготовки і підвищення кваліфікації фахівців як цілісного андрагогічного циклу навчання дорослих протягом життя.

4. Сприяти створенню й розвитку міжнародних мереж, утворених на базі транснаціональних консорціумів, що об’єднують педагогічні навчальні заклади і заклади післядипломної педагогічної освіти, Центри досконалості, факультети, кафедри, дослідницькі колективи, аналітичні центри та ін.

5. У рамках електронного депозитарію ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України створити віртуальний банк видів освітніх послуг, інноваційних моделей, андрагогічних метатехнологій професійного розвитку фахівців у системі освіти дорослих, напрямів науково-методичного супроводу.

НА НАЦІОНАЛЬНОМУ РІВНІ

1. Сприяти зміцненню інформаційно-мережевої взаємодії між вишами, закладами післядипломної педагогічної освіти, науковими установами Національної академії педагогічних наук України, громадськими педагогічними організаціями тощо для здійснення неперервного науково-методичного, управлінського, інформаційно-комунікаційного, психологічного супроводу професійного розвитку фахівців у системі освіти дорослих.

2. У межах Українського відритого університету післядипломної освіти (УВУПО) активно долучитися до розбудови освіти дорослих на засадах інноваційних методологічних підходів і принципів освіти дорослих, моделей відкритої освіти.

3. Модернізувати систему підготовки науково-педагогічних, педагогічних працівників шляхом розроблення й впровадження актуальних варіативних освітніх моделей курсів підвищення кваліфікації і міжкурсового періоду відповідно до сучасних викликів інтернаціоналізації наукової та освітньої діяльності, технологічності у сфері освіти і науки.

4. Розробити й упровадити в систему підвищення кваліфікації багатоваріантні, різнорівневі, диверсифіковані за профілем освітньо-професійні програми, форми освіти дорослих, андрагогічні метатехнології відповідно до соціально-педагогічних запитів і особистісно-професійних потреб фахівців, що забезпечують їм свободу вибору місця, термінів, змісту навчання за індивідуальною освітньою траєкторією протягом життя.

5. Модернізувати науково-методичне забезпечення професійного розвитку фахівців у системі освіти дорослих.

6. Розробити кваліфікаційні характеристики науково-педагогічних, педагогічних працівників із визначенням переліку професійно значущих компетентностей, фундаментальних (дослідницьких) і прикладних (педагогічних) компетенцій, конкретизувати професійно-кваліфікаційні вимоги до фахівців із переліком інноваційних ролей і функцій тощо.

7. Забезпечити інформаційно-комунікаційну підтримку професійного розвитку фахівців шляхом створення єдиної інформаційно-технологічної інфраструктури системи післядипломної педагогічної освіти, включаючи освітянську телекомунікаційну мережу, платформи з обміну знань, освітні сайти, навчальні освітні портали, інформаційні бази даних, електронні каталоги, персональні веб-ресурси тощо, сприяючи тим самим формуванню і вдосконаленню медіа-грамотності й медіа-культури.

8. Активно запроваджувати в процес професійного розвитку фахівців напрям інклюзивної освіти, здійснюючи педагогічне проектування інклюзивного освітнього простору для суб’єктів з особливими потребами.

9. Розробити й впровадити прогресивні методики для перманентного моніторингу професійного розвитку фахівців, визначення їхньої професійної акмединаміки протягом усього міжкурсового періоду.

10. Зініціювати відкриття Міжкурсової оn-line студії «Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих» (на офіційній сторінці кафедри філософії і освіти дорослих ДВНЗ «УМО»).

11. Уважати за доцільне продовжувати подальші дослідження й наукові пошуки за пріоритетними напрямами І-ї Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції.

12. Через форми педагогічного просвітництва, ЗМІ (сайт ДВНЗ «УМО», сторінка кафедри філософії і освіти дорослих у соціальній мережі Фейсбук) інформувати громадськість про результати І-ї Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції, сприяючи приверненню уваги до проблем професійного розвитку фахівців в умовах цивілізаційно-історичних та освітніх викликів.

Оргкомітет Інтернет-конференції