ШЛЯХИ МОДЕРНІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ: ВИКЛИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

Директор департаменту професійної освіти Міністерства освіти і науки України Микола Сигізмундович Кучинський, заступник директора департаменту, начальник відділу змісту та організації навчального процесу Катерина Борисівна Мірошниченко, перший проректор-проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України Микола Олексійович Кириченко, заступник директора Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти Лариса Миколаївна Оліфіра 7 квітня 2017 року провели зустріч зі слухачами категорій “Директори ПТНЗ” (куратор-тьютор – доцент кафедри державної служби та менеджменту освіти Юрій Семенович Красильник), “Заступники директорів з навчально-виробничої роботи ПТНЗ” (куратор-тьютор – доцент кафедри державної служби та менеджменту освіти Ольга Василівна Пащенко) та “Методисти ПТНЗ” (куратор-тьютор – доцент кафедри філософії і освіти дорослих Вікторія Юріївна Наумова) – представниками професійно-технічної освіти Києва, Вінницької, Волинської, Житомирської, Київської, Луганської, Одеської, Полтавської, Харківської, Херсонської, Чернігівської та Донецької областей.

У ході зустрічі було обговорено основні напрями модернізації професійно-технічної освіти України, проблеми та шляхи їх вирішення.

Було наголошено на тому, що здійснення повноцінних результативних змін в професійній освіти неможливе без високого рівня науково-методичного забезпечення і стабільно творчо працюючих керівників та педагогічних працівників. Тому питання підвищення кваліфікації, вдосконалення майстерності, впровадження у освітню практику сучасних досягнень психолого-педагогічної науки, передового досвіду та інноваційних виробничих технологій залишається пріоритетним. З метою реалізації вищезазначених питань, як наголошено учасниками зустрічі, необхідно здійснити першочергові заходи щодо адаптації педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів до сучасних вимог за допомогою модернізації освітньої, навчально-методичної роботи шляхом упровадження сучасних навчально-виробничих, навчально-виховних, управлінських технологій, стимулювання професійного зростання педагогічних кадрів, підвищення їхньої професійної майстерності, активізації співпраці професійно-технічних навчальних закладів із замовниками робітничих кадрів, соціальними партнерами, впровадження науково-методичних досягнень у професійну підготовку кваліфікованих робітників, зокрема, дуальної моделі навчання, впровадження оновлених Державних стандартів професійно-технічної освіти, активізації та удосконалення форм інформаційно-аналітичної діяльності щодо вивчення ринку праці.

науковим та духовно-мистецьким потенціалом столиці України.