Впровадження інклюзивної освіти – актуальна проблема сьогодення
Кафедрою державної служби та менеджменту освіти 14 квітня 2016 р. в рамках Міжнародної спеціалізованої виставки «Освіта та кар’єра – 2016» був проведений круглий стіл на тему «Актуальні проблеми впровадження інклюзивної освіти».
В обговоренні питань сучасного стану інклюзивної освіти взяли участь: перший проректор – проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи М. О. Кириченко, науково-педагогічні працівники кафедри державної служби та менеджменту освіти, керівні кадри навчальних закладів професійно-технічної освіти, у яких впроваджено інклюзивне навчання, представники громадських організацій та слухачі курсів підвищення кваліфікації ЦІППО.
Під час круглого столу до присутніх із доповідями звернулися: доцент кафедри О. В. Пащенко, яка була модератором цього заходу, та висвітлила методологічні основи впровадження інклюзивного підходу у діяльність сучасного навчального закладу та перспективи їх розвитку; ст. викладач А. М. Гостєва, яка прокоментувала основні положення законодавчо-нормативних актів щодо впровадження інклюзивного навчання в Україні; ст. викладач Р. В. Козенко, що має багаторічний досвід застосування інклюзивних підходів до впровадження інклюзивної освіти у навчальних закладах Луганської області, висвітлив результати дослідно-експериментальної роботи із практики впровадження інклюзивної освіти, та окреслив основні проблеми.
Крім того, позитивним досвідом забезпечення якісної професійної освіти учнів з особливими потребами поділилась заступник директора з навчально-виробничої роботи Київського ВПУ швейного та перукарського мистецтва О. В. Верес. Важливим внеском у вирішенні проблем інклюзивної освіти в Україні є активна діяльність громадських організацій, досвідом такої роботи поділилась з учасниками круглого столу голова громадського об’єднання «АМІ-Схід» Т. В. Баранцова.
Слухачі курсів підвищення кваліфікації отримали важливу інформацію про стан інклюзивної освіти в Україні та за кордоном, проблеми, які існують у практичній реалізації освітнього процесу осіб з особливими освітніми потребами, та напрями спільної роботи системи освіти, державних органів та громади у процесі розбудови ефективного інклюзивного навчання та подальшого працевлаштування цих категорій.