ШАБАЛА Юлія Анатоліївна
Web of Science:
https://www.webofscience.com/wos/author/record/ISU-3942-2023
ORCID iD:
https://orcid.org/0000-0001-5696-3939Профіль вченого у Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?user=XyQHNMIAAAAJ&hl=ruСторінка автора у Електронній бібліотеці НАПН України:
http://lib.iitta.gov.ua/id/user/3184Додаткові відомості
Освіта:
2002 – 2006 рр. навчання у Ржищівському гуманітарному коледжі за спеціальністю «Початкове навчання» та здобуття кваліфікації вчителя початкових класів, вчителя англійської мови в початкових класах.
2006 – 2010 рр. навчання у Переяслав-Хмельницькому ДПУ ім. Г. Сковороди, спеціальність «Педагогічна освіта» та здобуття кваліфікації вчителя біології середнього навчально-виховного закладу ІІ ступеня.
2014 – 2015 рр. навчання у Переяслав-Хмельницькому ДПУ ім. Г. Сковороди за спеціальністю «Управління навчальним закладом» (диплом з відзнакою) та здобуття кваліфікації керівника підприємства, установи, організації у сфері освіти та виробничого навчання.
2016 – 2020 рр. навчання в аспірантурі ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України.
Досвід роботи:
З 2007 р. на посаді вчителя англійської мови Жуківцівської ЗОШ І-ІІ ступенів Київської обл., Обухівського р-ну;
2010 – 2011 рр. на посаді вчителя англійської мови Литвинівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Київської обл., Вишгородського р-ну;
2012 – 2017 рр. на посаді вчителя початкових класів Жуківцівської ЗОШ І-ІІ ступенів Київської обл., Обухівського р-ну;
2017 – 2019 рр. на посаді методиста кафедри публічного адміністрування та менеджменту освіти ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України;
З 2019 р. – 2023 рр. на посаді старшого викладача кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО.
З квітня 2023 р. – на посаді доцента кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО.
Тема дисертації(захищеної) на здобуття наукового ступеня доктора філософії з галузі знань 01 Освіта/Педагогіка, за спеціальністю 011 «Освітні, педагогічні науки»:
«Професійний розвиток учителів початкової школи у системі методичної роботи закладів загальної середньої освіти» (2022 рік).
Членство у наукових і громадських організаціях, товариствах, наукових об’єднаннях, комісіях, робочих та експертних групах:
Експерт з акредитації освітніх програм (2019-2021 рр.);
Голова Ради молодих учених ДЗВО УМО (2019 р.)
Участь у складі вченої ради ЦІПО (2019-2022 рр.)
Робота в комісіях та робочих групах НАЗЯВО:
1. Участь в акредитації освітньої програми «Початкова освіта» (Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, м. Харків, 4-6 грудня, Наказ № 219-Е від 22 листопада 2019 р.)
2. Участь в акредитації освітньої програми «Середня освіта (Музичне мистецтво)» (Львівський національний університет імені І. Франка, м. Львів, 19-21 грудня, Наказ № 164-Е від 19 листопада 2019 р.).
3. Участь в акредитації освітньої програми «Початкова освіта» (Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ, м. Берегове, Закарпатська обл., 16-18 січня 2020 р., Наказ № 378-Е від 06 грудня 2019 р.)
Наукова діяльність
Участь в НДР «Трансформація професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників в умовах відкритого університету післядипломної освіти» (01.12.2020-01.12.2025 рр.).
Підтема наукового дослідження «Науково-методичний супровід професійного розвитку педагогічних працівників в умовах відкритого університету післядипломної освіти».
Наукове керівництво та консультування на підставі договору про наукове співробітництво із Університетом (кафедрою):
- Комунальна установа Вишневої міської ради Бучанського району Київської області «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» (директор - Світлана Миколаївна Сушко).
- Комунальна установа «Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Прилуцької міської ради Чернігівської області (директор - Світлана Миколаївна Чернякова).
В межах співпраці здійснюється науково-методичний супровід педагогів, опитування та активний зворотній зв’язок ; проводяться спільні науково-практичні та науково-методичні заходи (вебінари, методичні коворкінги, науково-практичні конференції тощо).
Нагороди:
Грамота ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України (2022 р.);
Авторське право:
Професійний розвиток педагога Нової української школи в умовах формальної і неформальної освіти: електронний збірник спецкурсів: авторський колектив / загальна ред. проф. Т. М. Сорочан; упорядники В. В. Сидоренко, Я. Л. Швень. К. : ЦІППО. 2018. 320 с. С. 138–167.
Номер свідоцтва про реєстрацію авторського права на твір 82423.
Наказ № 595 від 05 червня 2018 року Про надання грифа «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» навчально-методичній літературі.
ПЕРЕЛІК ПРОДУКЦІЇ (за останні 5 років)
Посібники (методичні рекомендації)
1.Випускна (підсумкова) робота слухача курсів підвищення кваліфікації. Методичні рекомендації / Авторський колектив / за заг. редакцією Т. М. Сорочан, Л. М. Оліфіри, Л. А. Карташової; НАПН України; Ун-т менедж. освіти. Київ, 2021.
2. Термінологічний словник. Теоретико-методичні засади трансформації професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників в умовах відкритого університету післядипломної освіти. Біла Церква : «ТОВ Білоцерківдрук», 2022. 96 с.
3. Положення про тематичні та авторські курси підвищення кваліфікації у Центральному інституті післядипломної освіти ДЗВО "Університет менеджменту освіти". Київ. 2023. с. 12.
4. Просіна О.В., Шабала Ю.А., Волинець, Н.П. Особливості підвищення кваліфікації педагогів щодо ефективних механізмів виявлення і подолання освітніх втрат. Методичні рекомендації для підвищення кваліфікації керівників і педагогічних працівників з питань ефективних механізмів виявлення та подолання освітніх втрат.2024. С. 20-25. URL: https://lib.iitta.gov.ua/739644/
5. Шабала Ю. А. Особистий брендбук педагога: методичний порадник. Київ. ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України. 2024. 40 с. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742452/
Статті у наукових фахових виданнях України:
(які входять до переліку МОН)
1. Махновець Ю. А. Методологічні підходи до професійного розвитку учителів початкової школи у системі методичної роботи закладів загальної середньої освіти. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи: зб. наук. праць. Київ : Вид-во НПУ імені Н. П. Драгоманова, 2019. Вип. 67. № 67. С. 157–164. URL: https://lib.iitta.gov.ua/721920/
2. Махновець Ю. А. Критерії та показники рівня професійного розвитку учителів початкової школи в системі методичної роботи закладів загальної середньої освіти. Інноваційна педагогіка. Одеса : ПУ «Причорномор. наук.-дослід. ін-т економіки та інновацій», 2019. Т. 1. Вип. 14. С. 124–128. URL: https://lib.iitta.gov.ua/721919/
3. Махновець Ю. А. Педагогічні умови професійного розвитку учителів початкової школи в системі методичної роботи закладів загальної середньої освіти. Інноваційна педагогіка. Одеса : ПУ «Причорномор. наук.-дослід. ін-т економіки та інновацій», 2020. Вип. 26. С. 135–140. URL: https://lib.iitta.gov.ua/721933/
4. Сорочан Т.М., Шабала Ю.А. Рost-впровадження інтерактивної технології професійного розвитку учителів початкової школи у системі методичної роботи закладів загальної середньої освіти. Імідж сучасного педагога. 2022. С. 29–37. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-3(204)-29-37
5. Шабала Ю. А. Нова українська школа: стан впровадження сучасних форм і методів навчання здобувачів освіти. Інноваційна педагогіка, 2 (57). 2023. С. 172-175. https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/57.2.34
6. Шабала Ю.А. Розвиток особистого бренду педагогічних працівників в межах курсів підвищення кваліфікації: важливо чи ні? Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи: зб. наук. праць. Київ : Вид-во НПУ імені Н. П. Драгоманова, 2024. Вип. 99. С. 72-78. URL: https://chasopys.ps.npu.kiev.ua/nc-99
7. Шабала Ю.А. Щоденник індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагогічних працівників: сутність, структура, зміст. Інноваційна педагогіка. Одеса : ПУ «Причорномор. наук.-дослід. ін-т економіки та інновацій», 2024. Вип. 73. С. 228–233. URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2024/73/45.pdf
8. Шабала Ю.А. Особистий брендбук педагога: актуальність, структура та значення. Інноваційна педагогіка. Одеса : ПУ «Причорномор. наук.-дослід. ін-т економіки та інновацій», 2024. Вип. 74. С. 236-239. URL: http://innovpedagogy.od.ua/archives/2024/74/74_2024.pdf
Статті у Web of Science:
1. TRUSIJ, O. PARZHNYTSKYI, V. SHABALA, Y. LUKIIANCHUK, A.; STOVBA, T. On the development of the digital ecosystem in the field of education and science: Digital trends in the present. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 27, n. esp. 2, e023047, 2023. e-ISSN: 1519-9029. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v27iesp.2.18723
Стаття в закордонному фаховому науковому періодичному виданні, включеному до міжнародних наукометричних баз:
1. Шабала Ю. А. Професійний розвиток учителів початкової школи у системі методичної роботи закладів загальної середньої освіти. International Journal of Innovative Technologies in Social Science. 3(35) 2022. Р. 1–5. DOI: https://doi.org/10.31435/rsglobal_ijitss/30092022/7849
Інші праці:
1. Махновець Ю. А. Результати професійного розвитку учителів початкової школи у системі методичної роботи закладів загальної середньої освіти. Virtus: Scientific Journal. 2019. February № 31. P. 107–110. URL: https://lib.iitta.gov.ua/715867/
2. Махновець Ю. А. Динаміка професійного розвитку учителів початкової школи у системі методичної роботи закладів загальної середньої освіти. Virtus: Scientific Journal. 2020. September № 46. P. 103–110. URL: https://lib.iitta.gov.ua/722514/
3. Махновець Ю. А. Інноваційні форми методичної роботи як основа професійного розвитку учителів початкової школи у системі методичної роботи закладів загальної середньої освіти. 2019. Т. 1. С. 20–23. URL: http://lib.iitta.gov.ua/
4. Махновець Ю. А. Наукове стендап-шоу «Science slam» як інноваційна форма роботи молодих учених ДВНЗ «Університет менеджменту освіти»: електронний збірник тез Всеукраїнської науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених «Наука і молодь – 2019: пріоритетні напрями глобалізаційних змін». С. 10–13. URL: http://surl.li/skmzi
5. Махновець Ю. А. Інформаційні технології як засіб професійного розвитку вчителів початкової школи в умовах реформування початкової школи в Україні. Професійний розвиток фахівців в умовах цифровізації суспільства: сучасні тренди: наук.-практ. конф. з Міжнар. участю: матеріали конф. ISSN 978-966-485-280-4. URL: https://lib.iitta.gov.ua/724684/
6. Махновець Ю. А. Професійні компетентності педагога нової української школи як основа успішності його професійної діяльності. Збірник наукових робіт Міжнар. наук.-практ. конф. Одеса : «Південна фундація педагогіки», 2021. С. 63–66. URL: https://lib.iitta.gov.ua/725791/
7. Махновець Ю. А. Сучасні форми роботи у професійній діяльності консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників в умовах пандемії covid-19. Чорноморські наукові студії: матеріали VII Всеукр. мультидисциплінар. конф., м. Одеса, 2021. С. 222–227. URL: https://lib.iitta.gov.ua/725787/
8. Махновець Ю. А. Використання онлайн-сервісів у професійній діяльності учителів початкової школи. Modern directions of scientific research development: The 5th International scientific and practical conference, October 28–30, 2021. BoScience Publisher, Chicago, USA, 2021. P. 416–420. URL: https://lib.iitta.gov.ua/727667/
9. Шабала Ю. А. Науково-методичний кейс «Set of competencies» як засіб професійного розвитку педагогічних працівників. Варіативні моделі і технології трансформації професійного розвитку фахівців в умовах відкритої освіти: матеріали Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф., м. Київ, 23 черв. 2022 р. Київ: ДЗВО «Ун-т менеджменту освіти», 2022. С. 403–408.
10. Shabala Y. Мethodological recommendations regarding the practical implementation of interactive technology for the professional development of primary school teachers in the system of methodological work of general secondary education institutions. Danish scientific journal. 2022. 62. Р. 48–52. https://doi.org/10.5281/zenodo.6937840
11. Shabala Y. Development of the personal brand of teaching staff. Zeszyty Naukowe. Nauki Społeczne, Humanistyczne i Pedagogiczne. Nr 91 (3/2023), Łomża. – Wydawnictwo: MANS w Łomży, 2023. S. 248-253. URL: https://zeszyty-naukowe.wsa.edu.pl/91-3-2023/
12. Шабала Ю. А. Умови розвитку цифрової компетентності педагогів Нової української школи. Професійний розвиток в умовах цифровізації суспільства: сучасні тренди (PDDig‐2023) у змішаному форматі: матеріали IV науково‐практичної конференції / наук. ред. М.О. Кириченко, І.Г. Отамась, Т.М. Сорочан. Київ : НАПН України ДЗВО «Університет менеджменту освіти», 2023. С. 124-127. URL: https://lib.iitta.gov.ua/739630/
13. Шабала Ю.А. Науково-методичний супровід професійного розвитку педагогічних працівників в межах наукового співробітництва. «Modern engineering and innovative technologies». Вип. 31, ч. 6. 2024. С.66-75. DOI: https://doi.org/10.30890/2567-5273.2024-31-00-035
Участь у науково-практичних заходах (за останні два роки):
- Науково-практичні студії «Методологія та практика професійного розвитку менеджера освіти» за темою «Лідерство і менеджмент: виклики НУШ», який проходив в межах акції «Освітня ватра перемоги». (м. Київ, 22 березня 2023 року, ДЗВО «Університет менеджменту освіти»). Сертифікат – 6 год.
- Вебінар "Цифрові інструменти для дистанційного навчання в кризових умовах", який проходив в межах акції «Освітня ватра перемоги» (м. Київ, 23 березня 2023 р., ДЗВО «Університет менеджменту освіти», спікери: канд. пед. наук, доцент Кондратова Л.Г).
- Вебінар "Цифрове життя в освіті: що має вміти педагог у кризових умовах", який проходив в межах акції «Освітня ватра перемоги» (м. Київ, 29 березня 2023 р., ДЗВО «Університет менеджменту освіти», спікери: доктор пед. наук, професор Сорочан Т. М.; доктор пед. наук, професор Карташова Л. А.).
- ІІ Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція «ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ФАХІВЦІВ В УМОВАХ ВІДКРИТОГО УНІВЕРСИТЕТУ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ» (м. Київ, 25-26 травня 2023 року, ДЗВО «Університет менеджменту освіти»). Сертифікат – 15 год.
- ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Варіативні моделі і технології трансформації професійного розвитку фахівців в умовах відкритої освіти», присвяченій 70-річчю ДЗВО «Університету менеджменту освіти» НАПН України (м. Київ, 8 червня 2023 року). Сертифікат – 10 год.
- Всеукраїнський відкритий науково-практичний онлайн-форум «Інноваційні трансформації в сучасній освіті: виклики, реалії, стратегії» (м. Київ, 20 вересня 2023 року). Сертифікат – 9 год.
- Вебінар «Українська освіта в умовах воєнного стану: актуальні напрями можливих проєктів», який проходив в межах акції «Освітня ватра перемоги». (м. Київ, 05 квітня 2023 р., ДЗВО «Університет менеджменту освіти»). Сертифікат – 6 год.
- Вебінар "Інформаційне протиборство: історичний аспект", який проходив в межах акції «Освітня ватра перемоги». ». (м. Київ, 14 квітня 2023 р., ДЗВО «Університет менеджменту освіти»). Сертифікат – 6 год.
- Науково-практична конференція «ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ СУСПІЛЬСТВА: СУЧАСНІ ТРЕНДИ» (ІV CONFERENCE ON PROFESSIONAL DEVELOPMENT IN THE DIGITIZED SOCIETY: CURRENT TRENDS (PDDig–2023)) з нагоди 70-річчя заснування Університету менеджменту освіти (м. Київ, 22 листопада 2023 року). Сертифікат – 15 год.
- Круглий стіл «Розвиток цифрової компетентності вченого: досвід та перспективи». Організатори: Рада молодих вчених НАПН України, Офіс підтримки вченого, Інститут цифровізації освіти НАПН України, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Інститут соціальної та політичної психології НАПН України, ДНУ «Український інститут науково-технічної експертизи та інформації» (УкрІНТЕІ) та Освітнй хаб «Центр неперервної освіти / Lifelong Education Centre» (м. Київ, 13 грудня 2023 року). Сертифікат – 2,5 год.
- Вебінар з Барбарою Прайтлер. Тема: «Регресія». OeAD-GmbH – Austria’s Agency for Education and Internationalisation. 4 квітня 2024 року.Тривалість – 2 год.
- Вебінар «Особистий бренд медійника у соцмережах». Автор: Віталій Голубєв, засновник Школи універсального журналіста та всеукраїнського конкурсу «Я журналіст!», медіатренер (м. Київ, 4 квітня 2024 року). Тривалість – 2 год.
- IIІ Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція «Формування цифрового освітнього середовища професійного розвитку фахівців в умовах відкритого університету післядипломної освіти» (12 – 13 червня 2024 р., ДЗВО Університет менеджменту освіти, м.Київ)
- ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Варіативні моделі і технології трансформації професійного розвитку фахівців в умовах відкритої освіти» з міжнародною участю (20 червня 2024 р., ДЗВО Університет менеджменту освіти, м.Київ).
- Науково-методичний семінар «Охорона авторських прав в цифровому середовищі. Розвиток штучного інтелекту» (07.11.2024 р., м. Київ).
Міжнародне стажування:
1.Науково-педагогічне стажування з 12 червня по 18 липня 2021 р. за програмою міжнародного стажування «Фандрейзинг та організація проєктної діяльності в закладах освіти: європейський досвід» (Польща – Україна) в обсязі 180 год. (6 кредитів).
2.Міжнародне онлайн стажування за темою "Формування компетентності та розвиток професійно-педагогічної майстерності викладача закладу фахової передвищої та вищої освіти» з 15 травня по 23 червня 2023 року (Міжнародна академія прикладних наук в Ломжі, Польща. Сертифікат – 180 год.
Професійний розвиток
Пройшла тестування з англійської мови за системою Cambridge Assessment English та отримала міжнародний сертифікат з англійської мови рівня В2 (№23042074724 від 20.04.2023 року).
Пройшла тестування на національній онлайн-платформі Дія. Освіта «Цифрограм для вчителів» (рівень – С1) 25 жовтня 2023 року.
Навчання в І онлайн школі «ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ В НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ», яка є волонтерською ініціативою та проводилась з метою підвищення рівня цифрової компетентності наукових, науково-педагогічних працівників, аспірантів і докторантів. Організатори: Рада молодих вчених НАПН України, Офіс підтримки вченого, Інститут цифровізації освіти НАПН України, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Інститут соціальної та політичної психології НАПН України, ДНУ «Український інститут науково-технічної експертизи та інформації» (УкрІНТЕІ) та Освітнй хаб «Центр неперервної освіти / Lifelong Education Centre».Термін навчання: 01.11. – 13.12.2023. Сертифікат – 60 год.
Підвищення кваліфікації за темою «Дізнайся: про дистанційне і змішане навчання». Сертифікат №0-89850 від 05.02.2024 р. Тривалість – 30 год.
Підвищення кваліфікації
Свідоцтво про підвищення кваліфікації СП 35830447/3032-23 15.05.2023 – 15.12.2023 підвищив кваліфікацію за освітньо-професійною програмою «Викладачі-тьютори (організатори) дистанційного навчання університетів, академій, інститутів» (180 год. / 6 кредитів ЄКТС).
Науково-організаційна діяльність
Підтримка WEB-середовища кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО на сайті ДЗВО «Університет менеджменту освіти» http://umo.edu.ua/institutes/cippo.