Науково-практичний семінар «Психологічна безпека освітнього середовища як чинник розвитку соціальної компетентності педагогічних працівників»
08-09 листопада 2018 р. на Рівненщині відбувався науково-практичний семінар, організаторами якого виступили:
- ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» (Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти, кафедра психології управління),
- Інститут психології імені Г. С. Костюка (лабораторія організаційної та соціальної психології),
- Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (спільна з ДВНЗ «УМО» лабораторія психології професіоналізму як структурний підрозділ Українського відкритого університету післядипломної освіти);
- Здолбунівський районний методичний кабінет Здолбунівської районної ради Рівненської області.
Відкрила семінар Гавлітіна Тетяна Миколаївна, доцент, кандидат педагогічних наук, проректор з науково-педагогічної роботи Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та передала сердечні вітання учасникам семінару від ректора Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, Черній Алли Леонідівни, кандидата політичних наук, доцента.
З вітальними словами (в інтернет-режимі) до учасників семінару звернулися: Кириченко Микола Олексійович, ректор ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», доктор філософії, професор, член-кореспондент Академії наук вищої освіти України; дійсний член НАПН України, доктор психологічних наук, професор; Масименко Сергій Дмитрович, директор Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України; Отич Олена Миколаївна, проректор з науково-методичної роботи та міжнародних зв'язків ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», виконавчий директор Українського відкритого університету післядипломної освіти, доктор педагогічних наук, професор.
У рамках програми семінару Бондарчук Олени Івані, завідувач кафедри психології управління Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, доктор психологічних наук, професор, представила презентації «Психологічна безпека освітнього середовища як чинник розвитку професіоналізму освітян» та «Організаційно-професійні чинники розвитку професіоналізму освітян», в яких було відображено основні результати діяльності спільної (ДВНЗ «УМО» та РОІППО) лабораторії психології професіоналізму у межах регіонального експерименту, який протягом останніх трьох років реалізувався в Рівненській області.
Карамушка Людмила Миколаївна, член-кореспондент НАПН України, заступник директора з науково-організаційної роботи та міжнародних наукових зв'язків, завідувач лабораторії організаційної та соціальної психології Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, доктор психологічних наук, професор представила презентацію «Основні завдання та етапи інноваційно-дослідницького проекту «Психологічні засади розвитку соціальних компетентностей педагогічних працівників в умовах Нової української школи», в якій було відображено основні ідеї наступного проекту. Проект планується реалізувати спільними зусиллями трьох інституцій: ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» (Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти, кафедра психології управління), Інституту психології імені Г. С. Костюка (лабораторія організаційної та соціальної психології) та Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти в Рівненській області протягом наступних років.
Також Л. М. Карамушка провела майстер-клас «Соціальні компетентності: основні види та умови розвитку в умовах реалізації Концепції нової Української школи», який викликав значний інтерес в учасників семінару та стимулював зацікавленість до участі в наступному проекті.
Окрім того, відбулося представлення розробок учасників спільної лабораторії психології професіоналізму (науковців і практиків), у тому числі, методичних працівників і практичних психологів Здолбунівського і Костопільского районів Рівненської області, в яких відображено результати їх діяльності з науково-практичного забезпечення розвитку професіоналізму педагогічних працівників.
На засіданні спільної лабораторії психології професіоналізму під керівництвом О. І. Бондарчук (керівник лабораторії на громадських засадах) і Т. М. Гавлітіної (координатора проекту) обговорено зміст і структуру спільної розробки «Розвиток професіоналізму педагогічних працівників: методичні рекомендації» за наслідками регіонального експерименту, який планується завершити у 2019 р.
Така співпраця освітніх організацій продемонструвала продуктивний підхід до інноваційного, колегіального вирішення актуальних проблем реформування освітньої галузі. Дякуємо організаторам та учасникам семінару!