ЗАВЕРШЕННЯ ТА РЕЗУЛЬТАТИ ПЕДАГОГІЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ ЗА ПРОГРАМОЮ ІННОВАЦІЙНОГО ВІДДАЛЕНОГО КЛАСТЕРУ «ЕЛЕКТРОІМПУЛЬС»
27.11.2024 р. завідувач кафедри професійної і вищої освіти ЦІПО д.п.н., професор Лариса СЕРГЕЄВА поінформувала Вчену раду університету про завершення та результати педагогічного експерименту за темою: «Забезпечення якості підготовки майбутніх фахівців електротехнічного профілю в навчально-практичних центрах закладів професійної (професійно-технічної) освіти» 2021-2024 рр. за програмою інноваційного віддаленого кластеру «Електроімпульс».
Програму дослідно-експериментальної роботи затверджено на спільному засіданні координаційної (голова д-р пед. наук, проф. Л.М. Сергеєва) та консультативної ради (співголови: д-р пед. наук Т.І. Стойчик і К.Б. Мірошниченко, президент ГО «Всеукраїнська асоціація працівників професійно-технічної освіти» (ВАПП)).
Дослідженням встановлено, що для забезпечення якості підготовки майбутніх фахівців електротехнічного профілю в навчально-практичному центрі необхідно: забезпечити розробку електронних навчальних та методичних матеріалів; упровадити у програми підготовки майбутніх фахівців напрями альтернативної енергетики, енергоменджменту та енергоефективності; забезпечити впровадження в освітній процес сучасних виробничих технологій; створити умови для підвищення кваліфікації педагогічних працівників в умовах сучасних підприємств; розробити єдині дидактичні комплекси відповідно до стандартів П(ПТ)О для підготовки фахівців електротехнічного профілю.
Підготовлено рукопис навчального посібника «Монтаж налагодження та експлуатація електрообладнання, який рішенням комісії з професій машинобудування, металообробки, електротехнічного виробництва Міністерства освіти і науки України (протокол № 1 від 7.03.2024 р.) та експертної комісії з проведення антидискримінаційної експертизи (протокол від 22.02.2024 року), отримано гриф МОН України «Схвалено для використання в освітньому процесі».
Особливу увагу приділено поширенню досвіду забезпечення якості професійної підготовки фахівців електротехнічного профілю серед навчально-практичних центрів закладів професійної (професійно-технічної) освіти; відбувся круглий стіл «Кращі техніки і технології забезпечення якості професійної підготовки майбутніх фахівців електротехнічного профілю в навчально-практичних центрах закладів професійної (професійно-технічної) освіти» (20.06.2024 р.).
Проведено Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Забезпечення якості професійної підготовки майбутніх фахівців електротехнічного профілю для відбудови України» (14.11.2024 р.), у якій взяли участь понад 140 учасників, обговорювались теми: сучасні підходи до впровадження короткострокових програм, що забезпечують здобуття часткових та мікро- кваліфікацій відповідно до потреб ринку праці; теоретико-методичні аспекти проведення виробничих екскурсій для фахівців електротехнічної галузі; підготовка фахівців електротехнічного профілю: виклики сьогодення та перспективи розвитку; логістичні виміри інтеграційної якості освітніх послуг; розвиток креативності як складової професійної мобільності у процесі підготовки майбутніх фахівців та інші.
У ході експерименту підтверджено доцільність та затребуваність подальших розвідок щодо забезпечення якості професійної підготовки майбутніх фахівців електротехнічного профілю в навчально-практичних центрах закладів професійної (професійно-технічної) освіти.
Гіпотезу дослідження підтверджено. Програму експерименту виконано у повному обсязі.
Заслухавши та обговоривши інформацію завідувача кафедри професійної і вищої освіти Центрального інституту післядипломної освіти Л. М. Сергеєвої вчена рада ухвалила: Роботу кафедри професійної і вищої освіти Центрального інституту післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» щодо здійснення педагогічного експерименту з теми: «Забезпечення якості підготовки майбутніх фахівців електротехнічного профілю в навчально-практичних центрах закладів професійної (професійно-технічної) освіти» — схвалити.