ЗВІТУЄ НАУКОВО-ОСВІТНІЙ АЛЬЯНС
07.11.2024 р. учасники Науково-освітнього альянсу «Soft skills – сучасні навички успішності» підвели підсумки трирічного експерименту з теми «Формування «м’яких» навичок (soft skills) майбутніх кваліфікованих робітників в освітньому середовищі ЗП(ПТ)О».
Всеукраїнський науково-практичний вебінар «Soft skills ‒ навички XXI століття: що найбільш за все цінують роботодавці» відкрила Лариса Сергеєва, завідувач кафедри професійної і вищої освіти ЦІПО, доктор педагогічних наук, професор, голова Президії координаційної ради Науково-освітнього альянсу.
Учасників привітали: Ірина Шумік, генеральний директор Директорату Міністерства освіти і науки України, кандидат наук з державного управління; Інна Отамась, проректор з наукової роботи та цифровізації університету, кандидат історичних наук, доцент; Катерина Мірошниченко, президент ГО «Всеукраїнська асоціація працівників професійно-технічної освіти» (ВАПП); Інна Краснощок, доцент кафедри педагогіки та спеціальної освіти факультету педагогіки, психології та мистецтв Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка, кандидат педагогічних наук, доцент, науковий керівник експерименту.
Мета експерименту полягала у теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці ефективності технології формування м’яких навичок (soft skills) майбутніх кваліфікованих робітників у освітньому просторі ЗП(ПТ)О.
Проведене дослідження проблематики формування універсальних навичок адаптації випускників закладів професійної освіти до різних робочих умов на ринку праці традиційно здійснюється відповідно до її основних підсистем (елементів), кожна з яких має неабияку значущість для підвищення ефективності функціонування системи управління якістю в цілому.
Понад 100 учасників вебінару знайомляться із інноваційними техніками формування м'яких навичок у здобувачів освіти, що презентують спікери: від hard до soft: як м'які навички змінюють вимоги роботодавців до випускників ЗП(ПТ)О; організаційно-педагогічні умови формування soft skills майбутніх кваліфікованих фахівців: практичні аспекти; soft skills – необхідний компонент підготовки здобувачів освіти; Впровадження сучасних методів і підходів у розвитку soft skills на уроках теоретичного та виробничого навчання майбутніх фахівців ресторанного сервісу; розвиток soft skills здобувачів освіти під час проведення лабораторно-практичних робіт; проєктні технології як інструментарій розвитку м’яких навичок (soft skills) та інші.