КАРТАШОВА ЛЮБОВ АНДРІЇВНА

КАРТАШОВА ЛЮБОВ АНДРІЇВНА

ПРОФЕСОР КАФЕДРИ
доктор педагогічних наук, професор

ResearcherID AAB-6485-2022

ORCID ІD: https://orcid.org/0000-0002-1270-4158

Профіль вченого у Google Scholar;
https://scholar.google.com.ua/citations?user=MRrSnoYAAAAJ&hl=uk

ResearchGate: https://www.researchgate.net/profile/Lyubov-Kartashova/savedlist

Електронна бібліотека НАПН України: http://surl.li/lrssim

ДОДАТКОВІ ВІДОМОСТІ

Освіта вища (Київський інститут інженерів цивільної авіації (1976-1981 рр.), навчання на факультеті «Електронні обчислювальні машини», присвоєно кваліфікацію інженера-системотехніка)

Досвід роботи

  • професор кафедри інформатики та комп'ютерних технологій Київського національного лінгвістичного університету
  • завідувач лабораторії електронних навчальних ресурсів Інституту професійно-технічної освіти НАПН України
  • заступник директора ЦІПО з дистанційного навчання

Теми дисертацій (захищених)

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук «Особистісно орієнтована система навчання основ інформаційних технологій в процесі підготовки майбутніх вчителів іноземних мов» (спеціальність 13.00.02 – теорія та методика навчання (2004 р.)

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук «Система навчання інформаційних технологій студентів гуманітарних спеціальностей у вищих педагогічних навчальних закладах» (спеціальність 13.00.02 – теорія та методика навчання (технічні дисципліни) (2012 р.)

НАУКОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

  • Автор понад 300 друкованих праць, серед яких: 8 монографій, 35 навчальних посібників (з них 7 з грифом МОНУ); підготувала 2 кандидати наук та 2 доктори наук (роботи захищені), 5 здобувачів продовжують наукові дослідження у напрямі «Цифровізація освіти: сучасні методи та форми оновлення освітнього середовища, цифрові компетентності учасників освітнього процесу»
  • 3 авторські свідоцтва винаходів і відкриттів

Науковий керівник НДР:

  1. «Методичні основи створення підручника нового покоління для професійно-технічних навчальних закладів» (Державний реєстраційний номер: 0111U002506),  (2014-2015 рр.)
  2. «Проектування інформаційно-освітнього середовища професійно-технічних навчальних закладів» (Державний реєстраційний номер теми: 0115U002085), (2015-2016рр.)
  3. Виконавець наукових тем кафедри інформатики та комп'ютерних технологій Київського національного лінгвістичного університету (1997-2012р.р.); Інституту вищої освіти НАПН України (2014р.); Інституту педагогіки НАПН України (2008-2014рр.),  Інституту цифровізації освіти НАПН України (2021-2022рр.)

Рецензування авторефератів дисертацій

Виступила офіційним опонентом на захисті більше 30 дисертаційних робіт.

Перелік продукції (за останні 2 роки)

Монографії / посібники (одноосібні, колективні)

  1. Микола Кириченко, Любов Карташова, Тамара Сорочан. Управління професійним розвитком педагогів: технології штучного інтелекту. Освіта для цифрової трансформації суспільства / Edukacja dla cyfrowej transformacji społeczeństwa / Education for digital transformation of society : монографія. У 2 т. Т. 1 ; за наук. ред. В. Кременя, Н. Ничкало, Л. Лук’янової, Н. Лазаренко. — Київ : ТОВ «Юрка Любченка», 2024. — 526 с. С. 168-182.
  2. Карташова Л. А. Штучний інтелект у навчанні і викладанні: інноваційні цифрові компетентності. «Сучасні освітні стратегії під впливом розвитку інформаційного суспільства та євроінтеграції» : Наукова монографія. Рига, Латвія : “Baltija Publishing”, 2024. 648 с. DOIhttps://doi.org/10.30525/978-9934-26-405-4-12

Статті у наукових фахових виданнях, що затверджені МОН України (категорія Б)

  1. Карташова Л, Квятковська А, Шалигіна Н. Досвід змішаного навчання закладів вищої освіти Польщі та Німеччини. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. DOI: 10.32840/1992-5786.2022.83.5, 2022. №83, ст.35-41
  2. Карташова Л. Підготовка майбутніх фахівців з телекомунікацій у форматі змішаного навчання: рекомендації щодо проведення практично‐лабораторних робіт /Андрій Гуржій, Любов Карташова, Анна Квятковська, Валентин Зайчук/ Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2023, № 3 (127) С. 423-450.
  3. Карташова Л., Квятковська А. Модель змішаного навчання майбутніх фахівців з телекомунікацій як засіб підвищення рівня професійної підготовки. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2023.  №89.ст.99-103. https://doi.org/10.32782/1992-5786.2023.89.19
  4. Карташова Любов, Квятковська Анна. Змішане навчання: методика підготовки майбутніх фахівців з телекомунікацій. Вісник післядипломної освіти. Випуск 27(56) Серія «Педагогічні науки» Bulletin of Postgraduate education. Issue 27(56) Educational Sciences Series https://doi.org/10.58442/2218-7650-2024-27(56)-55-69
  5. Карташова Л.А. Цифрова екосистема «Український відкритий університет післядипломної освіти»: модель 6.0 / Кириченко Микола, Сорочан Тамара, Карташова Любов/  Збірник наукових праць «Вісник післядипломної освіти» серія «Педагогічні науки» випуск 25 (54) 2023, с.105-130 https://doi.org/10.58442/2218-7650-2023-25(54)-105-130  
  6. Гуржій А, Бахмат Н, Карташова Л, Зайчук В. Розвиток креативності здобувачів освіти засобами генеративного штучного інтелекту. НТН [інтернет]. 08, Жовтень 2024 [цит. за 01, Листопад 2024];(98):42-9. доступний у: http://www.journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/395
  7. Карташова Л., Гуржій А., Смирнова І., Зайчук В. Методичні підходи формування комунікативної та фахової компетентності майбутніх докторів філософії в умовах дистанційного навчання. Педагогічна наука і освіта ХХІ століття: науково-методичний журнал. Вип. 3. / М-во освіти і науки України, Рівнен. держ. гуманіт.ун-т; упоряд.: Г. П. Пустовіт; ред. кол.: Г. П. Пустовіт, Н. О. Остапчук та ін. Рівне: РДГУ, 2024. С.28-38.

Участь у науково-практичних заходах

  1. Digital Ecosystem of Pedagogical Education: Professional Development, Social and Psychological Rehabilitation of Specialists Who Lost Their Job Due to War/ Sorochan T., Kartashova L., Kyrychenko M., Slyusarenko O. / Сучасні досягнення в науці та освіті : зб. пр. XVІІІ Міжнар. наук. конф., 13–20 верес. 2023 р., м. Нетанія (Ізраїль). – Хмельницький: ХНУ, 2023. – 215 с. http://iftomm.ho.ua/docs/MASE-2023.pdf
  2. Дидактика EdTech: шляхи та принципи якісного навчання / Карташова Л., Гуржій А. / Наука та освіта : зб. пр. ХVІІ Міжнар. наук. конф., 15–22 січня 2023 р., м. Хайдусобосло, Угорщина / за ред. д.т.н. проф. А. В. Горошка. – Хмельницький : ХНУ, 2023. – 141с. http://iftomm.ho.ua/docs/SE-2023.pdf
  3. Рефлексія студентів за спеціальністю «Електронні комунікації та радіотехніка» як спосіб неперервного підвищення фахових компетентностей/ Карташова Л. А., Квятковська А. О. / Сучасні досягнення в науці та освіті : зб. пр. XVІІІ Міжнар. наук. конф., 13–20 верес. 2023 р., м. Нетанія (Ізраїль). – Хмельницький : ХНУ, 2023. – 215 с. http://iftomm.ho.ua/docs/MASE-2023.pdf
  4. Створення електронних навчальних курсів: інноваційні підходи/ Гуржій А., Карташова Л., Зайчук В., Шеремет Т. / Сучасні досягнення в науці та освіті : зб. пр. XVІІІ Міжнар. наук. конф., 13–20 верес. 2023 р., м. Нетанія (Ізраїль). – Хмельницький : ХНУ, 2023. – 215 с. http://iftomm.ho.ua/docs/MASE-2023.pdf
  5. Цифровий освітній простір закладу післядипломної освіти: досвід формування/ Карташова Л., Сорочан Т. / Наука та освіта : зб. пр. ХVІІ Міжнар. наук. конф., 15–22 січня 2023 р., м. Хайдусобосло, Угорщина / за ред. д.т.н. проф. А. В. Горошка. – Хмельницький : ХНУ, 2023. – 141с. http://iftomm.ho.ua/docs/SE-2023.pdf
  6. Світові освітні тренди: навчання впродовж життя в інформаційному суспільстві : збірник мат. Міжнародної науково-практичної конф., присвяченої 190-річчю Університету та 50-річчю Інституту. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. – 278 c.

НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ

Наукове керівництво аспірантами, докторантами, здобувачами:

  • Мозолюк Т. М. Тема «Методика навчання автоматизованих систем обробки інформації у процесі формування фахових знань студентів індустріальних коледжів» (2012 р.). дисертація к.п.н., спеціальність: 13.00.02 / Нац. педагогічний ун-т ім. М. П. Драгоманова.
  • Липська Л. В. Тема «Підготовка майбутніх правознавців до використання інформаційних технологій у професійній діяльності» (2014 р.); дисертація к.п.н., спеціальність: 13.00.04 / Інститут професійно-технічної освіти НАПН України.
  • Бахмат Н. В. Тема «Теоретичні і методичні засади педагогічної підготовки вчителів початкової школи в умовах інформаційно-освітнього середовища вищого навчального закладу» (2017 р.); дисертація д-ра п.н., спеціальність: 13.00.04 / Нац. педагогічний ун-т ім. М. П. Драгоманова.
  • Любарець В.В. Тема «Теорія і практика професійної підготовки майбутніх менеджерів соціокультурної діяльності в умовах інформаційно-освітнього середовища» (2019 р.); дисертація д-ра п.н., спеціальність: 13.00.04 / Нац. педагогічний ун-т ім. М. П. Драгоманова.
  • Квятковська А.О. Тема «Професійна підготовка майбутніх фахівців з телекомунікацій в умовах змішаного навчання» (2024р.) дисертація доктора філософії, спеціальність 011 – освітні, педагогічні науки( ДЗВО УМО НАПН України.

НАУКОВО-ОРГАНІЗАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ

Член редколегії

  • електронного фахового видання «Інформаційні технології і засоби навчання» н Інституту «Інформаційні технології і засоби навчання» НАПН України
  • збірника наукових праць «Актуальні питання природничо-математичної освіти» Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка
  • наукового фахового видання «Педагогічна освіта: теорія і практика» (Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка та Інституту педагогіки НАПН України)
  • електронного наукового фахового видання «Народна освіта» (КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти»)
  • збірника Міжнародних наукових конференцій «Сучасні досягнення в науці та освіті» (Україна – Ізраїль) ISBN 978-966-330-378-9

НАУКОВА ШКОЛА

Цифровізація освіти. Формування цифрових компетентностей учасників освітнього процесу. Організація та створення цифрового освітнього середовища. Розвиток дистанційного та змішаного навчання в Україні.

ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК

Підвищення кваліфікації

Національна Академія педагогічних наук України ДЗВО Університет менеджменту освіти Центральний інститут післядипломної освіти, 15 травня-15 грудня 2023р. (свідоцтво СП 358300447/2990-23

Міжнародне стажування

  • Khmelnytskyi Union of Scientific and Engineering Associations of Ukraine, Academic Council of Israeli Independent Academy for Development of Sciences. Рarticipated in the 19th International Scientific Conference on Modern Achievements of Science and Education, September 29 - October 06, 2024, Netanya, Israel (24 hours/0,8 ECTS credits). Certificate of participation. Registration number MASE-24/5
  • XVI Міжнародна наукова конференція «Наука та освіта», м. Хайдусобосло, Угорщина, сертифікат SE №22-63, http://iftomm.ho.ua/pages/confer-hungary.html (сертифікат, 24 hours/0,8 ECTS credits) 4-11 січня 2022р.
  • XVІ Міжнар. наук. конф., 1–8 листопада 2021 р., м. Нетанія (Ізраїль) (сертифікат про підвищення кваліфікації 108 год. виданий Israeli Independent Academy for Development of Sciences (IIADS)האקדמיה העצמאית לפיתוח מדע בישראל (אעפמי)
  • Ізраїльська незалежна академія розвитку науки (האקדמיה העצמאית לפיתוח מדע בישראל), вересень 22 – 29, 2022, (Ізраїль) (сертифікат, 24 hours/0,8 ECTS credits). Registration number: MASE- 22.01
  • Ізраїльська незалежна академія розвитку науки (האקדמיה העצמאית לפיתוח מדע בישראל), вересень 13 – 20, 2023, (Ізраїль) (сертифікат, 24 hours/0,8 ECTS credits). Registration number: MASE- 23.02

Тестування на Національній онлайн-платформі Дія.Освіта.

Тестування на Національній онлайн-платформі Дія.Освіта. 8 грудня 2023р. Рівень цифрової грамотності – Високий С2. (cертифікат  #D0001055199)