ДИЗАЙН МИСЛЕННЯ ДЛЯ ТРАНСФОРМАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

ДИЗАЙН МИСЛЕННЯ ДЛЯ ТРАНСФОРМАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

8 лютого 2023 року у рамках курсу  «Розвиток дизайн мислення у педагогічних працівників». Медіаграмотність» відбулася тематична дискусія за темою «Розвиток дизайн-мислення для трансформації професійної діяльності педагогічних працівників». У ході обговорення заявленої теми взяла участь Оксана Волошенюк, менеджерка медіаосвітніх програм Академії української преси, наукова співробітниця відділу екранних мистецтв Інституту мистецтвознавства, фольклору та етнографії імені М. Рильського НАН України. Пані Оксана є співавторкою 17 посібників із медіаосвіти та медіаграмотності, 9 навчальних програм для різних вікових категорій, тренеркою з медіаосвіти та медіаграмотності (спеціалізація: кіноосвіта і візуальна грамотність), співавторкою навчальної програми та посібника інтегрованого курсу «Громадянська освіта» для 10 кл., рекомендованих МОН, співавторкою Державного стандарту середньої освіти Нової української школи. Кінознавчиня, експертка з медіа та кіноосвіти, членкиня Спілки кінокритиків України, Міжнародної федерації кінопреси (FIPRESCI).

Зокрема, Оксана Волошенюк розкрила сутність креативних можливостей медіаосвітніх коміксів на прикладі  коміксів «Ми скоро повернемося» (завантажити збірник можна за лінком https://u.to/4OhXHQ). Комікс «Ми скоро повернемося» є першим медіаосвітнім виданням в Україні, яке у художній формі показує вимушену міграцію родини під час війни. Команда, яка створювала комікс, вважає, що важливо разом з дітьми малювати, створювати та актуалізувати розмови про дім, про почуття, про втрату та відновлення.

Комікс розроблено, щоб допомогти дорослим обговорювати та пояснювати дітям хвилюючі питання воєнного сьогодення на прикладі життя головних героїв коміксу – сім’ї мишок, які також потрапили у схожі обставини, після нападу кажанів на їхню країну. Комікс розраховано на дітей 5-7 років. Враховуючи, що частина слухачів тематичного курсу є педагогічні працівники закладів дошкільної освіти, запропонований матеріал був особливо корисним.

А на самому прикладі розроблення такого виду навчального продукту, як комікс, модератори дискусії, доц. О. В. Просіна, ст. викл. Н. П. Волинець спрямували обговорення практичної реалізації етапів дизайн мислення, зокрема етапу «емпатія».

Від слухачів надійшло багато позитивних відгуків про заняття та подяка за створену творчу атмосферу