ІІІ ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ВАРІАТИВНІ МОДЕЛІ Й ТЕХНОЛОГІЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ФАХІВЦІВ В УМОВАХ ВІДКРИТОЇ ОСВІТИ» З МІЖНАРОДНОЮ УЧАСТЮ
20 червня 2024 року відбулась ІІІ Всеукраїнська конференція «Варіативні моделі й технології трансформації професійного розвитку фахівців в умовах відкритої освіти» з міжнародною участю, організована кафедрою філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України у гібридному форматі.
Організатори: Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогічних наук України, Інститут модернізації змісту освіти МОН України, ДЗВО «Університет менеджменту освіти», Центральний інститут післядипломної освіти, Кафедра філософії і освіти дорослих, Київський палац дітей та юнацтва.
Мета конференції – об’єднання науковців та практиків щодо обговорення варіативних моделей і технологій трансформації професійного розвитку фахівців в умовах відкритої освіти.
Серед зареєстрованих 200 науково-педагогічних, педагогічних працівників закладів післядипломної, вищої, фахової передвищої та загальної середньої освіти та інших представників закладів освіти з різних регіонів України.
Основні напрями роботи конференції:
● Євроінтеграційні процеси та концепція підвищення кваліфікації науково-педагогічних та педагогічних працівників;
● Дослідні й досвідні практики професійного розвитку педагогічних і науково- педагогічних працівників в умовах воєнного стану;
● Психолого-педагогічний супровід професійного розвитку фахівців.
Роботу конференції в очному форматі відкрила завідувач кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО, кандидат педагогічних наук, доцент Ольга Просіна, яка привітала учасників конференції та представила її план роботи.
З вітальними словами виступили: Микола Кириченко, ректор ДЗВО «Університет менеджменту освіти», член-кореспондент Національної академії наук вищої освіти України, доктор філософії, професор кафедри філософії і освіти дорослих; Ігор Балуба, керівник експертної групи з питань фахової передвищої освіти Директорату фахової передвищої, вищої освіти МОН України та Оксана Добровольска, директор Київського палацу дітей та юнацтва.
Модератори відкритої дискусійної панелі (очний формат) – Ольга Просіна, завідувач кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «УМО», кандидат педагогічних наук, доцент; Юлія Шабала, заступник завідувача кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, доктор філософії; Богдан Фещак , аспірант кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України.
Модератори відкритої дискусійної панелі (онлайн формат): Марина Скрипник, доцент кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти», кандидат педагогічних наук, доцент; Олена Мирошніченко, старший викладач кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти».
На відкритій дискусійній панелі з науковими доповідями виступили: Тамара Сорочан, доктор педагогічних наук, професор, директор ЦІПО ДЗВО «УМО» із науковою доповіддю «Моделювання як метод дослідження трансформації професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників у відкритому університеті»; Ольга Просіна, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «УМО» із науковою доповіддю «Професійна трансформація педагогічних працівників в умовах відкритої освіти: досвід, виклики та перспективи»; Євген Хлобистов, декан факультету природничих наук Національного університету «Києво-Могилянська академія», доктор економічних наук, професор, академік Академії економічних наук України, координатор напрямку «Економіка та екологія» Експертної мережі Міжнародної Кримської платформи із науковою доповіддю «Освітня політика за умов реінтеграції тимчасово окупованих територій (приклад Криму)»; Віра Грядуща, провідний науковий співробітник Науково-дослідного інституту гірничої механіки ім. М.М. Федорова із науковою доповіддю «Персоналізація професійного розвитку фахівців в умовах відкритої освіти»; Лариса Сергеєва, завідувач кафедри професійної і вищої освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, доктор педагогічних наук, професор із науковою доповіддю «ЛОГІСТИКА Залучення педагогічних працівників до інноваційної діяльності»; Любов Жарова, проректор Вищої школи економіки та гуманітаристики, Бельско Бяла, Польща, доктор економічних наук, професор із науковою доповіддю «Економічна освіта для дорослих як друга вища: досвід Польщі»; Олена Кузьмінська, проєктна менеджерка з професійного розвитку вчителів, Команда підтримки реформ МОН із науковою доповіддю «Професійний розвиток: ресурсне забезпечення та ставлення вчителів»; Оксана Віролайнен, доцент кафедри філософії та освіти дорослих Центрального інституту післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» із науковою доповіддю «Шляхи подолання освітніх втрат в умовах військового стану»; Марина Ілляхова, кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри філософії і освіти дорослих Центрального інституту післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» із науковою доповіддю «Науково-методичний супровід професійного розвитку науково-педагогічних працівників в умовах відкритої освіти»; Олена Частнікова, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри суспільно-гуманітарної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» із науковою доповіддю «Управління змінами: реформа профільної школи (досвід Київської області)»; Юлія Доброносова, доцент кафедри філософії та педагогіки Національного транспортного університету із науковою доповіддю «Єдність метанавичок та медіакомпетентності в професійному саморозвитку викладачів закладів вищої освіти»; Андрій Вітченко, професор кафедри суспільних наук Національного університету оборони України із науковою доповіддю «Професіограма викладача-коуча»; Марина Бриль, директор Державного науково-методичного центру змісту культурно-мистецької освіти, кандидат психологічних наук, заслужений працівник культури України із науковою доповіддю «Психологічна підтримка викладача мистецької освіти: практичний вимір (з досвіду роботи проекту «Арт практикум психологічної підтримки» Державного науково-методичного центру змісту культурно-мистецької освіти)»; Микола Зось-Кіор, професор кафедри менеджменту ім. І.А. Маркіної Полтавського державного аграрного університету із науковою доповіддю «Організація волонтерської діяльності в ЗВО»; Іван Іванов, засновник платформи «УМІТИ», тренер з інформаційних технологій із науковою доповіддю «Правила конструювання професійних промптів для підвищення педагогічної ефективності технологій штучного інтелекту».
На захід також завітали студенти факультету мистецтв імені Анатолія Андрієвського Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, які порадували учасників конференції своїми піснями.
Плейлист доповідей учасників конференції, які не представляли онлайн виступи презентовані на You Tube кафедри філософії і освіти дорослих: http://surl.li/upxym
Підсумовуючи захід, учасники ІІІ Всеукраїнської конференції «Варіативні моделі й технології трансформації професійного розвитку фахівців в умовах відкритої освіти» відзначили важливість дослідження нових можливостей навчання та розвитку для всіх категорій фахівців. Особлива увага приділялася самоорганізованому та гнучкому навчанню, а також розвитку критичного мислення і дизайн-мислення, які є необхідними в сучасному світі. Зважаючи на швидкі темпи розвитку технологій, акцент було зроблено і на використанні штучного інтелекту (AI) в освітніх процесах. Застосування AI дозволяє створювати персоналізовані траєкторії навчання, підвищувати ефективність навчальних процесів та виконувати рутинні завдання.
З матеріалами конференції та резолюцією можна ознайомитися на сторінках сайту подій кафедри: http://surl.li/urcdn
Запис конференції розміщений на YouTube каналі кафедри за посиланням: https://youtu.be/wdV_fUeogec
Щиро дякуємо організаторам та всім учасникам науково-практичної конференції за співпрацю!