ЯК «СМАЧНО» СФОРМУВАТИ КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ АБО «НАЙСМАЧНІШИЙ» УРОК В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ
«Зміни можуть бути важкими й інколи здаватись непоборними, але якщо ми віримо, що зміни - це можливість зробити щось дивовижне, вони формують наше мислення, щоб не лише виживати, але й процвітати в нашому сьогоднішньому світі» (George Couros)
28 квітня 2023 року відбувся семінар «Форми і методи навчання здобувачів освіти в умовах Нової української школи» на базі Вишнівського академічного ліцею №1 Бучанського району Київської області в межах акції «Освітня ватра перемоги» з метою підтримки трансформації професійного розвитку педагогів в умовах війни (Спікер та ініціатор співпраці – Юлія Анатоліївна Шабала, доктор філософії, доцент кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО).
У заході взяли участь понад 120 вчителів 1-6 класів НУШ м.Вишневе.
Підписано договір про наукове співробітництво між ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України та КУ Вишневої міської ради Бучанського району Київської області «Центр професійного розвитку педагогічних працівників». Договір про наукове співробітництво підписано в особі Миколи Олексійовича Кириченка, ректора ДЗВО «Університет менеджменту освіти» та Світлани Миколаївни Сушко, директора КУ Вишневої міської ради Бучанського району Київської області «Центр професійного розвитку педагогічних працівників».
Предметом договору є наукове співробітництво з метою здійснення науково-дослідної роботи кафедри філософії і освіти дорослих Центрального інституту післядипломної освіти ДЗВО «УМО» за темою «Теоретико-методичні засади професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників в умовах відкритого університету післядипломної освіти», яка виконується в межах науково-дослідної роботи ЦІПО «Трансформація професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників в умовах відкритого університету післядипломної освіти» (номер державної реєстрації НДР 0120U104637 від 30.10.2020).
Об’єднання зусиль сторін-підписантів договору сприятиме здійсненню науково-методичного супроводу професійного розвитку педагогічних працівників м. Вишневе.
Зміст семінару був спрямований на розвиток професійної компетентності педагогічних працівників щодо теоретичних і практичних аспектів реалізації форм та методів роботи із здобувачами освіти в умовах Нової української школи.
У ході роботи семінару було розглянуто різні проблемні питання: навчання під час війни (дистанційний, очний та змішаний формати); інноваційні практики організації освітнього процесу, які спрямовані на удосконалення процесу та результатів навчання здобувачів освіти; інструментарій та сервіси для змішаного навчання (від максимуму до мінімуму); застосунки для створення навчального контенту; ефективність штучного інтелекту або як можна зробити навчання ефективнішим і доступнішим для учнів за допомогою штучного інтелекту; топ-10 найзатребуваніших навичок для 2030 року (кілька цікавих прогнозів); алгоритм планування сучасного уроку з метою активного залучення учнів (авторський підхід); варіативність форм та методів навчання на різних етапах уроку; як цікаво перевірити домашнє завдання учнів; приклади гейміфікації, ідеї проєктного навчання; як зробити листівки вдячності батькам (не забуваємо про педагогіку партнерства), як створити життя мрії за допомогою афірмацій (чудовий спосіб змінити себе на краще), як отримати мегапозитивний зворотній зв'язок від учнів тощо.
Протягом усього семінару вчителі активно працювали в групах, обмінювалися своїм потужним досвідом, працювали із роздатковим матеріалами, а саме: «Сучасний урок в НУШ. Який він?» (порівняльна характеристика традиційного уроку із сучасним); «Методи роботи з учнями» (робота з іншомовними словами та їх трактуванням); «SWOT-аналіз учнів» (здійснювався з готовими характеристиками учнів різних вікових категорій); «Саморефлексія для учнів» (різні тематичні напрями), а також долучилися до руханки «Жовто-блакитне серце».
Наприкінці заходу вчителі створили та презентували «найсмачніші» уроки НУШ на тему «Український борщ» для учнів початкової школи та базової середньої школи. Усі команди отримали подяки за «найсмачніші» уроки та підтримку реалізації Концепції «НУШ».
Сюрпризом для вчителів був розіграш карткової гри «Встигни за 6 секунд» (саме стільки потрібно часу, щоб усвідомити емоцію та прийняти виважене рішення). Перемогу отримала вчитель початкових класів, яка справилась із завданням та відгадала загадку Сфінкса.
Висловлюєму щиру подяку директору ЦПРПП – Світлані Миколаївні Сушко, консультантам ЦПРПП, директору Вишнівського академічного ліцею №1 – Володимиру Григоровичу Плахотнюку та вчителям НУШ за підтримку та співпрацю!
Ваші щирі відгуки та посмішки надихають на плідну співпрацю та відкриття нових наукових перспектив! До нових зустрічей!