ПРО УЧАСТЬ В ОНЛАЙН-ІВЕНТІ ДЛЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
25 травня 2022 року Просіна О.В., завідувачка кафедри філософії і освіти дорослих, кандидат педагогічних наук, доцент, взяла участь в онлайн-івенті для заступників директорів та методистів закладів позашкільної освіти Київської області. Організатори заходу - департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини». У заході взяло участь понад 65 осіб.
У своєму виступі за проблемою «Варіативні моделі і технології трансформації професійного розвитку педагогів закладів позашкільної освіти в умовах відкритої освіти» Ольга Просіна представила декілька сучасних моделей та технологій професійного розвитку педагогів.
Зокрема, висвітлила сутність класичної моделі, розроблену Д. Колбом:. циклічну модель процесу навчання дорослих і засвоєння людиною нової інформації, яка визначає, що навчання складається з етапів «виконання» та «мислення». Було акцентовано увагу, що навчання відбувається за одним із чотирьох засобів: через досвід, через спостереження та рефлексію; за допомогою абстрактної концептуалізації; шляхом активного експериментування.
Розкриваючи тему виступу Ольга Просіна зазначила, що однією з важливих проблем, що стоїть в фокусі уваги в процесі моделювання процесу трансформації професійного розвитку фахівців є мотивація та рекомендувала до розгляду модель системного підходу до проєктування мотиваційного навчання ARCS Джона Келлера, який досліджуючи систему навчання, розробив модель мотивації ARCS, що включає 4 етапи: увага (attention); значущість (relevance); упевненість (confidence); задоволення (satisfaction).
Також було представлено модель технології управління професійним розвитком педагогічних працівників в умовах відкритої освіти «Нелінійні світорозуміння освіти дорослих», розроблену колективом авторів кафедри ФОД.
Вдячні організаторам в особі директора Нестерук Т. В. за організацію актуального заходу, який об’єднав науковців і практиків для обговорення сучасних проблем позашкільної освіти в умовах воєнного стану.