УЧАСТЬ ЗАВІДУВАЧА КАФЕДРИ ФІЛОСОФІЇ І ОСВІТИ ДОРОСЛИХ ЦІПО У РОБОЧІЙ ГРУПІ З ПИТАНЬ РОЗРОБЛЕННЯ ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО ЗАПРОВАДЖЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

УЧАСТЬ ЗАВІДУВАЧА КАФЕДРИ ФІЛОСОФІЇ І ОСВІТИ ДОРОСЛИХ ЦІПО У РОБОЧІЙ ГРУПІ З ПИТАНЬ РОЗРОБЛЕННЯ ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО ЗАПРОВАДЖЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Міністерство цифрової трансформації та Міністерство освіти і науки України спільно з робочою групою з питань розроблення інструктивно-методичних рекомендацій щодо запровадження та використання технологій штучного інтелекту в закладах загальної середньої освіти розробили рекомендації, які визначатимуть підхід до відповідального, етичного та ефективного використання систем ШІ в закладах загальної середньої освіти.

Відповідно до підпункту 3 пункту 6 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №630 (зі змінами), на виконання Концепції розвитку штучного інтелекту в Україні, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2021 року № 1556-р., ураховуючи лист Міністерства цифрової трансформації України від 23 лютого 2024 року №1/04-6-2877, та з метою розроблення інструктивно-методичних рекомендацій щодо запровадження та використання технологій штучного інтелекту в закладах загальної середньої освіти до роботи творчої групи з питань розроблення інструктивно-методичних рекомендацій щодо запровадження та використання технологій штучного інтелекту в закладах середньої освіти була долучена Ольга Просіна, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО.

Наразі розроблено проєкт рекомендацій та опублікований на офіційному ресурсі для обговорення: https://mon.gov.ua/storage/app/sites/1/news/2024/05/21/Instruktyvno.metodychni.rekomendatsiyi.shchodo.SHI.v.ZZSO-22.05.2024.pdf

Мета рекомендацій — поширення принципів та підходів до відповідального використання систем ШІ у загальній середній освіті для дотримання прав людини, професійних етичних стандартів, підвищення обізнаності вчителів про можливі ризики та виклики для того, щоб критично, ефективно та етично взаємодіяти з системами штучного інтелекту та використовувати весь їхній потенціал. Ці рекомендації сформовані на основі актуальних міжнародних практик.

Етичне та відповідальне використання інструментів на основі ШІ сприятиме застосуванню систем ШІ на благо учнів та вчителів, покращуючи практику викладання і навчальний досвід учнів, гарантуючи їм розвиток навичок для майбутнього в етичних рамках, а вчителям — можливість отримати вигоду від підвищення ефективності для розробки інноваційних методів викладання.