Успіх навчання – результат творчої співпраці
З 11.01. по 22.01.2016 року на базі Луцької міської ради пройшли виїзні курси підвищення кваліфікації для спеціалістів управлінь освіти міської ради. Організацію освітнього процесу здійснювала кафедра філософії і освіти дорослих Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти. Куратор-тьютор групи – проф. В.В.Сидоренко.
Мета виїзних курсів підвищення кваліфікації – задоволення освітніх потреб слухачів, приведення їхньої фахової та посадово-функціональної компетентності у відповідність до суспільних і освітніх викликів, ринку праці.
Зміст курсів був максимально наближений до запитів і професійних проблем слухачів, зреалізовувався в зручному для них режимі. Освітньо-професійною програмою курсів підвищення кваліфікації було передбачено індивідуальну освітню траєкторію кожного слухача за соціогуманітарним, професійно орієнтованим і функціонально-фаховим модулями. Соціогуманітарний модуль освітньо-професійної програми курсів підвищення кваліфікації («Філософія освіти та нормативно-правові механізми модернізації її») вміщував змістові модулі, що передбачали розширення і вдосконалення інформаційної та діяльнісної функцій педагогічних кадрів з питань гуманізації і гуманітаризації освіти, нормативно-правового забезпечення її, філософії освіти, інтеграції змісту національно-патріотичного виховання в системі професійно-педагогічного розвитку (доц. А.Б. Єрмоленко, доц. М.В. Ілляхова) тощо. У межах модуля передбачено розвиток методологічної, правової, андрагогічної та ін. компетентностей.
Професійно орієнтований модуль освітньо-професійної програми («Зміст та організація професійної діяльності спеціалістів управлінь освіти») орієнтував педагогічні кадри на здобуття додаткових знань, умінь, формування певних навичок, набуття компетенцій відповідно до професійно-кваліфікаційних характеристик щодо методичного менеджменту, сучасних технологій професійного розвитку педагогічних кадрів (проф. Т.М. Сорочан), науково-методичного супроводу розвитку педагогічної майстерності педагогічних працівників в умовах неперервної освіти, сучасних підходів в освіті дорослих (проф. В.В. Сидоренко), технологій організації дослідно-експериментальної роботи в регіоні (доц. М.І. Скрипник), науково-методичного супроводу освіти педагога (доц. Л.Т. Ніколенко), основ професійної деонтології методиста (доц. Я.Л. Катюк) дисемінації інноваційного досвіду науково-методичної діяльності закладів (доц. Н.В Любченко), тощо. У межах модуля передбачено розвиток професійно-педагогічної, комунікативної, дидактичної, предметно-наукової, андрагогічної тощо компетентностей.
Функціонально-фаховий модуль освітньо-професійної програми («Індивідуальна освітня траєкторія професійного розвитку спеціалістів управлінь освіти на всіх етапах міжкурсового періоду») передбачав здобуття додаткових знань і умінь (відповідно до професійно-кваліфікаційних характеристик фахівця) у галузі психології (доц. А.С. Москальова); методологічних аспектів організації самостійної роботи в середовищі дистанційного навчання (проф. В.В. Сидоренко); використання інформаційно-комунікаційних технологій у професійно-педагогічній діяльності (доц. В.В. Дивак) тощо. У межах модуля передбачено розвиток виховної, психолого-фасилітативної, інформаційної, комунікативної та ін. компетентностей.
Основними видами занять, які забезпечили зміст підвищення кваліфікації виїзних курсів, були спецкурси, навчальні тренінґи, семінари, дистанційні лекції в синхронному (on-line) та асинхронному (off-line) режимі, дистанційне консультування, конференція з обміну досвідом тощо. Види занять та методи, методики, технології їх проведення обирали викладачі на засадах академічної свободи, доцільності та методичної обґрунтованості з урахуванням особливостей аудиторії слухачів, їхніх професійних потреб і змісту навчання, тим самим зумовлюючи конкурентоздатність педагогічних працівників у професійній сфері.
Результатом науково-дослідницької діяльності слухачів курсів підвищення кваліфікації став захист випускних робіт. Наприкінці курсів підвищення кваліфікації кожному слухачу був запропонований пакет навчально-методичної інформації для спрямування його самоосвітньої роботи за індивідуальною освітньою траєкторією, рекомендації щодо подальшого неперервного професійного розвитку.
Для створення єдиного освітнього простору було сплановано спільні заходи (семінари, вебінари, виїзні заняття, форуми тощо) із залученням лекторського складу кафедри філософії і освіти дорослих ЦІППО протягом усього міжкурсового періоду.