Шановні учасники конференції!

Прийміть найщиріші вітання з проведенням цього важливого заходу від ректорату УМО і особисто від нашого ректора – академіка В.В. Олійника.

Ми всі сьогодні стаємо свідками динамічної зміни суспільства внаслідок входження його до інноваційного типу прогресу і впровадження ІКТ. Завдяки їм суспільство стає інформаційним і відкритим. А це означає:

  • перехід до принципово нових освітніх технологій, що забезпечують відкритість і рівність доступу до знань;
  • посилення демократизації та децентралізації освіти, збільшення її доступності для різних категорій учасників освітнього процесу (в тому числі осіб з особливими потребами), розвиток інклюзивного й дистанційного навчання;
  • формування нових орієнтирів, цінностей і мети освіти;зміна статусу учасників освітнього процесу, передусім педагога, який з ключової фігури в освітньому процесі,  головного носія і транслятора знань та культурних цінностей перетворюється на помічника учня в його самостійній навчальній діяльності, навігатора у морі  інформації.

І тут постають нові проблеми:

  • яким чином має бути організована педагогічна взаємодія в системі «педагог – учень чи студент», щоб вона була ефективною?
  • від чого буде залежати ефективність цієї взаємодії у відкритому інформаційному середовищі?
  • які вимоги у зв’язку з цим висуваються до педагога та його педагогічної майстерності?

Крім того, потребують обґрунтування, узгодження і коректного застосування ключові поняття і терміни, що описують теорію і практику відкритої освіти (наприклад, «дистанційні технології навчання» чи «технології дистанційного навчання» ? Ці поняття нерідко використовуються як взаємозамінні, хоча, на нашу думку, потребує наукової оцінки коректність вживання одного з них).

У відкритому суспільстві актуалізується також необхідність упровадження освітніх систем відкритого типу, зокрема, відкритих університетів – вищих навчальних закладів нової формації, у яких навколо адміністративного ядра формується мережа навчальних центрів. За своєю сутністю такий відкритий університет є «розподільчим», оскільки він за допомогою ІКТ технологій організовує, розподіляє й координує роботу його структурних підрозділів, забезпечує її системність, а також єдність вимог до надання усіх видів освітніх послуг.

З метою створення на теренах України європейської інноваційної системи перепідготовки й підвищення кваліфікації керівних, педагогічних та науково-педагогічних кадрів Всеукраїнською громадською організацією «Консорціум закладів післядипломної освіти» засновано Український відкритий університет післядипломної освіти (УВУПО), до структури якого увійшли на партнерських засадах 17 закладів післядипломної педагогічної освіти з різних регіонів України на чолі з ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України. Ініціатором створення – академік В.В. Олійник.

Український відкритий університет післядипломної освіти (УВУПО) – перший в Україні самоврядний (автономний)  заклад типу  розподіленого  університету, який, реалізуючи освітню політику держави щодо оптимізації мережі вищих навчальних закладів, забезпечує координацію діяльності закладів  післядипломної освіти і спрямовує її на  реалізацію законодавства про освіту, приведення змісту післядипломної освіти і освіти дорослих у відповідність до європейських освітніх стандартів, модернізацію освітньої інфраструктури, розроблення науково-методичного і навчально-методичного забезпечення діяльності закладів післядипломної освіти, спрямування її на неперервний розвиток особистості фахівця на засадах взаємодії формальної, неформальної та інформальної освіти.

УВУПО об’єднує зусилля установ-партнерів з метою здійснення освітньо-наукової, навчально-методичної, організаційно-педагогічної та інших видів діяльності, спрямованої на виконання спільних освітньо-наукових, економічних та соціальних завдань, а також практичну  реалізацію  інноваційних  проектів  у  сфері  післядипломної освіти  і освіти дорослих.

Це реалізується шляхом створення науково-дослідних лабораторій на громадських засадах, а також робочих груп і тимчасових творчих колективів для здійснення фундаментальних та прикладних наукових досліджень, спрямованих на: 

-  вивчення соціального запиту і соціальних очікувань від системи післядипломної освіти (ПО), освітніх запитів на види, зміст і якість освітніх послуг у системі ПО;

-    вивчення попиту на педагогічні спеціальності на ринку праці, професійних вимог роботодавців до фахівців у галузях знань «Науки про освіту», «соціальні і поведінкові науки», «управління та адміністрування»;

-  моніторинг якості післядипломної освіти, створення внутрішньої системи забезпечення якості підготовки фахівців у межах УВУПО тощо.

З метою популяризації ідей та наукового осмислення досвіду організації відкритої післядипломної освіти УВУПО на базі УМО видається наукометричний журнал “ScienceRise”, який входить до 35 міжнародних баз даних. Принагідно запрошуємо учасників конференції подати до нього статті.

Завершуючи виступ, бажаю учасникам конференції плідної роботи й цікавої наукової дискусії з проблем теорії і практики розвитку відкритої освіти і дистанційного навчання.

Дякую за увагу!