
Скрипник Марина Іванівна
ResearcherID:
http://www.researcherid.com/rid/E-1355-2019ORCID iD
https://orcid.org/0000-0003-4760-6723Профіль вченого у Google Scholar
https://scholar.google.com.ua/citations?user=aPiWClkAAAAJ&hl=ruСторінка автора в Academia.edu
https://independent.academia.edu/MarinaSkrypnikЕ-дошки автора:
https://ru.padlet.com/marina_scripnik
https://uk.padlet.com/marina_scripnikАвторський канал на YouTube:
https://www.youtube.com/channel/UCpOrZVn-lq_dyD8N6aH-YwwСторінка автора у Електронній бібліотеці НАПН України
http://lib.iitta.gov.ua/id/user/9257Додаткові відомості
Освіта: Кіровоградський державний педагогічний інститут ім. О.С.Пушкіна, філологія; Державна академія керівних кадрів освіти, менеджмент організацій.
Досвід роботи:
- вчитель ЗНЗ (1989 – 1992);
- навчання в аспірантурі Українського інституту підвищення кваліфікації керівних кадрів освіти (1992 – 1995);
- зав. аспірантурою Українського інституту підвищення кваліфікації керівних кадрів освіти (1995 – 1999);
- доцент кафедри теорії і методики післядипломної педагогічної освіти Українського інституту підвищення кваліфікації керівних кадрів освіти (Державна академія керівних кадрів освіти) (1996 – 2002);
- зав. науковим відділом КУТЕП (2002 – 2005);
- доцент кафедри педагогіки і психології КУТЕП (2002 – 2005);
- доцент кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО УМО НАПН України (2005 – 2020).
Тема дисертації: Формування педагогічної культури вчителя в умовах післядипломної освіти (на базі шкільного та районного метод. кабінетів): Дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Український ін-т підвищення кваліфікації керівних кадрів освіти. — К., 1996.
Громадська активність:
- освітня робота з аспірантами (освітні курси: «Творча майстерня молодого науковця»; «Технологія організації дослідно-експериментальної роботи», «Інновації та експериментування у навчанні»);
- координатор навчально-методичного напряму роботи кафедри;
- диплом НАПН України та Товариства «Знання» України за активну роботу з упровадження педагогічних інновацій у навчально-виховний процес (10-12 квітня 2014 року міжнародна виставка «Освіта та кар’єра – 2014» Київський палац дітей та юнацтва;
- диплом III ступеня НАПН України за посібник «Підготовка науково-педагогічних кадрів у системі післядипломної педагогічної освіти: зміст, організаційні форми, технології» (березень 2015 р.);
- диплом НАПН України та Інституту модернізації змісту освіти МОН України за активну участь у семінарах виставки і представлення освітніх інноваційних технологій (12-14 листопада 2015 міжнародна виставка «Освіта та кар’єра – День студента 2015. Український дім);
- підготовка та проведення Всеукраїнської літньої школи молодих науковців (УМО, червень 2016);
- почесна відзнака ДЗВО «Університет менеджменту освіти» «За звитяжну працю у сфері післядипломної педагогічної освіти» (2018);
- дипломом II ступеня НАПН України за посібник «Відкрита освіта: інноваційні технології та менеджмент» (2019).
Наукова діяльність
- 1992 – 1995 – аспірант Центрального інституту удосконалення вчителів (Українського інституту підвищення кваліфікації керівних кадрів освіти, м. Київ).
- 1995 – 1999 – зав. аспірантурою Українського інституту підвищення кваліфікації керівних кадрів освіти (Державна академія керівних кадрів освіти, м. Київ).
- 1996 – 2002 – доцент кафедри теорії і методики післядипломної освіти Українського інституту підвищення кваліфікації керівних кадрів освіти (Державна академія керівних кадрів освіти, м. Київ).
- 2002 – 2005 – зав. науковим відділом Київського університету туризму, економіки і права.
- Виконання НДР «Розвиток україномовної компетентності педагогічних працівників в системі післядипломної педагогічної освіти» (термін виконання 2006-2008);
- Виконання НДР «Теоретико-методичні засади підготовки науково-педагогічних кадрів в системі післядипломної педагогічної освіти» (термін виконання НДР: 01.01.2012 – 31.12.14 рр., державний реєстраційний номер 112U000666).
- Виконання НДР «Психолого-педагогічна підготовка конкурентоздатного фахівця в умовах післядипломної педагогічної освіти» (2015, державний реєстраційний номер 01115Ư002061).
- 2015 – 2017 – координування науковою роботою кафедри філософії і освіти дорослих ЦІППО НАПН України.
- 2017 – 2018 – розроблення та викладання дисциплін для аспірантів УМО НАПН України:
- «Творча майстерня молодого науковця» - дисципліна вільного вибору навчального плану I курсупідготовки аспірантів галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки»;
- Технологія організації дослідно-експериментальної роботи» - дисципліна циклу професійної підготовки аспірантів II курсу навчального плану підготовки галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки»;
- Інновації та експериментування у навчанні - дисципліна циклу професійної підготовки аспірантів II курсу навчального плану підготовки галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки».
Участь в НДР «Трансформація професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників в умовах відкритого університету післядипломної освіти» (01.12.2020-01.12.2025 рр.).
Підтема наукового дослідження «Когнітивна взаємодія викладача-тьютора та слухача в умовах онлайн та дистанційного підвищення кваліфікації»
Перелік продукції (за останні два роки)
Монографії, посібники
- Скрипник М.І. Сучасні парадигмальні координати дослідження відкритої післядипломної освіти ⁄ М. І. Скрипник ⁄⁄Відкрита освіта: інноваційні технології та менеджмент: кол. монографія ⁄ зв наук. ред. – М. О. Кириченка, Л. М. Сергеєвої. – Київ: Вид-во Ін-ту обдарованої дитини НАПН України, 2018. – 440 с., С. 170 – 184. https://u.to/-lbbGg
- Проблеми і перспективи розвитку післядипломної педагогічної освіти в умовах розбудови нової української школи (Авт. кол.: В.В. Олійник, М.О. Кириченко, О.М. Отич, Т.М. Сорочан, О.І. Бондарчук, Н.Г. Діденко, Л.М. Сергеєва, Н.І. Клокар, В.В. Сидоренко, М.І. Скрипник). - Наукове забезпечення розвитку освіти в Україні: актуальні проблеми теорії і практики (до 25-річчя НАПН України). – К.: Видавничий дім" Сам". – С. 382-391.
- Мистецтво самопрезентації ⁄ Харченко Н., Шпиг Н., Скрипник М., Куниця Т. – Київ: «Вид. група «Шкільний світ», 2018. – 120 с. – С. 26 – 47.
- Скрипник М. І. Професія – викладач: практикум із дидактики вищої школи: Електронний навчально-методичний посібник ⁄ М. І. Скрипник; Держ. вищ. навч. зал. «Ун-т менедж. освіти». – К.: На електронному носієві, 2018. – 231 с. – https://u.to/lWjbGg
- Скрипник М. І. Освітнє портфоліо слухача: самоорганізація на дистанційному етапі підвищення кваліфікації: Навчально-методичний посібник для слухачів авторських курсів «Практична андрагогіка» (на базі Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти) ⁄ Марина Іванівна Скрипник; Держ. вищ. навч. зал. «Ун-т менедж. освіти». – К.: На електронному носієві, 2018. – 144 с. (6, 8 др. арк.). – Режим доступу: https://ru.padlet.com/marina_scripnik/bovpslwdx80l
- Скрипник М.І. Творча майстерня молодого науковця. Частина 1. Особистісний блок. Сучасний учений: ескапіст & менеджер: робочий зошит із дисципліна вільного вибору навчального плану підготовки аспірантів галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки». – К.: ЦІППО, 2020. - 63 с. (електронна версія).
- Скрипник М.І. Творча майстерня молодого науковця. Частина 2. Технологічний блок (процес наукового пізнання)⁄ Розробляємо програму дослідно-експериментальної роботи: робочий зошит із дисципліна вільного вибору навчального плану підготовки аспірантів галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки». - К.: ЦІППО, 2020. – 39 с. (електронна версія).
- Скрипник М. І. Творча майстерня молодого науковця. Частина 3. Методологічні вимоги до наукової роботи: інтерпретації & глоси:робочий зошит із дисципліни вільного вибору навчального плану I курсупідготовки аспірантів галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки». – К.: ЦІППО, 2020. – 23 с. (1, 25 др. арк.). . (електронна версія).
- Скрипник М.І. Технологія організації дослідно-експериментальної роботи. Частина 1. Дослідно-експериментальні практики для Нової української школи: Робочий зошит із дисципліна циклу професійної підготовки аспірантів ІІ курсу навчального плану підготовки галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки». - К.: ЦІППО, 2020. – 41 с. . (електронна версія).
- Скрипник М.І. Технологія організації дослідно-експериментальної роботи. Технологія організації дослідно-експериментальної роботи. Частина 2. Як подолати проблемні ситуації в програмі дослідно-експериментальної роботи?: Робочий зошит із дисципліна циклу професійної підготовки аспірантів ІІ курсу навчального плану підготовки галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки». – К.: ЦІППО, 2020. - 27 с. . (електронна версія).
- Скрипник М. І. Технологія організації дослідно-експериментальної роботи. Частина 3. «Nullius in verba» («Нічого зі слів»): доказ через експеримент: Робочий зошит із дисципліни циклу професійної підготовки аспірантів II курсу навчального плану підготовки галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки». – К.: ЦІППО, 2020. – 28 с (1, 25 др. арк.). . https://lib.iitta.gov.ua/716222/
- Скрипник М. І. Інновації та експериментування у навчанні. Частина 1. Освіта та інновації: від загального до конкретного: Робочий зошит із дисципліни циклу професійної підготовки аспірантів ІІ курсу навчального плану підготовки галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки». К.: ЦІПО, 2020. 32 с. (електронна версія).
- Скрипник М. І. Інновації та експериментування у навчанні. Частина 2. Інноваційні технології навчання та кращі освітні практики експериментування: Робочий зошит із дисципліни циклу професійної підготовки аспірантів ІІ курсу навчального плану підготовки галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки». К.: ЦІПО, 2020. 42 с.
- Скрипник М. І. Мейнстрім для філолога: як компетентно обрати актуальну технологію навчання: Робочий зошит для вчителів ЗЗСО. К.: ЦІПО, 2020. 42 с. . (електронна версія).
- Скрипник М. І. Актуальні технології навчання у фаховій передвищій освіті: Робочий зошит для викладачів закладів фахової передвищої освіти. К.: ЦІПО, 2019. 62 с. (електронна версія).
- Скрипник М. І. Інноваційна педагогіка та педагогіка партнерства: Робочий зошит для підготовки за освітньою програмою «Підготовка експертів до проведення інституційного аудиту в закладах загальної середньої освіти». К.: ЦІПО, 2019. 34 с. https://lib.iitta.gov.ua/722609/
- Скрипник М.І. Шкільний урок ХХI ст.: типи, проєкти, аналіз: Нотатник педагога. К.: ЦІПО, 2020. 146 с. https://lib.iitta.gov.ua/722610/
- Професійний розвиток педагога Нової української школи в умовах формальної і неформальної освіти: електронний збірник спецкурсів: авторський колектив / загальна ред. проф. Т. М. Сорочан. – К.: ЦІППО, 2018. – 300 с.
Статті у виданнях, що входять до наукометричних баз даних
- Скрипник М.І. (2015) Дослідження проблем професіоналізму науково-педагогічних працівників у андрагогіці ⁄⁄ Проблеми освіти, 2015. – Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/11397
- Скрипник М.І. Закономірності та принципи формування змісту підвищення кваліфікації педагогічних працівників в проектованому курикулумі ⁄⁄ Адаптивне управління: теорія і практика. Серія "Педагогіка" 2017/10/31. – Режим доступу: http://am.eor.by/images/adapt/Vol.3ped5/17ped3_5skrypnik_r.pdf
- Курикулум підвищення кваліфікації педагогічних працівників в україні: підходи та особливості розроблення (у співавторстві) ⁄⁄ Адаптивне управління: теорія і практика. Серія "Педагогіка" 2017/10/31. – Режим доступу: http://am.eor.by/images/adapt/Vol.3ped5/17ped3_5sidorenko_r.pdf
Статті у наукових фахових виданнях, що затверджені МОН України
- Скрипник М.І. (2018) Модернізація національної освіти XXI століття: проблема суб’єктності // Методист. 2018. № 2. С. 28 – 33. https://lib.iitta.gov.ua/709944/
- Скрипник М.І. (2018) Дитинство за часів перемін: як не боятися залучати концепції дитинства в програми підвищення кваліфікації педагогів Методист. 2018. № 6. С. 24-33. https://lib.iitta.gov.ua/710730/
- Скрипник М.І. (2019) Дорослий у практичній андрагогіці // Методист. 2019. № 3. С. 4 – 19.
- Скрипник М.І. (2019) З історії українського правопису: мовознавчий і культурологічний контексти // Методист. 2019. № 4. С. 12 – 32.
- Скрипник М.І. (2019) Про мовну тенденцію в модернізації вітчизняної освіти: гра словами чи словесна гра // Управління освітою. – 2019. № 5 (413), травень, С. 18 – 32.
- Скрипник М.І. (2019) Алгоритм аналізу підсумків діяльності закладу // Управління освітою. 2019. № 5 (413), травень, С. 38 – 45.
- Скрипник Марина. (2020) Інноваційна педагогіка та педагогіка партнерства. Робочий зошит для підготовки за освітньою програмою «Підготовка експертів до проведення інституційного аудиту в закладах загальної середньої освіти» ∕ Марина Скрипник ∕∕ Методист. 2020. № 4, квітень (100) С. 28 – 79.
- Скрипник Марина. (2020) Шкільний урок ХХI ст.: типи, проєкти, аналіз. Нотатник педагога ∕ Марина Скрипник ∕∕ Методист. 2020. № 1, січень (97) С. 4 – 79.
Інші праці
Скрипник М. І. (2018) Евристичний потенціал концепцій дитинства для професійного розвитку педагога ⁄⁄ В зб.: Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих: історія, теорія, технології: збірник матеріалів ІІІ-ї Всеукраїнської Інтернет-конференції 18 квітня 2018 р. м. Київ. У 2-х частинах : Ч.1. ⁄ наукова редакція, упорядкування: В.В.Сидоренко, Я.Л.Швень. К.: Агроосвіта, 2018. С. 129 – 135.
Скрипник М. І. (2020) Сучасна освіта не повинна долати хаос, а повинна навчитися робити його творчим // Завуч. 2020. 7-8 (661). С. 8-21.
Скрипник Марина. (2020) Візуалізація освітнього матеріалу. Як використовувати на уроках ∕ Марина Скрипник ∕∕ Зауч. 2020. № 7- 8, липень – серпень (661 – 662) С. 42 – 47.
Скрипник Марина. (2020) Для методистів гуманітарного профілю: «Технологія організації дослідно-експериментальної роботи в регіоні" - https://uk.padlet.com/marinascripnik/jjxfzv4hypzbktki
Скрипник Марина. (2020) Актуальні технології навчання у фаховій передвищій освіті. https://uk.padlet.com/marinascripnik/5as0snrmp6ki23yi
Скрипник Марина. (2020) Методична діяльність крізь призму сучасності (освітній матеріал для методистів районних (міських) методичних кабінетів (центрів) та керівників методичних об’єднань). https://uk.padlet.com/marina_scripnik/w8h0d1pbxmle
Скрипник Марина. (2020) Дитинство в культурі та культура дитинства: знане про незнане для педагога. https://padlet.com/marina_scripnik/dfee1lmylq9j
Скрипник Марина. (2019) Палімпсести: теорія між рядками. https://padlet.com/marina_scripnik/bn3lc1j0quqe
Скрипник Марина. (2019) Сталий розвиток культури й освіти в Україні: три кроки до втілення теорії в практику навчання дорослих. https://padlet.com/marina_scripnik/snf4vs5gscck
Скрипник Марина. (2019) Творча майстерня молодого науковця. Частина 1. Особистісний блок Сучасний учений: ескапіст & менеджер. https://padlet.com/marina_scripnik/7zvk7xeqoigu
Скрипник Марина. (2020) Культурна компетентність педагога на роздоріжжі…епох–культур–модусів. - https://www.youtube.com/watch?v=6qE0kwusAdo&t=33s
Скрипник Марина. (2020) Від козацької чайки… https://www.youtube.com/watch?v=FInnUmuq8Ys&t=3s
Скрипник Марина. (2020) Освіта ∕ література ∕ культура в контексті промислових революцій. https://www.youtube.com/watch?v=ucwJVP-f9a0&t=305s
Скрипник Марина. (2020) 15 інноваційних ідей, що роблять ваші методики ефективними. https://www.youtube.com/watch?v=8n_s1c_rSNc&t=3s
Скрипник Марина. (2020) Тенденції, що змушують методиста бути сучасним: розшифровуємо тексти цифрової епохи. https://www.youtube.com/watch?v=xKkV2YUbPIQ&t=6s
Скрипник Марина. (2020) Як боротися з вигоранням: короткі поради (Світити, але не згорати). https://www.youtube.com/watch?v=ky5qrbn6Rls
Скрипник Марина. (2020) «Теребите путь и мосты мостите». https://www.youtube.com/watch?v=YOQCbD3eR2k&t=12s
Скрипник Марина. (2020) «Що спільного між двокрапкою та фасетною класифікацією?». https://www.youtube.com/watch?v=4UbI7JcR_bA
Участь у науково-практичних заходах
Участь у:
Міжнародній науково-практичній конференції «Забезпечення якості вищої освіти у країнах Європейського Союзу». За підсумками реалізації Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення:рух України до Європейського Союзу» програми «Еразмус+: Жан Моне»(15 квітня 2020, Київ, Київський університет імені Бориса Грінченка).
«Сприймання й використання педагогічних технологій для якості вищої освіти: готовність викладачів до підривних інновацій» (програма, сертифікат).
Всеукраїнській науково-практичній конференції «Психологічні засади розвитку соціальних компетентностей педагогічних працівників в умовах Нової української школи» (22 – 23 жовтня 2020 року, м. Рівне)
Виступ: Соціальний капітал у шкільному середовищі як потенціал взаємної довіри й взаємодопомоги. - http://roippo.org.ua/activities/research/conferenc.php/3973/
Всеукраїнська науково - практична конференція «Виховання духовності особистості у контексті реалізації цілей сталого розвитку України» (27 лютого 2020 р., Київ, на базі Державної екологічної академії післядипломної освіти та управління)
Виступ: «Емоції, уява та конструювання смислу в навчанні дорослих» - https://u.to/5xRSGg
I Всеукраїнська науково-практична конференція «Дистанційна освіта в Україні: інноваційні, нормативно-правові, педагогічні аспекти» (16 червня 2020 року, м. Київ, Національний авіаційний університет, ДЗВО «Університет менеджменту освіти НАПН України»)
Виступ: «Когнітивна взаємодія викладача та слухача в онлайн навчанні». – https://u.to/FxtSGg
Участь у міжнародному онлайн семінарі «Практична психологія в контексті соціальних змін» (25 вересня 2020 року м. Києві, м. Кишинів, на базі ДЗВО «Університет менеджменту освіти» та Державного університету Молдови, сертифікат №001/ 53 АР, 6 год, 0,2 кредити).
Участь у міжкафедральному науковому семінарі «Психолого-педагогічний супровід конкурентоспроможних фахівців: виклики сьогодення» (24 лютого 2020) (сертифікат № 895).
Науково-організаційна діяльність
- Розроблення онлайн курсу «Педагогіка дитинства»і його науково-методичний супровід на платформі Українського відкритого університету післядипломної освіти https://u.to/eG7bGg
- Розроблення онлайн курсу «Дослідно-експериментальні практики для Нової української школи»і його науково-методичний супровід на платформі Українського відкритого університету післядипломної освіти https://u.to/UW7bGg
- Розроблення онлайн курсу «Шкільний урок ХХI ст.: типи, проєкти, аналіз»і його науково-методичний супровід на платформі Українського відкритого університету післядипломної освіти https://u.to/HW7bGg
Міжнародна діяльність
Участь у міжнародних проектах
Участь у тренінгу «Введення в методологію навчання дорослих» у рамках проекту «Посилення професійних навичок у навчанні дорослих андрагогів України» за підтримки Міністерства закордонних справ Естонії (9 – 13 грудня 2014, м. Київ, DVV International).
Відзнаки:
дипломом II ступеня НАПН України за посібник «Відкрита освіта: інноваційні технології та менеджмент» (2019);
почесна відзнака ДЗВО «Університет менеджменту освіти» «За звитяжну працю у сфері післядипломної педагогічної освіти» (2018);
дипломом III ступеня НАПН України за посібник «Підготовка науково-педагогічних кадрів у системі післядипломної педагогічної освіти: зміст, організаційні форми, технології» (березень 2015 р.).
Професійний розвиток
Підвищення кваліфікації
- За спеціальністю «Користувач ПК» (Державна академія керівних кадрів освіти (20 жовтня 1997 – 24 грудня 1997, 72 год) – Свідоцтво СПК № 036435.
- За категорією Науково-педагогічні працівники УМО (31 березня 2009, 72 год) – Свідоцтво 12СПК 594187.
- Сертифікат за участь у тренінгу «Введення в методологію навчання дорослих» у рамках проекту «Посилення професійних навичок у навчанні дорослих андрагогів України» за підтримки Міністерства закордонних справ Естонії (9 – 13 грудня 2014, м. Київ, DVV International).
- Участь у міжнародному онлайн семінарі «Практична психологія в контексті соціальних змін» (25 вересня 2020 року м. Києві, м. Кишинів, на базі ДЗВО «Університет менеджменту освіти» та Державного університету Молдови, сертифікат №001/ 53 АР, 6 год, 0,2 кредити).
- Участь у міжкафедральному науковому семінарі «Психолого-педагогічний супровід конкурентоспроможних фахівців: виклики сьогодення» (24 лютого 2020) (сертифікат № 895).