ФАХІВЦІ НОВОЇ ГЕНЕРАЦІЇ МАЮТЬ ВОЛОДІТИ ЖИВИМ, ЕФЕКТИВНИМ, ПЕРЕКОНЛИВИМ СЛОВОМ ЯК ІНТЕГРАЦІЙНОЮ ЯКІСТЮ ПРОФЕСІОНАЛІЗМУ

ФАХІВЦІ НОВОЇ ГЕНЕРАЦІЇ МАЮТЬ ВОЛОДІТИ ЖИВИМ, ЕФЕКТИВНИМ, ПЕРЕКОНЛИВИМ СЛОВОМ ЯК ІНТЕГРАЦІЙНОЮ ЯКІСТЮ ПРОФЕСІОНАЛІЗМУ

ШАНОВНІ КОЛЕГИ!

В Електронній бібліотеці НАПН України на сторінці кафедри філософії і освіти дорослих ЦІППО ДВНЗ «УМО» розміщено навчальне видання [Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/708198/]:

Сидоренко В.В. Швень Я.Л. Атестація осіб, які претендують на вступ на державну службу, щодо вільного володіння державною мовою: методичні рекомендації / Вікторія Вікторівна Сидоренко, Ярослава Леонідівна Швень. К.: ЦІППО ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, 2017. 160 с.

Серед принципів державної служби України, як і інших держав світу, головним є принцип професіоналізму – компетентного, об’єктивного й неупередженого виконання посадових обов’язків, постійного підвищення рівня своєї фахової компетентності, неперервного навчання впродовж життя, вільного володіння державною мовою. Необхідний рівень фахової компетентності працівника державної інституції можливий лише за наявності в нього відповідного рівня мовної і комунікативної компетентностей, які виявляються у вільному володінні державною мовою. Сучасному фахівцеві мова потрібна не як сукупність уніфікованих правил, а як система світобачення, засіб культурного співжиття в інформаційному суспільстві, самоформування і самовираження особистості, для якісного й компетентного виконання посадових обов’язків і розвитку його мовної особистості, передбачених Законом України «Про державну службу».

Визначення у претендентів на державну службу рівня вільного володіння українською мовою як державною відбувається у формі атестації (екзамену), яка складається з усної та письмової частин. Методичні рекомендації для атестації претендентів на вступ на державну службу розроблено відповідно до Стандарту української мови для державних службовців, Постанови «Про організацію проведення атестації осіб, які претендують на вступ на державну службу, щодо вільного володіння державною мовою» (№ 301 від 26.04.2017).

Структурування матеріалу здійснено за двома обов’язковими модулями атестації: усного й письмового. Запропоновані завдання для письмового (лексико-граматичні тести, тексти для реферування-переказу) та усного (вступне спілкування на соціокультурні, загальні фахові та актуальні поточні теми, ділова розмова у змодельованій ситуації, повідомлення-презентація на визначену тему) блоків атестації допоможуть претендентам на вступ на державну службу підготуватися до атестації щодо вільного володіння українською мовою, удосконалити рівень мовної і комунікативної компетентності, набути вмінь і навичок фахового спілкування на граматичному, лексичному та стилістичному рівнях.

Для державних службовців, претендентів на вступ на державну службу, слухачів курсів підвищення кваліфікації, а також усіх, хто прагне високої культури спілкування на професійному рівні, бажає підвищити рівень мовної і комунікативної компетентності.