НОВА ШКОЛА ПОТРЕБУЄ ПЕДАГОГА, КЕРІВНИКА, ВИКЛАДАЧА НОВОЇ ФОРМАЦІЇ

НОВА ШКОЛА ПОТРЕБУЄ ПЕДАГОГА, КЕРІВНИКА, ВИКЛАДАЧА НОВОЇ ФОРМАЦІЇ

У період реформування нової української школи підвищення кваліфікації в ЦІППО відбувається за інноваційними моделями, формами навчання з урахуванням запитів наших замовників, їхнього компетентнісного досвіду, професійних потреб, мотивації.

За двохетапною дистанційно-очною формою навчання відбувалося підвищення кваліфікації завідувачів (викладачів) кафедр закладів ППО (куратор проф. Сидоренко В.В.).

Кластерна науково-методична взаємодія слухачів курсів підвищення кваліфікації з науковцями кафедри філософії і освіти дорослих тривала протягом усіх етапів. Дистанційні лекції в on-line і off-line режимах, відеолекції, вебінари, дистанційне консультування, форуми… Ці види занять та методи, методики, технології їх проведення обирали викладачі на засадах академічної свободи, доцільності та методичної обґрунтованості з урахуванням особливостей аудиторії слухачів та змісту навчання.

Організація освітнього процесу передбачала два етапи (21 тиждень, 7 EКTS-кредитів):
 І етап – дистанційний, тривав 20 тижнів (165 год., 5,5- EКTS-кредитів). Основні завдання етапу: ознайомлення слухачів з організацією та порядком підвищення кваліфікації, керована самостійна робота за індивідуальною освітньою траєкторією, використання Інтернету з навчальною метою (пошук і аналіз інформації, робота з блогом тьютора тощо); участь в інтернет-лекціях, написання випускної творчої роботи тощо;

ІІ етап (очний) – підсумково-звітовий, тривав 5 днів (45- год. – 30 год. аудиторної роботи, 15 год. – самостійної роботи; 1,5 EКTS-кредити). Основні завдання етапу: систематизація знань, умінь слухачів, оцінювання індивідуальної успішності навчання слухачів через захист творчих випускних робіт (проектів); з’ясування якості зростання професійних потреб, запитів; участь у конференції з обміну досвідом тощо.

Освітньо-професійною програмою була передбачена індивідуальна освітня траєкторія слухача за соціогуманітарним, професійно орієнтованим та функціонально-фаховим модулями. Програма була спрямована на розвиток методологічної, правової, комунікативної, професійно-педагогічної, психолого-фасилітативної, дидактичної, виховної, інформаційної, предметно-наукової, андрагогічної, методичної тощо компетентностей протягом усього міжкурсового періоду.

Був запропонований широкий спектр спецкурсів (вибіркових навчальних модулів), що значно поглиблюють, розширюють тематику курсової підготовки, відбивають ширше розуміння актуальних проблем організації науково-методичної роботи в умовах реформування освіти, детальніше окреслюють перспективну проблему як для індивідуальної творчої роботи педагогічного працівника, так і ППО зокрема.

Актуальні, цікаві, важливі для розбудови нової української школи, системи післядипломної освіти наукові розробки, проекти, науково-методичні продукти були презентовані слухачами під час захисту випускних творчих робіт. Спільне обговорення, спільні проблеми, спільні питання…

Курси підвищення кваліфікації закінчились. Але курсова підготовка – це лише одна із сходинок, своєрідний плацдарм для подальшого неперервного самовдосконалення, саморозвитку впродовж усього життя: «ПЕДАГОГ ЖИВЕ ДОТИ, ДОКИ ВІН ВЧИТЬСЯ».