Відбулася I Всеукраїнська  науково-практична Інтернет – конференція «Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих: історія, теорія, технології»

Відбулася I Всеукраїнська науково-практична Інтернет – конференція «Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих: історія, теорія, технології»

 

 

 

 

Інформація про проведення та результати
I Всеукраїнської  науково-практичної Інтернет – конференції «Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих: історія, теорія, технології».
Кафедра філософії і освіти дорослих

         27 квітня 2016 р. наукова спільнота андрагогів за ініціативи кафедри філософії і освіти дорослих (завідувач – доктор педагогічних наук, професор Тамара Михайлівна Сорочан) Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти ДВНЗ «Університету менеджменту освіти» Національної Академії педагогічних наук України взяла участь у I Всеукраїнській  науково-практичній Інтернет – конференцію «Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих: історія, теорія, технології».

         Численні публікації із означеної проблеми лише засвідчують, що не згасає полемічний запал навколо дискусій методологічних і методичних питань  професійного розвитку фахівців у системі освіти дорослих. Аудиторією доповідачів та слухачів стали 43 учені-практики із України і Польщі, серед яких представники обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти (Волинський інститут післядипломної педагогічної роботи, Житомирський інститут післядипломної педагогічної роботи, Закарпатський інститут післядипломної педагогічної роботи, Івано-Франківський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», Луганський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В. Остроградського, БІНПО УМО НАПН України).

Напрями роботи конференції:

  1. Освіта дорослих як соціокультурний феномен: вітчизняний та зарубіжний досвід.
  2. Інклюзивна освіта дорослих: моделі професійного розвитку фахівців.
  3. Історичний аналіз проблеми професійного розвитку фахівців у системі післядипломної освіти.
  4. Інформаційні  технології у професійному розвитку фахівців.
  5. Теорія і методологія професійного розвитку фахівців у сучасному суспільстві.
  6. Науково-методичний супровід професійного розвитку фахівців.
  7. Психологічний супровід професійного розвитку фахівців.
  8. Управління професійним розвитком фахівців.

  У вітальному слові учасникам конференції проректор з науково-методичної роботи та міжнародних зв’язків ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», доктор педагогічних наук, професор Олена Миколаївна Отич наголосила на фундаментальності теми конференції, що охоплюю як історичні, так і теоретико-прикладні аспекти дослідження вельми актуальної проблеми освіти дорослих.

Перший  проректор − проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», кандидат педагогічних наук, доцент Микола Олексійович Кириченко у вітальному слові до учасників науково-практичної конференції підкреслив перспективність та модерність як теми, так і формату проведення.

         Першим дискусійне обговорення, яке тривало далі за межами конференції, розпочала доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри філософії та освіти дорослих Тамара Михайлівна Сорочан. Вона розглянула освітні кластери в системі професійного розвитку педагогів.

Представник ВІППО, кандидат психологічних наук, в.о. доцента кафедри педагогіки та психології  Ольга Володимирівна Лазаренко обґрунтовувала категорії психологічного та психічного здоров`я під час професійного розвитку фахівців.

Можливості мережевої взаємодії у неформальній освіті дорослих проаналізовано автором ідеї «Центр нової освіти» Іваном Івановим.

Кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри природничо-наукових дисциплін і методики їх викладання  Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Олена Олександрівна Буряк поділилась досвідом розвитку професійної майстерності вчителів природничо-математичної освіти.

Друга частина науково-практичної Інтернет – конференції відбувалася у формі модерації. Модератором напряму «Освіта дорослих як соціокультурний феномен: вітчизняний та зарубіжний досвід» кандидатом філософських наук, доцентом кафедри філософії і освіти дорослих Мариною Володимирівною Ілляховою проаналізовано надіслані за означеним напрямом статті та студійовано андрагогічні принципи розвитку інноваційно-креативного фахівця у системі неперервної освіти.

  Кандидатом політичних наук, доцентом кафедри філософії і освіти дорослих Андрієм Борисовичем Єрмоленко (модератором напряму «Інклюзивна освіта дорослих: моделі професійного розвитку фахівців») деталізовано особливості інклюзивної освіти дорослих у контексті світових тенденцій.

         Доктором педагогічних наук, професором кафедри філософії і освіти дорослих Вікторією Вікторівною Сидоренко як модератором напряму «Науково-методичний супровід професійного розвитку фахівців» запропоновано інноваційні напрями, функції, акметехнології науково-методичного супроводу професіогенезу педагогічних працівників.

         Модератором напряму «Теорія і методологія професійного розвитку фахівціву сучасному суспільстві» кандидатом педагогічних наук, доцентом кафедри філософії і освіти дорослих Мариною Іванівною Скрипник здійснено рецепцію реальних надбань українських науково-педагогічних шкіл для формування парадигмальних засад дослідження професійного розвитку фахівців у системі освіти дорослих.

Реалізувати модель Е-конференції як елемент розвитку інформаційної компетентності фахівця післядипломної освіти стало можливим завдяки потужній професійній підтримці доктора педагогічних наук, професора кафедри філософії і освіти дорослих Любов Феліксівни Панченко та кандидата педагогічних наук, т.в.о. завідувача кафедри ІКТ Олексія Олександровича Самойленка.

         Під час роботи конференції Тамарою Михайлівною Сорочан реперезентовано вагомий результат доробку дослідників кафедри філософії і освіти дорослих у 2016 році – колективний Е-посібник «Технології професійного розвитку педагогів: методичний порадник» (авт. колектив ⁄ Упорядники: Тамара Михайлівна Сорочан, Марина Іванівна Скрипник; навч.-метод. посіб.; Держ. вищ. навч. зал. «Ун-т менедж. освіти». – К., 2016).

         За результатами роботи конференції прийнято резолюцію. Підсумовуючи в найзагальніших рисах I Всеукраїнську науково-практичну Інтернет – конференцію «Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих: історія, теорія, технології», можна стверджувати, що дослідницькі здобутки учасників конференції імплементуються окремими ідеями в дослідження професійного розвитку фахівців у системі освіті дорослих і зможуть бути системно представлені в інтегральній науково-педагогічній школі професійного розвитку, що започатковується в УМО НАПН України.

         З е-презентаціями виступів учасників конференції можна ознайомитися по реєстрації на сайті ppo.mk.ua  за посиланням

ДЛЯ САЙТУ ЦІППО

Інформація про проведення та результати

I Всеукраїнської  науково-практичної Інтернет – конференції «Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих: історія, теорія, технології»

 

         27 квітня 2016 р. наукова спільнота андрагогів за ініціативи кафедри філософії і освіти дорослих (завідувач – доктор педагогічних наук, професор Тамара Михайлівна Сорочан) Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти ДВНЗ «Університету менеджменту освіти» Національної Академії педагогічних наук України взяла участь у I Всеукраїнській  науково-практичній Інтернет – конференцію «Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих: історія, теорія, технології». 

         За результатами роботи конференції прийнято резолюцію.

РЕЗОЛЮЦІЯ

І-ї Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції
«ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ:
 ІСТОРІЯ, ТЕОРІЯ, ТЕХНОЛОГІЇ»
27 квітня 2016 року, м. Київ

За підсумками обговорення доповідей, зініційованих науково-методичних дискусій учасники І Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції

РЕКОМЕНДУЮТЬ:

НА МІЖНАРОДНОМУ РІВНІ

1. Стимулювати створення ефективної системи підготовки і підвищення кваліфікації науково-педагогічних і педагогічних працівників на основі інтеграції національних надбань світового значення та усталених європейських традицій.

2. Розширити й посилити міжнародне науково-методичне партнерство з актуальних питань розвитку неперервної педагогічної освіти, що дозволить досягти розширення проблемного поля та вирішення актуальних завдань професійного розвитку фахівців відповідно до соціально-економічних трансформацій у контексті економіки знань.

Залучити в простір освіти дорослих потенційних партнерів наукової, методичної, практичної сфери, що передбачає обмін досвідом, файндрайзинг освітніх педагогічних ініціатив та інновацій, реалізацію спільних освітніх і наукових проектів, отримання стипендій міжнародних фондів, участь у проектних грантах, взаємозалучення наукових експертів, консультантів і коучів із відповідної проблематики, активізацію наукових дискусій і рефлексії, взаємозбагачення й поширення кращих практик тощо.

3. Узгодити методологічні підходи, принципи, закономірності організації освітнього процесу, науково-дослідної діяльності вишів і закладів післядипломної педагогічної освіти різних країн у контексті забезпечення професійної підготовки і підвищення кваліфікації фахівців як цілісного андрагогічного циклу навчання дорослих протягом життя.

4. Сприяти створенню й розвитку міжнародних мереж, утворених на базі транснаціональних консорціумів, що об’єднують педагогічні навчальні заклади і заклади післядипломної педагогічної освіти, Центри досконалості, факультети, кафедри, дослідницькі колективи, аналітичні центри та ін.

5. У рамках електронного депозитарію ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України створити віртуальний банк видів освітніх послуг, інноваційних моделей, андрагогічних метатехнологій професійного розвитку фахівців у системі освіти дорослих, напрямів науково-методичного супроводу.

НА НАЦІОНАЛЬНОМУ РІВНІ

1. Сприяти зміцненню інформаційно-мережевої взаємодії між вишами, закладами післядипломної педагогічної освіти, науковими установами Національної академії педагогічних наук України, громадськими педагогічними організаціями тощо для здійснення неперервного науково-методичного, управлінського, інформаційно-комунікаційного, психологічного супроводу професійного розвитку фахівців у системі освіти дорослих.

2. У межах Українського відритого університету післядипломної освіти (УВУПО) активно долучитися до розбудови освіти дорослих на засадах інноваційних методологічних підходів і принципів освіти дорослих, моделей відкритої освіти.

3. Модернізувати систему підготовки науково-педагогічних, педагогічних працівників шляхом розроблення й впровадження актуальних варіативних освітніх моделей курсів підвищення кваліфікації і міжкурсового періоду відповідно до сучасних викликів інтернаціоналізації наукової та освітньої діяльності, технологічності у сфері освіти і науки.

4. Розробити й упровадити в систему підвищення кваліфікації багатоваріантні, різнорівневі, диверсифіковані за профілем освітньо-професійні програми, форми освіти дорослих, андрагогічні метатехнології відповідно до соціально-педагогічних запитів і особистісно-професійних потреб фахівців, що забезпечують їм свободу вибору місця, термінів, змісту навчання за індивідуальною освітньою траєкторією протягом життя.

5. Модернізувати науково-методичне забезпечення професійного розвитку фахівців у системі освіти дорослих.

6. Розробити кваліфікаційні характеристики науково-педагогічних, педагогічних працівників із визначенням переліку професійно значущих компетентностей, фундаментальних (дослідницьких) і прикладних (педагогічних) компетенцій, конкретизувати професійно-кваліфікаційні вимоги до фахівців із переліком інноваційних ролей і функцій тощо.

7. Забезпечити інформаційно-комунікаційну підтримку професійного розвитку фахівців шляхом створення єдиної інформаційно-технологічної інфраструктури системи післядипломної педагогічної освіти, включаючи освітянську телекомунікаційну мережу, платформи з обміну знань, освітні сайти, навчальні освітні портали, інформаційні бази даних, електронні каталоги, персональні веб-ресурси тощо, сприяючи тим самим формуванню і вдосконаленню медіа-грамотності й медіа-культури.

8. Активно запроваджувати в процес професійного розвитку фахівців напрям інклюзивної освіти, здійснюючи педагогічне проектування інклюзивного освітнього простору для суб’єктів з особливими потребами.

9. Розробити й впровадити прогресивні методики для перманентного моніторингу професійного розвитку фахівців, визначення їхньої професійної акмединаміки протягом усього міжкурсового періоду.

10. Зініціювати відкриття Міжкурсової оn-line студії «Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих» (на офіційній сторінці кафедри філософії і освіти дорослих ДВНЗ «УМО»).

11. Уважати за доцільне продовжувати подальші дослідження й наукові пошуки за пріоритетними напрямами І-ї Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції.

12. Через форми педагогічного просвітництва, ЗМІ (сайт ДВНЗ «УМО», сторінка кафедри філософії і освіти дорослих у соціальній мережі Фейсбук) інформувати громадськість про результати І-ї Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції, сприяючи приверненню уваги до проблем професійного розвитку фахівців в умовах цивілізаційно-історичних та освітніх викликів.

Оргкомітет Інтернет-конференції