Базова В.І. Особливості організації системи вищої педагогічної освіти Німеччини

У статті здійснено аналіз особливостей реформування та струк-турної організації вищої педагогічної освіти Німеччини, звертається увага на зміст та форми професійної підготовки вчителя. Автор обґрунтовує можливості…

Банкул Л.Д., Сироткіна Ж.Є. Самостійна робота — найважли- віша передумова вдосконалення педагогічної майстерності май- бутніх учителів початкових класів та музики

У статті розглядається проблема вдосконалення формування педагогічної майстерності майбутніх учителів початкових класів та музики. Доводиться доцільність самостійної роботи в означеному процесі. Пропонується методичне…

Баштовенко О.А. Место валеологических знаний в системе формирования здоровьесберегающей направленности будущих учителей физической культуры

Статья рассматривает проблему подготовки студентов физкультурно-спортивного профиля к реализации в своей будущей профессиональной дея-тельности комплекса мер, способствующих сохранению здоровья школь-ников в…

Бондарчук А.И., Шинкарева Л.В. Подготовка будущих воспита- телей к осуществлению экологического образования детей с использованием средств народной педагогики

В статье рассматриваются отдельные направления подготовки будущих воспитателей к осуществлению экологического образования детей с использованием средств народной педагогики. Ключевые слова: экологическая культура,…

Вайнтрауб М.А. Вимоги до рівня професійної компетентності педагогічних працівників професійної школи

У статті обгрунтована необхідність підвищити вимоги до підго-товки сучасного викладача професійної школи. Крім своїх функціональних обов'язків, педагог має володіти сучасними інформаційними технологіями, знанням…

Волобуєва Т.Б. Моделювання успішного випускника профіль- ного класу

У статті представлено авторські моделі випускника профільного класу та професійного самовизначення учнів. Основні акценти робляться на компетентнісний підхід, навчально-методичний та управлінський супроводи. Ключові…

Долженко И.В. Содержание и условия формирования профес- сионально-педагогической направленности личности будущего специалиста по физической культуре и спорту

Социальный смысл исследования данной проблемы связан с общим курсом страны на более интенсивное, ускоренное развитие нашего об-щества и возросшей значимостью труда педагога-профессионала в деле образования подрастающей…

Драгієва Л.В. Формування професійної компетентності май- бутнього вчителя технологій як педагогічна проблема

У статті висвітлено підходи до визначення поняття професійної компетентності. Розглянута структура професійної компетентності вчи-теля технології. Ключові слова: компетенція, компетентність, професійна компе-тентність,…

Драч І.І., Сперкач М.О. Компетентнісний підхід до професійної підготовки техників-геофізиків з ремонту та обслуговування устаткування

У статті проаналізовано сутність компетентнісного підходу до професійної підготовки техніків-геофізіків з ремонту й обслуговування устаткування та доцільність його застосування у професійній підготовці майбутніх…

Єрмакова З.І. Емпатія як критерій сформованості комунікативної компетентності

У статті автор розкриває взаємний зв’язок між рівнем сформованості комунікативної компетентності й психолого-педагогічною характерис-тикою особистості інженерно-педагогічного працівника професійно-тех-нічного…

Зуєнко Н.О. Моделювання процесу формування комуніка- тивної культури студентів-аграріїв у процесі їхньої професійної підготовки

У статті представлено аналіз специфіки моделювання як наукового методу в психолого-педагогічній науці; вивчено зміст та охарактеризовано структурні компоненти моделі формування комунікативної культури…

Калашнікова С.А. Професіоналізація управління освітою на за- садах лідерства (досвід США)

У статті обґрунтовується актуальність освітнього лідерства, роз-кривається його сутність та аналізується досвід США щодо професіо-налізації управління на засадах нової управлінської парадигми — лідерства. Ключові…

Ковалинська І.В. Модель формування загальнокультурної ком- петенції студентів технічного фаху

Стаття присвячена визначенню етапів, рівнів і компонентів фор-мування загальнокультурної компетенції студентів технічного фаху. Ключові слова: загальна культура, компетенція, модель, компо-ненти, рівні…

Коваль Л.Є. Удосконалення інформаційної компетентності пе- дагога в системі професійної освіти

У статті розглядаються питання вивчення інформаційної компе-тентності педагогічних працівників професійно-технічних навчальних зак-ладів з метою подальшого її формування. Ключові слова: інформаційна компетентність,…

Литвинова С.Г. Навчання вчителів інформаційно-комунікацій- ним технологіям (ІКТ): психологічний аспект

Працю присвячено аналізу рівня навченості вчителів-предметників ІКТ. Проаналізовано перешкоди, які впливають на навчання ІКТ. Ключові слова: навчання ІКТ, вчителі-предметники, інформаційно-комунікаційні…

Морозова М.Е. Стимулювання персоналу до професійного роз- витку

У статті розглядається сучасний стан стимулювання професійного розвитку персоналу. Визначено напрями професійного розвитку персоналу як важлива складова системи стимулювання професійного розвитку. Ключові слова:…

Пенькова С.Д. Організаційно-педагогічний супровід фахової підготовки магістрів початкової освіти

У статті обґрунтовано необхідність вдосконалення професійної підго-товки магістрів шляхом вивчення курсу «Методика викладання фахових дисциплін початкової школи у ВНЗ III–IV рівнів…

Прокопенко О.А. Експериментальна перевірка ефективності впровадження спецкурсу «Професійна Я-концепція» у фахову підготовку майбутніх економістів

У статті висвітлено ефективність упровадження спецкурсу, спрямованого на розвиток професійної Я-концепції майбутніх економістів у процесі їхньої фахової підготовки. Подано критерії сформованості про-фесійної Я-концепції…

Сєрих Л.В. Професійне вдосконалення вчителів щодо форму- вання естетичних цінностей в учнів засобами декоративно- прикладного мистецтва

У статті представлено теоретичні засади та експериментальний досвід організації фахового зростання вчителів образотворчого мистецтва через ефективне викладання декоративно-прикладного мистецтва. Із огляду на…

Сидоренко В.В. Планування і реалізація індивідуальної освіт- ньої траєкторії вчителя української мови та літератури за кре- дитно-модульною системою підвищення кваліфікації

Подано індивідуальні траєкторії неперервного професійно-особис-тісного зростання вчителя-словесника на курсовому етапі підвищення ква-ліфікації за кредитно-модульною системою організації навчання. Розглянуто…

Скляренко І.Ю., Масленнікова Н.А. Розвиток у майбутніх учи- телів початкових класів готовності до самостійної навчально- пізнавальної діяльності

У статті розглянуто проблему розвитку готовності майбутніх учителів початкових класів до самостійної самоосвітньої діяльності. Ключові слова: самовдосконалення особистості, самостійна діяль-ність, пізнавальна…

Смакула О.І. Формування особистості майбутніх вчителів фі- зичної культури масовими виховними заходами

Головна увага надається процесу підготовки спортивних спеціалістів згідно з освітніми стандартами. Практичні рекомендаціЇ для організації масової виховної роботи у вищій школі. Ключові слова: освітня робота, стандарти,…

Сорока О.В. Діагностика професіоналізму керівників нав- чально-виховних закладів

Розглядається сутність поняття «професіоналізм керівника нав-чально-виховного закладу»; визначено вимоги до професіоналізму керівника освітньої установи; представлені результати діагностики професіоналізму…

Фольварочний І.В. Розвиток освіти дорослих у сучасному інформаційному суспільстві

У статті схарактеризовано міжнародні тенденції розвитку освіти дорослих. Конкретизована роль освіти дорослих у забезпеченні розвитку громадянського суспільного життя. Акцентовано увагу на важливості про-ведення…

Хрипун В.І. Стратегії професійного саморозвитку вихователя дошкільного навчального закладу

У статті розглянуто стратегії професійного саморозвитку вихо-вателя дошкільного навчального закладу. Проаналізовано вплив життєвої стратегії особистості на особливості формування цілей і стратегій професійного розвитку…

Чернишов О.І. Організаційно-педагогічний супровід фахового зростання спеціалістів завдяки реалізації регіонального проекту «Модернізація системи післядипломної педагогічної освіти на засадах компетентнісно орієнтованого підходу»

Неперервна освіта, зокрема оновлення змісту післядипломної освіти, має ґрунтуватися на визначенні пріоритетних напрямків модернізації осві-ти, врахуванні регіональної специфіки й особистісно-професійних потреб учителя.…

Шиліна О.О. Проблема професіоналізму вчителя в історико- педагогічному контексті ХХ–ХХІ століть

Стаття висвітлює проблеми професіоналізму вчителя у педагогічній спадщині видатних педагогів ХХ–ХХІ століть. Ключові слова: Професіоналізм, професіоналізм вчителя, якості вчителя-професіонала. Статья освещает…

Штомпель Г.О. Сучасний менеджеризм і координація профе- сійного зростання в освітній організації

У контексті оновлення державно-громадського управління освітою як прояву сучасного менеджеризму обґрунтовується зростаюча роль коорди-нації розвитку професіоналізму педагогічного персоналу організації. Ключові слова:…

Якухно І.І. Організаційно-педагогічні умови інноваційного роз- витку післядипломної педагогічної освіти регіону

У статті розглядаються основні організаційно-педагогічні умови розвитку регіональних систем післядипломної освіти педагогічних пра-цівників. Висвітлюються проблеми забезпечення неперервності в підвищенні кваліфікації…