Андрєєва І.А. Психологічні умови формування відданості організації у працівників банківських установ за допомогою системи тренінгових програм

У статті представлена стратегія формування відданості організації у працівників банку за допомогою системи тренінгових програм. Визначені основні напрями в кадровій політиці підприємства для формування та утримання…

Бідонько І.В. Проблеми формування толерантності старшо- класників

У статті подано узагальнену характеристику поняття «толерант-ність», визначено функції та рівні сформованості толерантності, окрес-лено особливості психічного розвитку старшокласників, головні принципи та…

Боднар С.В. Психологічні особливості рівня домагань, само- оцінки і навчальної мотивації молодших школярів

У статті подано результати психологічного дослідження рівня дома-гань, самооцінки та навчальної мотивації молодших школярів. Розкриті особ-ливості рівня домагань учнів до навчального і ненавчального завдань. Здійс-нено…

Боличева О.В. Проблематика досліджень феномена персо- ніфікації в освітньому процесі

У статті розглядаються проблеми та аспекти дослідження феномена персоніфікації освітньої діяльності. Проаналізовано вітчизняні та закордонні наукові дослідження щодо феноменології процесу персоніфікації в освіті. Ав-тор…

Бондарчук О.І. Проблеми вдосконалення психологічної ком- петентності керівників освітніх організацій у процесі під- вищення кваліфікації

У статті висвітлено проблеми психологічної компетентності керів-ників освітніх організацій та її вдосконалення у процесі підвищення квалі-фікації. Подані особливості ставлення управлінців до вдосконалення психо-логічної…

Броюховецька О.В. Особливості ефективного управління за- гальноосвітнім навчальним закладом як проблема психо- логічної теорії і практики

У статті проаналізовано специфіку управлінської діяльності керівників ЗНЗ і визначена необхідність їхнього психологічного навчання, яке має на меті підвищення управлінської компетентності. Ключові слова:…

Вакуліч Т.М. Аналіз проблеми психологічної компетентності освітян щодо попередження розвитку віктимної поведінки суб’єктів навчально-виховного процесу

На основі теоретичного аналізу актуальності та розробленості проблеми психологічної компетентності освітян щодо попередження розвитку віктимної поведінки суб’єктів навчально-виховного процесу обґрунтовано…

Волженцева И.В. Психологические особенности проявления нервно-психического напряжения студентов в учебной деятельности

В статье проведен теоретический анализ нервно-психического нап-ряжения и напряженности личности, рассмотрены особенности проявления нервно-психического напряжения и уровни их реагирования. Раскрыт ряд проблем в…

Ворон О.Г. Психологічна готовність керівників до управління загальноосвітнім навчальним закладом в умовах транс- формації освіти

У статті розглядаються компоненти психологічної готовності керів-ників загальноосвітніх навчальних закладів до управління в трансформаційний період для особистості, яка викликає зміни у всіх сферах, зокрема в…

Галаган Л.В. Психологічний стан як фактор формування конкурентоспроможності безробітного

У статті представлено теоретичний аналіз таких аспектів ситуації безробіття, як джерела психологічного стану безробітного та фактори, які визначають специфічність такого стану. На теоретичному рівні з’ясовано, в…

Гордієнко Н.В. Особливості операційної складової психологіч- ної компетентності працівників районних (міських) мето- дичних кабінетів

Статтю присвячено особливостям операційної складової психологічної компетентності залежно від віку, статі, стажу, професійної діяльності методистів. Наведено результати емпіричного дослідження рівнів розвитку…

Гординя Н.Д. Вплив індивідуального когнітивного стилю на успішність підготовки та професійної діяльності авіадис- петчерів

Стаття присвячена аналізу особистостей впливу індивідуального сти-лю на професійну підготовку, а в подальшому й на професійну діяльність авіаційних диспетчерів. Також проаналізовано основні показники когнітивних стилів:…

Димань В.Ю. Зміст і показники емоційного інтелекту май- бутніх менеджерів освіти

У статті розглядаються зміст і показники емоційного інтелекту, зокрема загальна категоріальна структура та її компоненти, конкрети-зовано основні категоріальні характеристики емоційного інтелекту май-бутніх менеджеріва…

Доріченко В.А. Дослідження здатності майбутнього психолога до саморозкриття

У статті окреслено зміст поняття «саморозкриття» та результати його дослідження у студентів ― майбутніх психологів. Виявлені різні рівні саморозкриття та здійснено їх аналіз. Ключові слова: саморозкриття,…

Журавлева М.О. Архетип в структуре эмоционального интел- лекта

В статье рассматривается соотношение понятий архетип и эмо-циональный интеллект в контексте анализа общей эмоциональной струк-туры личности. Архетипические эмоциональные структуры рассматрива-ются как одна из…

Зінченко О.О. Особливості емоційної сфери студентів му- зичних спеціальностей

У статті розглядаються особливості емоційної сфери студентів музичних спеціальностей. Аналізуються результати дослідження проявів емоційної сфери студентів-музикантів першого та випускного курсів. Виявляються ознаки…

Ільїна І.К. Роль психолога в організації психотерапевтичної роботи при посттравматичних стресових розладах

У статті розглянута роль психолога під час проведення психокор-рекційних заходів. Наведені результати аналізу в сучасній літературі, при-свяченій посттравматичним стресовим розладам. Ключові слова: посттравматичні…

Калязіна Т.В. Підготовка практичних психологів в системі освіти до вирішення проблем інтелектуально обдарованих підлітків

У статті визначається роль практичних психологів системи освіти щодо дослідження та вирішення проблем інтелектуально обдарованих під-літків. З’ясовано загальні особливості інтелектуально обдарованої особис-тості у…

Карамушка Л.М. Основні вияви організаційного розвитку освітніх організацій

У статті на основі факторного аналізу проаналізовано основні вияви організаційного розвитку освітніх організацій. Виділено чотири фактори, детально проаналізовано їх зміст. Ключові слова: освітні організації,…

Кідіна Л.М. Психолого-педагогічний супровід педагогічної практики майбутніх вихователів ДНЗ

У статті акцентується увага на психолого-педагогічному супроводу при формуванні фахової компетентності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів у процесі педагогічної практики. На думку автора, умо-вами…

Колпакчи О.С. Проблема формування системи ціннісних орієнтацій майбутніх практичних психологів

У статті розглядається проблема формування системи ціннісних орієнтацій майбутніх практичних психологів. Автор вважає, що гуманізація освіти представляється як процес, пов'язаний з професійним становленням психологів, в…

Кот Г.М. Теоретико-емпірична постановка проблеми пси- хологічної підготовки студентів

Статтю присвячено застосуванню у дослідженні теоретико-емпі-ричного підходу на основі загальної методології системних досліджень з використанням оціночних вимірів, інтегральних показників, багатомірного оцінювання…

Кучеренко Є.В. Розвиток професійного самовизначення у мабутніх психологів: інтеграційно-діяльнісний підхід

У статті здійснено теоретичний аналіз інтеграційно-діяльнісного під-ходу до процесу оптимізації розвитку професійного самовизначення у сту-дентів — майбутніх психологів в умовах фахової підготовки. Ключові…

Лазорко О.В. Відповідальність як соціальна детермінанта самопроектування професійного зростання менеджера

У статті подано аналіз психологічних теорій відповідальності. Вияв-лено сутність, зміст та вплив відповідальності як інтегральної особистісної якості на самопроектування професійного зростання менеджера. Ключові слова:…

Лимар Л.В. Модель конструктивної взаємодії в системі від- носин «Лікар – пацієнт»

У статті визначено основні моделі міжособистісної взаємодії лікаря та пацієнта під час процесу лікування, проаналізовано особливості цих моделей та виділено оптимально продуктивну модель взаємодії. Авторами описані…

Марусинець М.М., Іванова В. Динаміка розвитку творчого мислення у дошкільному та молодшому шкільному віці

У статті розглядаються теоретико-методологічні засади дослід-ження динаміки розвитку творчого мислення дітей дошкільного та молод-шого шкільного віку. Подано аналіз результатів емпіричного дослідження. Показано, що…

Молдованова А.О. Дослідження проявів агресивності вчите- лів у професійній діяльності та чинників, що їх викликають

У статті розглядаються результати дослідження, яке було проведено в рамках констатувального експерименту. Визначено та проаналізовано зв'язок між проявами педагогічної агресії та факторами, які впливають на її…

Москальов М.В. Проблеми психологічної підготовки майбут- ніх менеджерів до управління змінами в організації

У статті висвітлено нові підходи, обґрунтовано актуальні завдання підготовки майбутніх менеджерів у сучасних вищих навчальних закладах, а також значення їхньої психологічної підготовки, зокрема, у сфері управління…

Москальова А.С. Підготовка керівників загальноосвітніх нав- чальних закладів до конструктивного подолання комуніка- тивних бар’єрів на основі компетентнісного підходу

Стаття присвячується актуальній проблемі сучасності — підготовці керівників загальноосвітніх навчальних закладів. Окремим аспектом виді-лено проблему комплексного підходу до конструктивного подолання…

Нежинська О.О. Особливості вмінь і навичок керівників за- гальноосвітніх навчальних закладів щодо запровадження ген- дерного підходу в освітню практику

У статті представлено результати емпіричного дослідження рівня вмінь і навичок керівників загальноосвітніх навчальних закладів щодо запро-вадження ґендерного підходу в освітню практику. Проаналізовано особли-вості…