Брюховецька Олександра Вікторівна
Закінчила ДВНЗ "Університет менеджменту освіти" у 2005 році
професор кафедри психології та особистісного розвитку ДВНЗ «Університет менеджменту освіти»
Науковий ступінь: кандидат психологічних наук
Вчене звання: доцент кафедри педагогіки вищої школи і прикладної психології
О. В. Брюховецька успішно захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук у 2007 р. Тема дисертації «Психологічні умови підготовки керівників загальноосвітніх навчальних закладів до управлінського спілкування».
Досвід роботи після закінчення ДВНЗ «УМО»:
З 2017 р. – професор кафедри психології та особистісного розвитку ННІМП ДВНЗ «УМО»
З 2009 р. – доцент кафедри педагогіки вищої школи і прикладної психології ДВНЗ «УМО»
У 2009 р. в якості тренера взяла участь у програмі навчання провідних викладачів за Проектом МОН України та Світового банку «Рівний доступ до якісної освіти»..
Основні наукові інтереси: організаційна психологія, психологія управління, методика викладання психології.
Спеціалізація в психологічній консультативній практиці: гуманістична психологія.
Ключові напрями професійної діяльності: інтеграція наукових досліджень і освітніх практик у вищій, післядипломній педагогічній освіті; освітня підготовка та підвищення кваліфікації керівників освітніх організацій, організаційних психологів, науково-методичний супровід їхньої діяльності у закладах освіти; розвиток психологічної компетентності та педагогічної майстерності керівників і педагогічних працівників освітніх організацій; експертиза психологічного інструментарію; організація соціально-психологічних досліджень.
Викладання навчальних дисциплін: вступ до спеціальності, організаційна психологія, психологія управління, методика викладання психології, методика викладання у вищій школі, психологія та педагогіка вищої школи.
Публікації: близько 130 публікацій з проблем психології, організаційної психології та психології управління. З них біля 100 публікації наукового характеру, і 23 публікації навчально-методичного характеру.
Громадська активність: Всеукраїнська асоціація організаційної психології та психології праці (член асоціації з 2005 р., голова осередку ДВНЗ «УМО» з 2017 р.).
Основні наукові праці:
Монографії:
1. Брюховецька О. В. Психологія професійної толерантності керівників загальноосвітніх навчальних закладів : монографія / О. В. Брюховецька. – К. : Інтерсервіс, 2018. – 360 с.
2. Брюховецька О. В. Організаційно-психологічні умови розвитку професійної толерантності керівників освітніх організацій в умовах відкритої освіти // Відкрита освіта : інноваційні технології та менеджмент : кол. монографія / За наук. ред. О. М. Кириченка, Л. М. Сергеєвої. – Київ : Вид-во Ін-ту обдарованої дитини НАПН України, 2018. – С. 222–236. – 1 друк. акрк.
Науко-метричні видання:
1. Брюховецька О. В. Психологічні особливості толерантності до невизначеності в управлінській діяльності керівників загальноосвітніх навчальних закладів / О.В. Брюховецька // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України / за наук. ред. С.Д. Максименка, Л.А. Онуфрієвої. – Вип. 27. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2015. – С. 70-81.
2. Брюховецька О. В. Психологічні особливості власне управлінської толерантності як одного з компонентів професійної толерантності керівників загальноосвітніх навчальних закладів / О.В. Брюховецька // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України / за наук. ред. С.Д. Максименка, Л.А. Онуфрієвої. – Вип. 30. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2015. – С. 90-99.
3. Брюховецька О. В. Психологічні особливості толерантності до взаємодії із суб’єктами навчально-виховного процесу як одного з компонентів професійної толерантності керівників загальноосвітніх навчальних закладів / О.В. Брюховецька // Науковий журнал «ScienceRais» / голов. ред. В. В. Олійник. – № 9/5 (14). – Харків, 2015. – С. 31-36.
4. Брюховецька О. В. Професійна толерантність керівників загальноосвітніх навчальних закладів: сутність, специфіка, структура / О.В. Брюховецька // Фундаментальные и прикладныеисследования в практиках ведущихнаучныхшкол. – 2016. –№ 2 (14). [Fundamentalandappliedresearchesinpracticeofleadingscientificschools. Issue: 2 (14) – Co-publ.: Publishingoffice: AccentGraphicsCommunications – Hamilton, ON, 2016]. – С. 141-151.
5. Брюховецька О. В. Професійна толерантність керівників загальноосвітніх навчальних закладів /О.В. Брюховецька // Ежемесячныйнаучный журнал «ScientificResearches». – № 4. – Молдова, Кишинев, 2016. – С. 22-28.
6. Брюховецька О. В. Авторський навчальний модуль «Формування професійної толерантності майбутніх керівників у процесі професійної підготовки (отримання вищої освіти)» та аналіз результатів його впровадження /О.В. Брюховецька // Науковий журнал : за наук. ред. С.Д. Максименка та Л.М. Карамушки ; Організаційна психологія. Економічна психологія. – К. : Видавництво «ЛОГОС», 2016. – Вип. 4 (7). – С.7-14.
Наукових видання, включені до переліку наукових фахових видань України:
1. Брюховецька О. В. Психологічні особливості управління загальноосвітніми навчальними закладами / О.В. Брюховецька // Актуальні проблеми психології : зб. наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України / [ред. кол. С.Д. Максименко (гол. ред.) та ін.]. / Т. І : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія / за ред. С.Д. Максименка, Л.М. Карамушки. – К. : Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2014.– Вип. 41. – С. 75-79.
2. Брюховецька О. В. Рівні розвитку толерантності до взаємодії із суб’єктами навчально-виховного процесу – одного з компонентів професійної толерантності у керівників загальноосвітніх навчальних закладів / О. В. Брюховецька // Теоретичні і прикладні проблеми психології : Збірник наукових праць № 3 (38). – Том 1. – Сєвєродонецьк, 2015. – С. 81-87.
3. Брюховецька О. В. Гендерно-вікові чинники професійної толерантності керівників загальноосвітніх навчальних закладів / О.В. Брюховецька // Теоретичні і прикладні проблеми психології : Збірник наукових праць № 3 (38). – Том 2. – Сєвєродонецьк, 2015. – С. 72–84.
4. Брюховецька О. В. Особливості сформованості професійної толерантності у керівників загальноосвітніх навчальних закладів / О.В. Брюховецька // Науковий журнал №3 / за наук. ред. С. Д. Максименка (гол. ред.) та Л. М. Карамушки / Організаційна психологія. Економічна психологія. – К. : Видавництво «ЛОГОС», 2015. – С. 21-29.
5. Брюховецька О. В. Модель професійної толерантності у керівників загальноосвітніх навчальних закладів / О.В. Брюховецька // Актуальні проблеми психології : зб. наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України / [ред. кол. С.Д. Максименко (гол. ред.) та ін.]. / Т. І : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія / за ред. С.Д. Максименка, Л.М. Карамушки. – К. : Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2015.– Вип. 43. – С. 3-8.
6. Брюховецька О. В. Особливості професійної толерантності керівниківзагальноосвітніх навчальних закладів залежно від стажу управлінської діяльності / О.В. Брюховецька // Вісник післядипломної освіти : зб. наук. праць / НАПН України, Ун-т менедж. освіти; редкол. : О. Л. Ануфрієва [та ін.]. – К., 2005. – Вип. 16 (29) / голов. ред. В. В. Олійник. – К. : АТОПОЛ ГРУП, 2016. – С. 165-178.
7. Брюховецька О. В. Вплив типу навчального закладу на особливості сформованість професійної толерантності керівників загальноосвітніх навчальних закладів / О.В. Брюховецька // Науковий журнал № 1 (4) / за наук. ред. С. Д. Максименка (гол. ред.) та Л. М. Карамушки / Організаційна психологія. Економічна психологія. – К. : Видавництво «ЛОГОС», 2016. – С. 7-14.
8. Брюховецька О. В. Особливості етнічної толерантності керівників загальноосвітніх навчальних закладів / О.В. Брюховецька // Актуальні проблеми психології : збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України / Т. ІХ : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія. – Випуск 9. – К. : Талком, 2016. – С. 76-84.
9. Брюховецька О. В. Зв’язок регіону, де знаходиться навчальний заклад, з особливостями сформованості професійної толерантності керівниківзагальноосвітніх навчальних закладів / О.В. Брюховецька // Науковий вісник Херсонського державного університету : Серія «Психологічні науки». – Випуск 2. – Том 1. – Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2016. – С. 141-146.
10. Брюховецька О.В. Взаємозв'язок стилю управління і управлінської емпатії керівників загальноосвітніх навчальних закладів / О.В. Брюховецька // Науковий журнал / за наук. ред. С.Д. Максименка та Л.М. Карамушки ; Організаційна психологія. Економічна психологія. – К. : Видавництво «ЛОГОС», 2016. – Вип. 2-3(5-6). – С. 15-22.
11. Брюховецька О. В. Теоретичний аналіз дослідження професійної толерантності керівниківзагальноосвітніх навчальних закладів / О.В. Брюховецька // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» – Додаток 2 до Вип. 36 : Тематичний випуск «Проблеми емпіричних досліджень у психології». – Випуск 13 – К. : Гнозис, 2016. – С. 189-197.
12. Брюховецька О. В. Організаційно-психологічні чинники сформованості професійної толерантності керівниківзагальноосвітніх навчальних закладів: сутність та рівні / О.В. Брюховецька // Актуальні проблеми психології : збірник наукових праць Ін-ту психології імені Г.С. Костюка НАПН України / Т. І : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія. – Випуск 45. – К. : ТОВ-Видавництво «Логос», 2016. – С. 17-23.
13. Брюховецька О. В. Модель формування професійної толерантності майбутніх керівниківу процесі професійної підготовки / О.В. Брюховецька // Вісник післядипломної освіти : зб. наук. праць / НАПН України, Ун-т менедж. освіти ; голов. ред. В. В. Олійник ; редкол. : О. Л. Ануфрієва [та ін.]. – К. : АТОПОЛ ГРУП, 2016.– Вип. 2 (31). – С. 29-41. – (Серія соціальні та поведінкові науки).
14. Брюховецька О. В. Авторський спецкурс «Формування професійної толерантності керівників загальноосвітніх навчальних закладів в процесі післядипломної педагогічної освіти (підвищенні кваліфікації)» / О.В. Брюховецька // Психологічний часопис : збірник наукових праць / за ред. С.Д. Максименка. — № 2 (4). — Вип. 4. — Київ : Інститут психології імені Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України, 2016. – С. 5-19.
15. Брюховецька О. В. Особливості формування професійної толерантності у керівників закладів загальної середньої освіти / О. В. Брюховецька // Післядипломна освіта в Україні: міжгалузевий науково-освітній журнал. – 2018. – №2. – С. 63–69.
Посібники
1. Бондарчук О. І. Формування психологічної компетентності керівників освітніх організацій в умовах післядипломної педагогічної освіти:наук.-метод. посіб. / [О. І. Бондарчук, Л. М. Карамушка, О. В. Брюховецька та ін.; за наук. ред. О.І. Бондарчук]. – К. : Наук. світ, 2012. – 190 с.
2. Науково-методичні засади формування психологічної компетентності керівників освітніх організацій в умовах післядипломної педагогічної освіти: наук.-метод. посіб.; за наук. ред. О.І. Бондарчук]. – К. : Педагогічна думка, 2012. – 144 с.
3. Особистісно-орієнтована підготовка майбутніх психологів у системі післядипломної педагогічної освіти: посібник / П. В. Лушин, Н. Ю. Волянюк, О. В. Брюховецька, А. І. Гусєв, Я. Л. Катюк, В. І. Карамушка, Л. А. Інжиєвська ; НАПН України, Ун-т менедж. освіти. – К., 2014. – 369 с. Режим доступу : http://lib.iitta.gov.ua/8318/ – Назва з екрану.
4. Навчально-методичне забезпечення особистісно орієнтованої підготовки майбутніх психологів у системі післядипломної педагогічної освіти: метод. реком. / П. В. Лушин, О. В. Брюховецька, А. І. Гусєв [та ін.]; за наук. ред. П. В. Лушина. – К., 2014. – 250 с. Режим доступу : http://lib.iitta.gov.ua/8360/ – Назва з екрану.