ФОРМУЄМО МЕДІАГРАМОТНІСТЬ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ННІМП УМО
За ініціативи ЮНЕСКО з 24 по 31 жовтня 2024 року відзначають щорічний Глобальний тиждень медіа- та інформаційної грамотності по всьому світу, метою якого є підняти рівень обізнаності суспільства про медіаграмотність та розвивати критичне мислення в часи війни.
Кожного року науково-педагогічні працівники та здобувачі вищої освіти ННІМП ДЗВО «Університет менеджменту освіти» активно долучаються до проведення заходів в межах Глобального тижня медіа- та інформаційної грамотності та проходження національного тесту з медіаграмотності.
Уже третій рік поспіль у жовтні, в межах Глобального тижня медіаграмотності, національний проєкт з медіаграмотності «Фільтр» Міністерства культури та стратегічних комунікацій України, спільно з програмою USAID «Мріємо та діємо», IREX, ПРООН в Україні та Zinc Network, організовує національний тест з медіаграмотності, який був заснований у 2021 році, щоб об’єднати зусилля держави, громадського сектору, міжнародних організацій та медіаспільноти задля покращення рівня медіаграмотності українців.
9-10 жовтня 2024 року здобувачі ОПП «Управління навчальним закладом» прослухали навчальну дисципліну «ОСНОВИ МЕДІАГРАМОТНОСТІ» (лектор: Н. О. ПРИХОДЬКІНА, доктор педагогічних наук, професор, сертифікований тренер з медіаграмотності). Приємно відзначити, що цей курс був обраний здобувачами як вибірковий, що свідчить про високий рівень зацікавленості молоді до проблеми медіаграмотності та розуміння її важливості в сучасному світі.
Зокрема, на лекційних заняттях обговорювалися такі проблеми, як критичне мислення та аналіз інформації, фактчекінг та верифікація джерел, розпізнавання фейків та маніпуляцій в медіа, безпека в соціальних мережах, створення власного медіаконтенту. У межах опанування навчальною дисципліною було:
- висвітлено теоретичні аспекти медіаграмотності, види інформації та пропаганди;
- розкрито суть, специфіку основних акторів дезінформаційної та пропагандистської діяльності;
- охарактеризовано особливості діяльності анонімних телеграм-каналів, поширення фейків та їхній розвиток до наративів;
- окреслено основні техніки та прийоми дезінформації, військової пропаганди, актуальні проблеми і перспективи протидії російській пропаганді та дезінформації;
- представлено інструменти та заходи такої протидії, зокрема, соціальні медійні платформи тощо.
Здобувачам вищої освіти ННІМП УМО була запропонована робота з найбільш поширеними кейсами наративів російської пропаганди, зокрема, з використанням запропонованих викладачем маркерів пропаганди та інформації, стандартів журналістики, інструментів перевірки діпфейків, фото- та відеофейків, здобувачі аналізували телевізійні новини та друковані медіа, виявляючи ознаки мови ворожнечі, дезінформації, маніпуляції, пропаганди, «джинси» тощо.
Вцілому, викладачі та студенти відзначили, що тепер по-іншому дивляться на новини та пости в соцмережах, навчившись застосовувати критичний підхід до споживання інформації та висловили слова вдячності за можливість пройти тест та підвищити стійкість до дезінформації під час війни та підвищити власний рівень медіаграмотності.
Дякуємо викладачам та здобувачам групи УНЗ-23-Г1 за активність і зацікавленість! Продовжуємо розвивати свою медіаграмотність, адже, це інвестиція у власне майбутнє та майбутнє нашого суспільства.
Українське суспільство, без перебільшення, зіткнулися з цивілізаційною загрозою для незалежності й самого існування України та українського народу. Це важке випробування і для нас освітян, адже маємо нові реалії функціонування системи освіти України в умовах збройної агресії. Загарбники вважають українських педагогів своїми ворогами, бо саме освітяни формують наше волелюбне суспільство, світоглядні позиції в наших громадян.
ДЯКУЄМО ЗСУ ЗА ЗАХИСТ НАШОЇ ДЕРЖАВИ ТА МОЖЛИВІСТЬ ЗДІЙСНЮВАТИ ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС!