Еволюційне позиціонування спеціальної освіти осіб з особливими освітніми потребами
Рівень вищої освіти: другий (магістерський)
Галузь знань: 01 Освіта/Педагогіка
Спеціальність: 016 Спеціальна освіта
Освітньо-наукова програма: Спеціальна освіта
Статус: нормативна
Форма навчання: заочна
Рік, семестр: 2-й рік – 2-й семестр.
Викладацький склад: Висоцька А.М., кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник
Мова викладання: українська
Мета – формування знань про еволюцію ставлення суспільства до осіб з обмеженими можливостями; розвиток уміння позиціонувати спеціальну та інклюзивну освіту як сучасні тенденціїрозвитку вітчизняної галузі освіти; стимулювання до самореалізації та вдосконалення професійної майстерності.
Завдання навчальної дисципліни:
- формування уявлень про історію становлення системи спеціальної освіти в Україні та світі;
- озброєння знаннями про основні етапи, умови, перешкоди на шляху формування суспільної думки щодо навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами;
- формування переконань щодо можливості та необхідності позиціонування спеціальної та інклюзивної освіти осіб з обмеженими можливостями серед широкого загалу як освітян, так і пересічних громадян;
- формування готовності до співпраці в умовах партнерської взаємодії з іншими учасниками процесу спеціального та інклюзивного навчання з метою інтегрування дітей з особливостями психофізичного розвитку в загальноосвітній простір.
Зміст дисципліни.
Еволюція ставлення держави і суспільства до дітей з особливими освітніми потребами. Інтегративні тенденції розвитку системи овіти у країнах пострадянського простору. Основні напрями розвитку вітчизняної галузі спеціальної освіти на сучасному етапі.
Обсяг курсу – 150 год., що відповідає 5.0 кредитам ЄКТС.
Форма підсумкового контролю – залік.
Робоча програма навчальної дисципліни «Еволюційне позиціонування спеціальної освіти осіб з особливими освітніми потребами»
СИЛАБУС навчальної дисципліни «Еволюційне позиціонування спеціальної освіти осіб з особливими освітніми потребами»